TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.
TLRR:BILDER PRONTO!! Upp med dom bara.[/QUOTE]

Datorn hemma har brunnit upp,kortis i så bilder kommer senare.
(skriver på jobbets dator här)
 
Twosaint skrev:
Tjena grabbar !

Snart bär det iväg till Gotland.

Höll på och mojsade med gaffeln ikväll.
Men vad är det exakta måttet från övre kronan till "locket" på benen på original setupen på TLR ?
12-14mm resulterar i en tokgalen TL efter nåt halvhårt nedslag.
Höddöddu killen, känner du nån på eloxerings företaget där uppe?

Har lite prylar som skulle ha justerats lite...
 
Som ny tiller ägare undrar jag en sak om min nya älskling..
Jag tycker den är svårstartad som kall. Ca 5sek får man hålla på tills det ljuva mullret lägger igång..Jag är ju van med min rad4a som slänger igång genast.
Tändstiften e ju dock ganska svarta, men iaf..Några tips?
 
gunny5 skrev:
Jaha, då är TLR såld. Har lite grejor över om det är nån som är intresserat.

Ny, TRE-mod: 400,- Aldrig använd
Ny, TFI-box: 1500,- Aldrig använd

Mv. Micke

Jag letar efter ett powercommande till min tl1000r. är tfi box nått liknande? Den som säljer ett pc1 till en tl1000s passar den på min Tlr. Vad är skillnaden på ett pc1 och ett pc2??
 
Rydde skrev:
Jag letar efter ett powercommande till min tl1000r. är tfi box nått liknande? Den som säljer ett pc1 till en tl1000s passar den på min Tlr. Vad är skillnaden på ett pc1 och ett pc2??
J-bone körde väl med TFI ett tag?
Jag tror att det är samma princip fast att man justerar på "känsla"

Den som är till S passar ej till R.

Det ska vara samma insida i 1 o 2, men 2:an kan man grovjustera för hand på cykeln.
Något som jag tror är meningslöst egentligen, man måste nog mappa från datorn, men helst ska man nog åka till nån verkstad som har en bänk och luft/bränsle möngd mätare. Då blir det väl optimalt...
 
Ricken skrev:
J-bone körde väl med TFI ett tag?
Jag tror att det är samma princip fast att man justerar på "känsla"

Den som är till S passar ej till R.

Det ska vara samma insida i 1 o 2, men 2:an kan man grovjustera för hand på cykeln.
Något som jag tror är meningslöst egentligen, man måste nog mappa från datorn, men helst ska man nog åka till nån verkstad som har en bänk och luft/bränsle möngd mätare. Då blir det väl optimalt...


Finns det färdiga mappar? Vart då?

Twinträff....Jag har inte tid.Mitt jobb som kunglig underhållare tar all tid just nu:=)

TLRR:Väntar med spänning:=)
 
twinner skrev:
Finns det färdiga mappar? Vart då?

Twinträff....Jag har inte tid.Mitt jobb som kunglig underhållare tar all tid just nu:=)

TLRR:Väntar med spänning:=)


TLS

TLR 98-99

TLR 00-03


Och alla som åker iväg o bänkar o mappar om sina får ju gärna lägga upp dom på dynojets sidor. Det hjälper alla andra....
 
Ricken skrev:
J-bone körde väl med TFI ett tag?
Jag tror att det är samma princip fast att man justerar på "känsla"

Den som är till S passar ej till R.

Det ska vara samma insida i 1 o 2, men 2:an kan man grovjustera för hand på cykeln.
Något som jag tror är meningslöst egentligen, man måste nog mappa från datorn, men helst ska man nog åka till nån verkstad som har en bänk och luft/bränsle möngd mätare. Då blir det väl optimalt...

Jag ska beställa KN filter till min vilket borde få den att andas bättre iallafall. vi får väl se om det dyker upp nåt begagnat pc2 eller liknande. Är det nåt man ska tänka på när man monterar Kn filtrena!?
 
KN filter

Rydde skrev:
Jag ska beställa KN filter till min vilket borde få den att andas bättre iallafall. vi får väl se om det dyker upp nåt begagnat pc2 eller liknande. Är det nåt man ska tänka på när man monterar Kn filtrena!?
Man skall nog ha en PC2: a innan man sätter på ett KN filter då den annars går för lent. Provade på min TLS men den blev inte rolig på bara ett KN filter. Kör orginal filter nu då min beställda PC2:a kommer om 2 vkr.
 
Dr E skrev:
Man skall nog ha en PC2: a innan man sätter på ett KN filter då den annars går för lent. Provade på min TLS men den blev inte rolig på bara ett KN filter. Kör orginal filter nu då min beställda PC2:a kommer om 2 vkr.
Jag har ett KN utan PC:n men jag fick hojen justerad med en yoshi-box. Man behöver ingen PC för att köra med filtret men en justering är som sagt på sin plats. :tummenupp
 
Robster skrev:
Ricken, här kommer en bild på hur min sitter!

bild3.jpg


Så behöver du inte sätta din GPI där ju! :hihi

Robban
Jag tror att jag kommer att sätta min ovanför varvräknaren, kommer skära ut ett exact hål där i plasten och klämma in den.
Får hoppas att det inte kommer att reflekteras i glas/plasten från varvräknaren.
 
Ricken skrev:
Jag tror att jag kommer att sätta min ovanför varvräknaren, kommer skära ut ett exact hål där i plasten och klämma in den.
Får hoppas att det inte kommer att reflekteras i glas/plasten från varvräknaren.
Jag har min precis som Robster, satte en bit av kardborren under så att den ska sitta fast ordentligt!!
 
Jag kommer att köra med svart framruta, och det var nån på planeten som sa att det reflekterades i den på kvällarna, och han tyckte att det var irriterande. Så då tänkte jag göra lite annorlunda
 
twinner skrev:
1st fråga:

Blir det nån mer jävla twinträff i år eller?
Kom på Sprothojfesten! Visst det blir ju inte bara Twinnar utan massor av Sporthoj folk. Men där är ju allt ordnat! Boende, öl tält, lotterier, grillar, live band mm.

Jag kommer vara där, det vore ju kung om TL kunde vara i majoritet... fler än R1 folket... hehe

Kolla högs upp i högra hörnet och boka in er på en gång!
 
Last edited:
Kopplingar & sånt

Har nåra frågor till er TL gudar därute..
Har 2 lösa kopplingar på tillern och hittar inte nånstans i service boken vart dom skall kopplas..Samt att ja undrar vad som egentligen ska fästas i fästena på kylaren..Bilder nedan..tacksam för svar..

Sen har ja ett spyball larm oxo som verkar fungera sådär. Nån tosse har kopplat soppapumpen via larmet som har ett 5A relä för att egentligen styra tändningen.
Soppapumpen drar 4A:kocko . Har inte kunnat utforska om samma kabel även är kopplad till tändningen. Iaf så startar den om den stått 30+ minuter, går bra tills ja varvar. Då ja sen slår av tändningen och sen på igen kommer inte pumpen igång...detta borde ju gå lätt att lösa genom att köpa ett större relä som styrs av larmet men iaf...
 

Bifogat

  • koppling1.jpg
    koppling1.jpg
    18.4 KB · Visningar: 45
  • koppling2.jpg
    koppling2.jpg
    29.7 KB · Visningar: 52
  • kylare.jpg
    kylare.jpg
    33.4 KB · Visningar: 67
Du vee-twn, hur satta du din grå låda till GPI:n

Eller Robster eller chiefen...
 
Rydde skrev:
Jag letar efter ett powercommande till min tl1000r. är tfi box nått liknande? Den som säljer ett pc1 till en tl1000s passar den på min Tlr. Vad är skillnaden på ett pc1 och ett pc2??

PC till TLS passr inte på TLR. TFI fungerar fint, billiga också, Tengil har min TFI nu, jag har köpt PCII.
 
Ricken skrev:
Du vee-twn, hur satta du din grå låda till GPI:n

Eller Robster eller chiefen...

Jag var lite "Wild and crazy" o satte min på ramen innanför
expansionskärlet.

Var lite orolig över värmen ifrån ramen men det har funkat kanonbra!

Så slipper man ha mer saker som krånglar när man skall ha av och
på högerkåpan!

R
 
tack tack, jag håller på o gör en ny "låda" under dynorna, hade tänkt ha den där, men ser ju att kablarna är på tok för kort för det....

Så då gör jag oxå så.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Back
Top