TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.
Araikaj skrev:
1. Vilka brister finns på denna modell?
2. Vilka slitdelar är dyra/viktiga att kolla?
3. Hur är körställningen, fötterna extremt långt bak?
4. Är den lätt att bygga fighter av?
5. Rensade orginalpipor, låter det gött eller outhärdligt?
6. Styrdämparen, är den bra måste man ha den, ur säkerhetssynpunkt? Funderar på hur det blir med crossstyre o man bygger fighter?

Har aldrig kört någon men kommer naturligtvis provköra innan jag köper. jag är bara så nyfiken redan nu så snälla svara på min inkompetenta frågor. :banana
1. Brister finns men vi inbittna TL-are blundar och ignorerar dessa
2. Kopplingen, Drivpaket, styrlager.
3. Toppen, sitter som gjuten.
4. Inte jättelätt men det går.
5. Köp slipon, originalpiporna måste du ha till besiktningen.
6. Måste du ha, annars blir det lite för spännande i högre fart, Dom återkallade alla 97-or och eftermonterade styrdämpare pga diverse olyckor (se min avatarbild).
 
mr_hman skrev:
1. Brister finns men vi inbittna TL-are blundar och ignorerar dessa
2. Kopplingen, Drivpaket, styrlager.
3. Toppen, sitter som gjuten.
4. Inte jättelätt men det går.
5. Köp slipon, originalpiporna måste du ha till besiktningen.
6. Måste du ha, annars blir det lite för spännande i högre fart, Dom återkallade alla 97-or och eftermonterade styrdämpare pga diverse olyckor (se min avatarbild).

Tack för svaren! Några extra undringar:

5. Det kommer med ytterligare ett par "orginalpipor" för besiktningen, de andra orginalpiporna är rensade. Undrar bara hur det låter.
6. Så man kan alltså sätta styrdämparen på ett typ crossstyre åxå då?
 
Araikaj skrev:
Tack för svaren! Några extra undringar:

5. Det kommer med ytterligare ett par "orginalpipor" för besiktningen, de andra orginalpiporna är rensade. Undrar bara hur det låter.
6. Så man kan alltså sätta styrdämparen på ett typ crossstyre åxå då?

jag tror det låter högt :yoparty och fint.. Ett måste på tl-n är ju högre ljud för med originalpiporna hör man bara allt skrammel.

Styr dämparen går att lösa... På min streetfighter krona finns ett gängat hål för att fästa dämparen,, Jag tänkte bygga streetfighter i vinter så jag vet ej ännu om det passar utan att modifiera men det går alltid att lösa.
Mitt problem är hur jag ska göra med instrumenteringen, jag får se när jag börjar riva,,,
 
mr_hman skrev:
jag tror det låter högt :yoparty och fint.. Ett måste på tl-n är ju högre ljud för med originalpiporna hör man bara allt skrammel.

Styr dämparen går att lösa... På min streetfighter krona finns ett gängat hål för att fästa dämparen,, Jag tänkte bygga streetfighter i vinter så jag vet ej ännu om det passar utan att modifiera men det går alltid att lösa.
Mitt problem är hur jag ska göra med instrumenteringen, jag får se när jag börjar riva,,,

Å strålande att du ska bygga fighter. Om jag köper så vore det ju synd om vi inte håller kontakten :rolleyes:

Vore skönt om man kunde behålla orginalinstrumenteringen men det kräver att man hittar en riktigt snygg o smidig kåpa att gömma den bakom. Ja, ja låter spännande med dina byggplaner. Starta byggtråd om du drar igång :banana

En fråga till: Har kört en gsx-r 1100 från 1992. Hur är körställningen på en TL 1000 s jämfört med den? Tänker på hur långt bak fotpinnarna sitter samt om man får sträcka sig mycket framåt för att nå styret (jag är 175 cm)??
 
Last edited:
Araikaj skrev:
Å strålande att du ska bygga fighter. Om jag köper så vore det ju synd om vi inte håller kontakten :rolleyes:

Vore skönt om man kunde behålla orginalinstrumenteringen men det kräver att man hittar en riktigt snygg o smidig kåpa att gömma den bakom. Ja, ja låter spännande med dina byggplaner. Starta byggtråd om du drar igång :banana

En fråga till: Har kört en gsx-r 1100 från 1992. Hur är körställningen på en TL 1000 s jämfört med den? Tänker på hur långt bak fotpinnarna sitter samt om man får sträcka sig mycket framåt för att nå styret (jag är 175 cm)??
Tjena jag är 174 meter över havet och sitter kanon på tls:en så det är bara att köpa :tummenupp

Jääääääääääääääääääääävlar vad jag är ååååååååååååååååååååååksugen men det kanske blir åka i helgen :) :banana :) :banana :)
 
Tack för svaren. Då kanske det finns hopp i alla fall då.-) Tur att den inte är lika hemska att sitta på som gamla GSX-R 1100.

Ska ringa o "deala" lite med handlarn imorgon så får vi se vad som händer.
 
TLRR skrev:
Du sitter mera upprätt tls-en och benvinkeln är snällare dvs. fotpinnarna sitter längre fram :) Hade en sådan gsx förut och sittställningen är även rymligare och snällare på tlr-en oxå :)

ok för sent igen.
Jag provkörde en tiller i sommras skillnaden som jag kände va att det va skarpare knävinkel och kortare till styret på tillern än på en tillis :tummenupp men jag har inte kört gsxr1100 årsm91 ska jag tillägga
 
Nu är monsterdödaren reserverad o färdigprutad o j*****t nära affär.

Övertyga mig riktigt ordentligt o berätta vad det är som är bäst med att äga en TL 1000s...
 
Araikaj skrev:
Nu är monsterdödaren reserverad o färdigprutad o j*****t nära affär.

Övertyga mig riktigt ordentligt o berätta vad det är som är bäst med att äga en TL 1000s...

finns inga nackdelar...bara fördelar :rolleyes:
 
Araikaj skrev:
Nu är monsterdödaren reserverad o färdigprutad o j*****t nära affär.

Övertyga mig riktigt ordentligt o berätta vad det är som är bäst med att äga en TL 1000s...
Ett ord bara (TWINPOWER)
Och sen får du snacka med alla super trevliga snubbar på denna tråd så det säger väl allt :)
 
Riktigt jävla grymt rått vrid, det blir inte bättre än så.....
 
T.R.E mod

Tjena

Någon som har någon info (länk) på T.R.E modden?
Hörde att det skulle göra att cykeln fick lite trevligare gång. Har en TL1000 S -00. Är G-Pack något motsvarande??

Undrar samtidigt om ni har något tips på slip on (som inte kostar skjortan). Ljudnivån bör ligga på en hygglig nivå, ej tokhögt. Trevligt om det påverkar prestandan och inte bara ljudet :)
 
ExOffroad skrev:
Tjena

Någon som har någon info (länk) på T.R.E modden?
Hörde att det skulle göra att cykeln fick lite trevligare gång. Har en TL1000 S -00. Är G-Pack något motsvarande??

Undrar samtidigt om ni har något tips på slip on (som inte kostar skjortan). Ljudnivån bör ligga på en hygglig nivå, ej tokhögt. Trevligt om det påverkar prestandan och inte bara ljudet :)


Kolla på eBay. Jag köpte min tre av en snubbe i England.

Jag har gpr titan bolt-on på min, kosta 7000-8000 tusen tror jag. Men då behöver du pc2 eller dylikt om du inte gillar avgassmällar.
 
ExOffroad skrev:
Tjena

Någon som har någon info (länk) på T.R.E modden?
Hörde att det skulle göra att cykeln fick lite trevligare gång. Har en TL1000 S -00. Är G-Pack något motsvarande??

Undrar samtidigt om ni har något tips på slip on (som inte kostar skjortan). Ljudnivån bör ligga på en hygglig nivå, ej tokhögt. Trevligt om det påverkar prestandan och inte bara ljudet :)
Kolla efter mullerburkar på ebay nya ligger dom på 3-500 dollar halva priset mot här hemma.Vad menar du med trevligare gång med TRE Det jag vet är att tomgången kan konstra lite med TRE och sen blir den lite rappare på gasen eller om det är psykiskt så upplevde jag det efter TRE modd.Gå in på ebay och bjud på dom här :)
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Kerk...ewItemQQcategoryZ35596QQitemZ4585783540QQrdZ1
 
Last edited:
Spring inte iväg o klipp kabel nu det första ni gör, kolla så att det är samma kabel på S som på R, annars kan det bli lite pillergöra.

Jag har en skabbig tre mod liggandes, ser ut som om faan själv har gjort den, men du kan få den och prova om det är nån skillnad.

Om du vill.

TRE.JPG
 
TLRR skrev:
:3freak :D Ja kolla först så ni vet vad ni gör.

Så när e bettan färdig tycker det börjar dra ut på tiden :7peta

tlmartin skrev:
Jääääääääääääääääääääävlar vad jag är ååååååååååååååååååååååksugen men det kanske blir åka i helgen :) :banana :) :banana :)

Hörde att vägverket i nynäs hade fest i helgen och att anledningen var att
citat "äntligen har martin ställt av hojen så han inte ligger ivägen och bromsar väghyveln" slutcitat
:hihi :rofl :lol :D
 
tl1000larsson skrev:
Så när e bettan färdig tycker det börjar dra ut på tiden :7peta



Hörde att vägverket i nynäs hade fest i helgen och att anledningen var att
citat "äntligen har martin ställt av hojen så han inte ligger ivägen och bromsar väghyveln" slutcitat
:hihi :rofl :lol :D
Nämen welcome back from the dark :mad: side :).Din underrättelsetjänst har helt fel min hoj är fortfarande påställd så det måste va dig dom menar :7peta :hihi
 
Nån som låtit lackera om någon del på en gul tl??

Har hört att det skall vara problem med att få rätt nyans på vissa gula färger, vet inte om man vågar lämna in på lackering om nyansen blir annorlunda än övriga delar på cykeln :confused:
 
Ricken skrev:
Spring inte iväg o klipp kabel nu det första ni gör, kolla så att det är samma kabel på S som på R, annars kan det bli lite pillergöra.

Jag har en skabbig tre mod liggandes, ser ut som om faan själv har gjort den, men du kan få den och prova om det är nån skillnad.

Om du vill.

TRE.JPG


Hehe, vet inte om jag vågar installera modden, motorn kanske exploderar efter installationen :)
Närå, ska inte döma på utseendet....
Har du själv haft den installerad?
Märkte du någon skillnad?
Har du byggt den själv, vad består den av?
Ser att det finns att köpa på eBay för ett antal hundralappar, men frågan är om det är värt det? Fördelen med dem är att det är OEM anslutningar så man slipper att klippa och skarva sladdar.
 
ExOffroad skrev:
Hehe, vet inte om jag vågar installera modden, motorn kanske exploderar efter installationen :)
Närå, ska inte döma på utseendet....
Har du själv haft den installerad?
Märkte du någon skillnad?
Har du byggt den själv, vad består den av?
Ser att det finns att köpa på eBay för ett antal hundralappar, men frågan är om det är värt det? Fördelen med dem är att det är OEM anslutningar så man slipper att klippa och skarva sladdar.
Så det blev en TLS grattis till en riktigt kul hoj :tummenupp
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back
Top