TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.
TLRR skrev:
Få se lite balla bilder på era hojar med fräscha moddar o lite bling-bling.så det blir lite fart på det här landets bästa tl-tråd.

Hur har det gått med det nya TL- forumet det var snack om ?

O ja,jag skruvar för fullt om det är någon som undrar.montering av Factory kittet för växelföraren och balansering av motor står näst på tur,samt eloxering av framgaffel och byte av innanmätet till bättre lagringar.

ha det
/Ronny
Jag har för mig att herrn skrev att det skulle komma lite bilder sen men när är sen då :rolleyes: :tummenupp
 
Färgkod TL1000S

Tjenare

Har precis blivit ägare till en Gul TL1000S -00.
Var en liten defekt på tanken. Funderar på att lackera om den.
Kontaktade generalagenten i Sverige. Dom påstod att fägkoderna ej var översatta!! Kan detta verkligen vara sant? Det är ju viktigt att färg och nyanser blir exakt som orginal. Är det någon som har erfarenhet eller ifo om detta?

Fägkod: Y9H

:confused:
 
ExOffroad skrev:
Tjenare

Har precis blivit ägare till en Gul TL1000S -00.
Var en liten defekt på tanken. Funderar på att lackera om den.
Kontaktade generalagenten i Sverige. Dom påstod att fägkoderna ej var översatta!! Kan detta verkligen vara sant? Det är ju viktigt att färg och nyanser blir exakt som orginal. Är det någon som har erfarenhet eller ifo om detta?

Fägkod: Y9H

:confused:
Har haft precis samma problem o jag har inte lyckats få fram färgkoden det verkar omöjligt...
Jag lämmnade in min kåpa till lackerare + kutsen som han kolla på när han blandade till färgen det funkade skitbra jag ser iaf ingen skillnad :tummenupp
 
Ingen av er killar som möjligtvis ligger på en TL1000R tank och funderar på hur ni ska bli av med den. Min har nämligen bytt form och en ny för 7500 känns inte motiverande. :va
 
-=Alex=- skrev:
Ingen av er killar som möjligtvis ligger på en TL1000R tank och funderar på hur ni ska bli av med den. Min har nämligen bytt form och en ny för 7500 känns inte motiverande. :va
Gå in på ebay och kolla om det inte finns där så kolla TLPLANET :)
 
Hur ligger TL1000r till i försäkringsavdelningen? Jag har fått intrycket att den inte är riktigt lika blodig att försäkra som R1 mfl superdupersporthojar. Vad betalar ni för era?
 
Halogen skrev:
Hur ligger TL1000r till i försäkringsavdelningen? Jag har fått intrycket att den inte är riktigt lika blodig att försäkra som R1 mfl superdupersporthojar. Vad betalar ni för era?

klass 6 hoj va.... :va
 
Halogen skrev:
Hur ligger TL1000r till i försäkringsavdelningen? Jag har fått intrycket att den inte är riktigt lika blodig att försäkra som R1 mfl superdupersporthojar. Vad betalar ni för era?
Tjena jag har en TLS så jag vet inte vad TLR :näsblod kostar att försäkra men TLR.en ligger i försklass 7 och TLS klass 6 :tummenupp
 
Jag är 33 och betalar för min TLR Halvf. helår ca 5300 genom trygghansa
Kravet var garage på nätterna.
 
TLS, -97, zon 4, 40+ halvförs/helår 2650:-. Länsförs. uppland

Halvförsäkring för att jag inbillat mig att jag kör lungnare.... :lol :rofl
 
sharpedge skrev:
tlmartin: Hur går det med plattorna till fotpinnarna? :)
Jo dom finns med i planerna det är bara så att min bror måste få en maskin ledig på jobbet så vi kan fräsa plattorna matreal finns så det är bara en maskin som vi väntar på :)
 
Tjena är det nån som gasat nåt idag jag har det men bara 3 mil kallt och blött va det :( nu ser det ut som att det är jävligt långt till våren :4skrika
 
TLRR skrev:
Få se lite balla bilder på era hojar med fräscha moddar o lite bling-bling.så det blir lite fart på det här landets bästa tl-tråd.

Så här ser min hoj ut!!! men till sommarn ska jag testa den i fighterversion.. Har haft den 5 säsonger och vill ej byta men tänkte testa med upprätt körställning nästa år.. :tummenupp

Vet någon vad som skilljer TLs 97 och 99 åt. Jag tänkte främst på motorn,
Är det skillnad på koppling, lager, oljepump, eller nåt annat..
Vilken årsmodells motor skulle ni rekomendera....??
 

Bifogat

  • TLisär.JPG
    TLisär.JPG
    31.5 KB · Visningar: 220
mr_hman skrev:
TLRR skrev:
Få se lite balla bilder på era hojar med fräscha moddar o lite bling-bling.så det blir lite fart på det här landets bästa tl-tråd.

Så här ser min hoj ut!!! men till sommarn ska jag testa den i fighterversion.. Har haft den 5 säsonger och vill ej byta men tänkte testa med upprätt körställning nästa år.. :tummenupp

Vet någon vad som skilljer TLs 97 och 99 åt. Jag tänkte främst på motorn,
Är det skillnad på koppling, lager, oljepump, eller nåt annat..
Vilken årsmodells motor skulle ni rekomendera....??
Det skiljer en del, kolla in här,

http://tlplanet.com/forums/showthread.php?s=&threadid=43303&highlight=tls+engine+tlr+engine

t ex. Kammarna ska väl skilja. Fräckare kammar på 97:orna.
Bättre oljekanaler på senare modeller, kommer inte ihåg om det var från 99 eller 00.
Jag har ett par R kolvar liggandes om du ska göra iordning din motor, högre komp...

Offtopic, jag är ev. på väg att flytta till ö-sund strax efter jul, pluggar där nu redan.
 
Offtopic, jag är ev. på väg att flytta till ö-sund strax efter jul, pluggar där nu redan.[/QUOTE]
Du är välkommen hit men gör dig beredd på att jag kommer utnyttja dig :gnissla
Till mina TL problem...
Det finns nog minst 5 TLs och 2TLr här i dagsläget...
 
mr_hman skrev:
Du är välkommen hit men gör dig beredd på att jag kommer utnyttja dig :gnissla
Till mina TL problem...
Det finns nog minst 5 TLs och 2TLr här i dagsläget...
Fabulöst, det kommer bli mycket muller till sommaren då.
 
Köpa TL 1000 s -99

1. Vilka brister finns på denna modell?
2. Vilka slitdelar är dyra/viktiga att kolla?
3. Hur är körställningen, fötterna extremt långt bak?
4. Är den lätt att bygga fighter av?
5. Rensade orginalpipor, låter det gött eller outhärdligt?
6. Styrdämparen, är den bra måste man ha den, ur säkerhetssynpunkt? Funderar på hur det blir med crossstyre o man bygger fighter?

Har aldrig kört någon men kommer naturligtvis provköra innan jag köper. jag är bara så nyfiken redan nu så snälla svara på min inkompetenta frågor. :banana
 
Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Back
Top