TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.
Jag ville inte säga nåt själv men när du redan har gjort det så.

skulle aldrig pröjsa 25k för det jobbet, hämta hojen kvickt som fan.

Det finns ju resurser o hämta, man kan ju T.EX byta en rasad motor mot arbete ...

Fanns kött branschen kanske är väldigt lönande nu för tiden...
 
Robster skrev:
Du måste använda.....

1. Insugsgummina ifrån S
2. Hela trottelgrejen ifrån S
3. Elsystem och ECU ifrån S
4. Elkabeln som går ifrån startmotor och oljetrycksgivare ifrån S
( R:ens ser likadan ut men är kortare! )
5. Termostathuset ifrån S
6. Måste bygga om slangarna till den nya oljekylen på R:en.
7. Kopplingspinnen ifrån S, den som går in i motorn
8. Övriga kopplingsdetaljer ifrån S

Kasta följande....

1. R:ens tändspolar
2. Dom silvriga metallplattorna på motorn
3. Alla stag, metallplattor o annat skit dom har bultat på R-motorn
(Inte konstigt R:en väger, jag tror jag lättade motorn typ 3 kilo! ) :näsblod
4. S:ens oljekylare.

Byta följande till nya delar på R-motorn

1. Bägge avgaspackningarna.
2. Bägge oil seal packningarna till Drevaxel och koppling
3. Kolla ventilspelet.
4. Byt gärna allt som har med vattenpumps axeln att göra!
5. Naturligtvis olja, stift filter o annat som är lättare med motorn ur.

Plus säkert en HEL del annat som jag har glömt o förträngt dom
senaste veckorna!

Det är ett "enkelt" jobb men inte riktigt så enkelt som många
säger på TL-planet....det tar TID i anspråk!

Jag vill INTE veta ( jo det vill jag ) vad en verkstad tar betalt
för detta jobbet!?!!!?! :huvet

Plus att jag hade fan inte litat på någon annan att göra detta, där
är så många extra saker som man vill vara lite extra noga med som inte
verkstäder över lag är kända för!

Lycka till!

Robban
Så med andra ord är det "bara" TLR motor med tls sprut osv, det ska bli kul och se vad du får för effekt om du bänkar den lite högre komp/lite vassare kammar så se till och bänka den till våren :tummenupp
 
Last edited:
Ombygge

Funderar på att sätta dit en undertail...

Är det någon som har monterat en undertail på en TLR?

Måste man förstöra något som är original på hojjen :confused:
 
V-Spin skrev:
Funderar på att sätta dit en undertail...

Är det någon som har monterat en undertail på en TLR?

Måste man förstöra något som är original på hojjen :confused:
backa ett par sidor så har fredde gjort det på sin. Eller sök op undertail
 
Någon här som vet var jag kan få tag på Galfer skivor till en tlr...
 
Vad kan man jämföra Leo Vinci "burkar" med om man ska välja map på PC'n,
någon som har en uppfattning?
 
Prova dig fram, inte ens om det fanns nån med leo o ladda in så är det inte säkert att det blir hundra, det är så individuellt cykel till cykel
 
Om man startar med något som är nära "perfekt" så måste det vara lättare att hitta rätt med det sista finliret!
Peter
 
Stromma skrev:
Om man startar med något som är nära "perfekt" så måste det vara lättare att hitta rätt med det sista finliret!
Peter
Det är svårt o finlira in dom utan bänk. Sitta o knappa sifror i programmet ger kag inte så mycket för faktiskt. Man ska va rätt haj på det innan det blir riktigt bra...

Men nu ska jag inte avskräcka dig, det jag menade var ju bara att om du inte hittar nån som det står leo på så prova med några andra till du känner vilken som funkar för dig. Sen bänkning är det många som aldrig gör, det funkar ju ändå för dom.
 
Besikta med Micron-slipon

Vad tror ni? Är det orginalljuddämpare som gäller på besiktning eller kan man slinka igenom med slipon. Låter ju lite värre (läs: bättre) än orginal.
Inga längre tider vi talar om vid ett byte av ljuddämpare men det kan ju vara intressant att veta iaf.
 
Suzuki TL1000R skrev:
Vad tror ni? Är det orginalljuddämpare som gäller på besiktning eller kan man slinka igenom med slipon. Låter ju lite värre (läs: bättre) än orginal.
Inga längre tider vi talar om vid ett byte av ljuddämpare men det kan ju vara intressant att veta iaf.
Jag tänker bes. med mina burkar på nästa år. Kul o prova om inte annat. Man vill ju veta exact hur olaglig man är. :)
 
Suzuki TL1000R skrev:
Vad tror ni? Är det orginalljuddämpare som gäller på besiktning eller kan man slinka igenom med slipon. Låter ju lite värre (läs: bättre) än orginal.
Inga längre tider vi talar om vid ett byte av ljuddämpare men det kan ju vara intressant att veta iaf.
Jocke här på forumet besiktigade sin med akra helsystem och den gick igenom så det är värt ett försök :tummenupp
 
Ricken skrev:
Nu har jag tagit ett steg i riktningen mot enklare behandling av alla som vill få råd om att köpa en TL.
http://portal.miun.se/~rier0502/kopguide.html
Hojta till om ni tycker jag ska lägga till nåt eller ändra något.
Jag läste den på den andra tråden.Det va inte illa vad du har knåpat men alla vi här vet ju att damen ska ha en TL1000S/R men får jag säga mitt så bör det bli en TLS :tummenupp
 
tlmartin skrev:
Jag läste den på den andra tråden.Det va inte illa vad du har knåpat men alla vi här vet ju att damen ska ha en TL1000S/R men får jag säga mitt så bör det bli en TLS :tummenupp
Jag tänkte att den där kan vi ha kvar och så fort det är nån som frågar om vad man ska titta på när man ska köpa en TL (dom dyker ju faktiskt upp lite då och då) så kan vi bara hänvisa dom dit. Jag har inga mängder med info om R:en men alla som vill tillägga nåt så hojta bara till så ska jag dunka dit det.
 
Ricken skrev:
Jag tänkte att den där kan vi ha kvar och så fort det är nån som frågar om vad man ska titta på när man ska köpa en TL (dom dyker ju faktiskt upp lite då och då) så kan vi bara hänvisa dom dit. Jag har inga mängder med info om R:en men alla som vill tillägga nåt så hojta bara till så ska jag dunka dit det.

Klockren!! Ligger bland favoriter :tummenupp
 
Så där ja nu har jag städat på jobbet så att hojen kan stå där varmt och gott.Nu har man ju tillgång till alla verktyg på en gång fan vad skönt nu när den får stå varmt och mysigt+att man kan kolla på den nästan hela tiden :tummenupp
 
tlmartin skrev:
Så där ja nu har jag städat på jobbet så att hojen kan stå där varmt och gott.Nu har man ju tillgång till alla verktyg på en gång fan vad skönt nu när den får stå varmt och mysigt+att man kan kolla på den nästan hela tiden :tummenupp
Skönt! Den förtjänar det bästa, kanske en liten slurk olja då o då.

Tänkte på det, nu är det december, sen är det jan, feb, mar och sedan är det nästan dags att ta fram hojen igen. Det kommer bara snurra till så är det dags igen.
 
Ricken skrev:
Skönt! Den förtjänar det bästa, kanske en liten slurk olja då o då.

Tänkte på det, nu är det december, sen är det jan, feb, mar och sedan är det nästan dags att ta fram hojen igen. Det kommer bara snurra till så är det dags igen.
Ja vi får hoppas att det går fort som fan :tummenupp
 
tlmartin skrev:
Ja vi får hoppas att det går fort som fan :tummenupp

Det går alltid för fort... eller i allafall på slutet när
hojen ligger i tusen delar över hela verkstaden för
att man har tyckt att vintern är lång......

O det är mindre än 2-3 veckor tills man skall börja köra igen!!

Någon som känner igen sig? Jag gör i alla fall!

Ha en trevlig helg!!

R
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Back
Top