TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.
Ricken skrev:
Tråkigt!!! men jag är glad att andra gör misstagen så jag kan utnyttja det å kanske få ihop min egen.... Jag har verkligen ångest för att riva TL-n. Men sen ska jag väll ha många härliga mil framför mig.
Hade vart värre om man gick i bytartankar men jag ska ju ha TL-n till PRO mötena när jag är 65... :tomten
 
Tjen a alla glada och ricken det låter trist det där läste tråden på tlp så hoppas att du får tillbaka motivationen.
Jag klämde dit stålomspunna bromsslangar idag och blev väldigt positivt överaskad fan vilken skillnad det blev på bromsarna mycket jämnare och mycket mer lättdoserade grymt nöjd med detta :banana
 
Last edited:
Ricken skrev:

A..va fan... det är ju snart vinter ändå! :banana
Ursäkta min positivitet..men med 4 månader kvar av min
körkortsindragelse så är jag inte sååå ledsen för det
som jag borde vara.......

Själv så tillbringar jag min tid med planering av mitt motorbyte.

Lite verktygsinköp, verktygstillverkning.....etc etc..

Har börjat rensa motorn på allt onödigt som insprutning, kablar, koppling och
alla relä som satt på den.

Har även en bult som är av i avgasporten som skall bort innan jag gör
en ventilspelskontroll.... känns onödigt att kolla ventilspelet om jag
ändå blir tvungen att ta av cylindern för att få bort bulten! :huvet

Så Ricken.... bit ihop o kom igen, det är snart vinter med kommande
sommar efter det!!!

Robban
 
Jag ropade in ett par äkta fejk kåålfajber broms & kopplingsgrepp på ebay dom kom igår för 10 dollar + 8 dollar i frakt. Nu även att det va kåålfajber look på dom så undra vad dom kostar och köpa i USA med tanke på priset :tummenupp
 
GAHHHHHH :huvet :huvet :huvet

Hojen rasade genom asfalten i garaget och tanken ser ut som om den har genomgått en smärtsam förändring.

Någon som har erfarenhet av att fixa bucklor eller kanske finns det någon som har en bättre ide. Just nu känns det bara skitsurt.
 
Ricken skrev:

Fy för Sören, Ricken!! Lider med dig!! :3freak
Tro mig, jag vet hur det känns när motivationen tryter. Kawan jag hade rev jag ner i molekyler tre ggr inom loppet av två månader.. Låt den vara ett tag så kommer nog den där känslan av "jävlar anamma" tillbaka,
en motor ska fan inte vinna över dig! Upp med hakan! :pannkyss
 
Det är lite lite drag på tl-tråden nu grabbar så kom igen nu hur många ska ut och åka i morron jag ska det iallafall :tummenupp
 
20 mil i solen idag :yoparty

Ingen som har en framstänka till schysst pris? ( gissa vad som hänt).

050924.jpg
 
Fredde83 skrev:
20 mil i solen idag :yoparty

Ingen som har en framstänka till schysst pris? ( gissa vad som hänt).

050924.jpg
Japp jag röstar på det fördömdaförjävligabroms :4skrika skivelåstricket om det är det så hoppas jag att skivan klarade sig :tummenupp
 
Blinkers

Min blinkers har börjat uppföra sig lite märkligt, på ena sidan blinkar den snabbt precis som när en av lamporna är kass. Men dessa är hela och det är samma watt som den andra sidan?

Någon som varit med om liknande fenomen?

/ Danne
 
Frukostfrallan skrev:
Ska börja riva snart och undrar...

Vilken olja e bäst samt vilka stift :va

Var kan man köpa bra och billiga grejor till tlr för rep...

:Bugar
Vad är det för grejor du behöver?
 
Tl1000r

Hej fick ingen hjälp ute på forumet kanske kan få hjälp här. Jag skall byta tändstift på min TL 1000R. Vill gärna veta hur mycket man måste demontera för att komma åt. :)
 
pungslungaren skrev:
Hej fick ingen hjälp ute på forumet kanske kan få hjälp här. Jag skall byta tändstift på min TL 1000R. Vill gärna veta hur mycket man måste demontera för att komma åt. :)


Sure thing:

Jag ställde samma fråge för ca 1-2 veckor sedan och då svarade Robster följande: :)

Lite tankar i fetstil nedan.....


Oki, lite enkla frågor då.
Främre cyl. Där tar jag och lossar övre delen av kylaren för att komma åt?
Och sedan enkelt byta stift??


Lossa alla skruvarna till kylen, inte bara dom övre! Då går det mycket lättare!

Bakre:
Lyft sadel och tank, och sedan borde det vara enkelt att komma åt??

Sadel o tank, bakre är en lek jämfört med främre!



Moment:
Hur hårt/löst ska man dra åt tändstiften (har ingen moment nyckel)


Använd aldrig moment till tändstift! Skiljer sig för mycket beroende
på nya/gamla stift, varm/kall motor, Rena/smutsiga gängor!

Dra dom så packningen sätter sig, sedan spänner du "normalt"
Dra hellre mindre än mer.... dom sitter ändå!


Lycka till.
Som det visade sig räckte det för mig att köpa stiften, jag behövde inte byta...


:hej
 
Nån som har koll på var det finns billiga fighterkronor till TL-S, kanske nån rentutav har en origkrona liggande som jag kan befria er från. Frågan är hur göra med styrdämpet då? Får man öht dit risers på origkronan?
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top