TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.
MR Z skrev:
Hej alla TL vänner!
Jag har en TL1000R -00 som jag skulle vilja få tag på en ny framskärm till. Antingen en i kolfiber eller i kolfiberlook. Någon som vet var man kan köpa en sådan?

S-Racing har kolfiber skärm. 1500 kr kostade den förra året när jag köpte.

http://www.s-racing.se
 
Wilbers bakdämpare tls -97

Får inte dit min nya wilbers bakdämpare. Verkar vara grövre och kortare än orginal. Någon som gjort detta? eller nån som vet?
Tacksam för tips.
 
Kära TL-ister jag behöver er hjälp.Hur fan får man in JE-kolvarna i cylinderloppet,de passar ju inte och jag har försökt att slå in dom men det går inte.Jag blir mega fet skogstokig snart. :fatta! :fyllisar
 
overbore kolvar?
eller vad det nu heter, det finns ju dom som använder sånt.
har du mätt hur stor skillnad det är på dom?
 
Nej de är inte overbore och ingen skillnad på måtten.
Tack för svaret ändå. :)
 
kolvarna ska väl nästan glappa lite, men bara lite. kolvringarna blir väl det som tätar...
 
Ahhh nu hoppade dom i som på en gammal.Allt som behövdes var lite syntet- olja och starka naglar för kolvringarna. Och inte MINERAL-olja och fingrar utan naglar (mina då) :) skål :fyllisar
 
Ricken skrev:
kolvarna ska väl nästan glappa lite, men bara lite. kolvringarna blir väl det som tätar...

Japp de är riktigt. De hade kommit lite snett första gången,precis i början, men styrde in sig när man kom in en bit med rikligt (lagom) med halka.
 
TVM skrev:
Får inte dit min nya wilbers bakdämpare. Verkar vara grövre och kortare än orginal. Någon som gjort detta? eller nån som vet?
Tacksam för tips.

Tjaba!

Jag kör med Wilbers bak och hade inga problem med monteringen :confused:
Visst är det tight med platsen... men ändå.

En tanke är att jag hoppas du har förstått att Wilbers dämparen med
fjäder ENDAST ersätter rotationsdämparen och inte fjädern?

Den röda skall alltså sitta kvar!

För om du har jämför med den röda orginalfjäder så förstår jag om
du tycker Wilbern är lite grövre o kortare!

Robban
 
Här skall Wilbern sitta.....

52.jpg


Lycka till!

R
 
Var lite utråkad o nu när jag ändå satt med bilderboken....

Nya R-motorn
69.jpg


Lite annat godis ifrån höstmeckningarna....

70.jpg

71.jpg

72.jpg



Ha en skön kväll!

R
 
Fredde83 skrev:
Var inne och hämta hojen på Ebos ikväll. Dom hade lyckats klämma ut 125,27HP och 99,30NM. Och jag må då säga att fy F*N vilken skillnad det var och köra hojen. Nu är jag GLAD igen :D

Grattis!!!! När jag får ett par tusen över då blir det bänk för mig med. Alla verkar ju helt lyriska när dom får tillbaka hojen efter bänkning. Var förövrigt ute idag på en tiomila tur på mina kurviga favoritvägar och blir bara mer och mer nöjd med min Tlr!!
 
Var det dom där som var från ebay för 99pund eller hur det var?
Dom är riktigt sjysst...
 
Rydde skrev:
Grattis!!!! När jag får ett par tusen över då blir det bänk för mig med. Alla verkar ju helt lyriska när dom får tillbaka hojen efter bänkning. Var förövrigt ute idag på en tiomila tur på mina kurviga favoritvägar och blir bara mer och mer nöjd med min Tlr!!

Ja det är klart värt att få den mappad. :D
Själv körde jag och ett par andra en 20mils runda på små krokiga vägar. Måste jobba på väghållningen lite.

Ni som höjt baken lite, hur har ni gjort? Hur mycket har ni höjt?
De får bli höjning tills jag har lite mer pengar till en dämpare.
 
Ricken skrev:
Var det dom där som var från ebay för 99pund eller hur det var?
Dom är riktigt sjysst...

Om du menar mina bromskivor....så skulle jag inte tro det!! :D
1.jpg

Galfer.... dom köpte jag redan i vintras!

O jag är supernöjd med dom!

R
 
Fredde83 skrev:
Hmmmm hur mycket ska du ha? :näsblod

Hmmmm...skall se... (obs ca priser ur mitt fantasihuvud då jag för
länge sedan har regelbundet förträngt vad min delar har kostat mig! )

1st framfälg a 2000:-
2st Galferbromskivor 5000:-
10st Eloxerade titanbultar. 1000:-
2st hjullager: 500:-
Blästring av fälg: 500:-
Pulverlack av fälg: 500:-
Arbetstid av mig: *Phhu* 10h a 250:- 2500:-

Så fälgen blir din för den lilla söta summan av *mmmmummel..räkna...ahaa*

Jag skall vara snäll eftersom du kan hämta.... 11000:-

:D

Det är skönt att göra sin jobb själv.........jag slapp fakturera
arbetskostnad på mig själv!! :banana

R
 
Nu är det visst min tur o bli skogstokig....

När jag drar fast svänghjulet så rullar veven runt hur fint som helst, men sen så fort jag drar fast drevet på andra sidan så går bara veven runt ett halvt varv, jag vet sen jag monterade att den glappadeen par mm.
o man drog den mot högra sidan av blocket så tog det emot där. Och det är väl just det det gör nu. HATAR NÄR DET JÄVLAS.

Jag har kollat o dubbelkollat o trippelkollat om det inte ska sitta nån bricka på insidan på höger motorhalva. Men ikkkke!

Blir bara förbannad.

Och så håller jag på o ska lufta bromsarna, och kolvjävlarna rör faan inte på sig.
Jag har fått ut all luft som det verkar men inte att det rör sig. Nepp.

Är det nån som har haft problem med att huvudbromscylindern har varit för liten när dom bytt till 6kolvsok?
Ska montera 4erna nu o prova.... Irriterad.
 
Fredde83 skrev:
Ja det är klart värt att få den mappad. :D
Själv körde jag och ett par andra en 20mils runda på små krokiga vägar. Måste jobba på väghållningen lite.

Ni som höjt baken lite, hur har ni gjort? Hur mycket har ni höjt?
De får bli höjning tills jag har lite mer pengar till en dämpare.

En kombination av 3mm bricka vid övre fästet för fjädern och 5mm höjning av gaffelbenen i styrkronan, sen går den som på räls.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Back
Top