TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.
Chiefen skrev:
Jag har faktiskt funderat på hur jag ska lösa det på besiktningen. Har frågat ett par ggr i olika trådar men inte fått något riktigt bra svar än. Vet du något vettigt sätt att tillfälligt fästa diskviskorna så att de inte åker ut?

Det kan vara värt att testa med mullerburkarna på, jag kom igenom med mina Yoshi burkar.
Hojen låter som ***** men det gick ändå, 101db.
 
Eh.. jo, de vart ju du eftersom jag ju suttit här och spanat ett tag å har väl fått förtroende för ditt bevisligen stora kunnande! :)
Jag tackar ödmjukast för ditt svar och ska följa det. Tycker väl bara att det försvinner lite FÖR mycket vätska för att det ska vara luftfickor, men jag ska kolla noga nästa gång med kall motor och sen varmköra ordentligt, låta den kallna och sen kolla igen.
Jahaaa! Expansion har alltså nåt med expandera att göra!? Jämarns du, det hade jag inte en susning om!! ;) Skämt åsido, jag har i ärlighetens namn inte gjort kontrollen och efterfyllningarna rätt, det ska erkännas, jag blev nog lite nojíg efter haveriet i höstas.
Jag börjar där och håller tummarna.
Annars finns det nog en TL med smärre kylarproblem till salu..inte för att jag inte kan hålla i ett spärrskaft, utan för att jag sett en Hayabusa till rätt pris.. :)
 
Sen är man väl lite less för att det första som händer är att man fick skruva med den.. Imorrn har jag nog ångrat mig.. :)
 
Nu har ju jag aldrig kört en busa, men jag skulle vilja tro att TL:en ät en aning roligare.
Inte så j-vla kul att bara blåsa fort på E4/E14 jämnt...

Men nu är det en ny dag, så idag kanske du behåller den då :)
 
badcat skrev:
Hej på er!

Nu har jag vart å dragit en hyfsad långrepa (ca 50 mil under en eftermiddag) och är mäkta irriterad!
Ifjol när jag införskaffade Tillisen så tog det inte lång stund innan jag såg att den drog lite kylvätska.. Inte mycket alls, men tillräckligt för att vara tvungen att fylla på en skvätt då och då. Kärlet rymmer ju inga mängder så jag kände ingen panik. Letade lite halvhjärtat efter läckor men fann inga. På väg hem från jobbet en kväll såg jag hur kylvätskan försvann ur exp.kärlet! (tur att man ser det när man sitter på) Stannade naturligtvis och stängde av. Nähä, inget läckage vare sig ur kylare, slangar eller evakuering, då är det ju inte så många ställen kvar att leta på..JORÅ! oljan hade blivit till mjölk... Fick snällt ta å dra hem eländet.
Komptestade och den visade 6/8kg!!
Nya toppackningar införskaffades, liksom nya ringar. Bytet gick galant och vid provkörningen nu i våras gick den som en raket jämfört med i höstas..undrar varför?:) men nu till saken:
Den vill fortfarande ha kylarvätska! Fick fylla på halvägs på min 50-mila resa (typ 1-1,5dl) bara. höll ju stenkoll på nivån hela tiden, tog mig hem, kollade hur mycket det var i kärlet när jag parkade hojen och var ut å kastade ett öga på det idag med..Då har skiten stått ett dygn och nivån har sjunkit!!?? vad är det som händer? Har hört att det finns krånglande tätningar i vattenpumpen, men vet inte. Jag skulle vara MYCKET tacksam för tips nu! (Robban C):) Observera oxå att jag kollade oljan samtidigt och den är hur klar och fin som helst.. Blir inte klok på det här..

Tack på förhand!

Om det inte redan varit uppe,så finns det ett skvallerhål i blocket nedanför vattenpumpen.Läcker det kylvatten där så är det yttre packboxen (simmring) som läcker,är det olja som läcker ut där så är det den innre packboxen som läcker.Båda vätskorna = troligen pumpaxeln defekt av rost el repor.
 
Jaha, då är TLR såld. Har lite grejor över om det är nån som är intresserat.

Ny, TRE-mod: 400,- Aldrig använd
Ny, TFI-box: 1500,- Aldrig använd

Mv. Micke
 
Ricken skrev:
Tjena! Idag är den guld värd igen!! :)
Har kört en del idag och haft grymkoll på nivån hela tiden. Kollade före och efter jag varmkörde och idag var den nöjd..liksom jag.
Tack för tipsen iaf, (det var det där med skvallerhålet jag hört nån gång). :Bugar

Ricken: Jag har skurit dina delar nu ikväll. Dom däringa ringarna är på jäsken av vad maskinen klarar, strålen är ju 1,2mm tjock så..men tror det gick vägen, hoppas dom duger. Du vet att snittet konar va?
Vart, när och hur vill du ha dom?
Pingla mig om det, säg till om du har hivat mitt nr så pm:ar jag det igen.
 
badcat skrev:
Tjena! Idag är den guld värd igen!! :)
Har kört en del idag och haft grymkoll på nivån hela tiden. Kollade före och efter jag varmkörde och idag var den nöjd..liksom jag.
Tack för tipsen iaf, (det var det där med skvallerhålet jag hört nån gång). :Bugar

Ricken: Jag har skurit dina delar nu ikväll. Dom däringa ringarna är på jäsken av vad maskinen klarar, strålen är ju 1,2mm tjock så..men tror det gick vägen, hoppas dom duger. Du vet att snittet konar va?
Vart, när och hur vill du ha dom?
Pingla mig om det, säg till om du har hivat mitt nr så pm:ar jag det igen.
Ja jag hade mina aningar om att den skar lite snett, vå får se hur det går eller om det ska justeras, det är ju därför det kallas prototyp.

Jag har kvar ditt nummer.

Ska hem på fredag om jag inte får för mig att åka hem o hämta dom där bara...

Jag hör av mig.
Stort tack!
 
Tjena grabbar !

Snart bär det iväg till Gotland.

Höll på och mojsade med gaffeln ikväll.
Men vad är det exakta måttet från övre kronan till "locket" på benen på original setupen på TLR ?
12-14mm resulterar i en tokgalen TL efter nåt halvhårt nedslag.
 
1st fråga:

Blir det nån mer jävla twinträff i år eller?

TLRR:BILDER PRONTO!! Upp med dom bara.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Back
Top