TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.
Vee-twn skrev:
Jag har den. Vad är det som inte fungerar?
Eh..pinsamt värre...jag hade visst bara glömt att sätta på lyset! :kocko
Meeeen, jag har ju en annan fråga:
Hur gjorde du med positionslyset?? Kopplade du ur det helt eller kör du med en switch. Jag vill ju gärna ha möjlighet att koppla tillbaka utan att behöva löda om allt inför besiktningen nästa år! Gillar inte att man måste välja mellan att ha positionslampa eller GPI.
 
Jag kopplade in GPI:n på positionsljuset. Båda verkar funka för mig så jag hoppas slippa koppla om... Det blir iaf snyggt värre!!
 
Vee-twn skrev:
Jag kopplade in GPI:n på positionsljuset. Båda verkar funka för mig så jag hoppas slippa koppla om... Det blir iaf snyggt värre!!
Vaffän?? Enligt Pedrodani så ska man koppla ur positionslyset och koppla GPIn i kontakten istället. Nu har jag ju gjort så och på så sett klippt av kablar. Det gick knappt att komma åt och skarva in en sladd så jag fick klippa o pilla med lödkolven. Usch va jobbigt det blev nu!
Positionslyset är parkeringslyset enligt min tolkning...jag menar, så vi pratar om samma sak!?!?
 
Chiefen skrev:
Vaffän?? Enligt Pedrodani så ska man koppla ur positionslyset och koppla GPIn i kontakten istället. Nu har jag ju gjort så och på så sett klippt av kablar. Det gick knappt att komma åt och skarva in en sladd så jag fick klippa o pilla med lödkolven. Usch va jobbigt det blev nu!
Positionslyset är parkeringslyset enligt min tolkning...jag menar, så vi pratar om samma sak!?!?
Ja, vi pratar om samma sak... Jag klippte kabeln och kopplade in GPI:n tillsammans med lyset. Funkar bra för mig.
 
Vee-twn skrev:
Ja, vi pratar om samma sak... Jag klippte kabeln och kopplade in GPI:n tillsammans med lyset. Funkar bra för mig.
Fick det här svaret på min fråga varför det funkar i verkligheten men inte står med i monterings instruktionen:
"/The light bulb is a resistance. I've seen it making the GPI indication go wrong. It will not affect the circuitry in terms of reliability, and if it works great!
Just remenber that, if you see some glitches or errors in indication that could be the cause./"
Jag har iofs köpt en switch nu men jag ska först testa om min GPI funkar bra utan att ha kopplat bort park.lyset. Funkar den inte vettigt så kopplar jag in switchen. Fan att jag inte visste det här igår :huvet
 
Ricken skrev:
Det är ett "veck", en insjunkning, på origanl röret under bak nånstans.

Annars är det nog ett helsystem



OK?

du kan inte specifiera? bild? nånting?

vill gärna veta så ja kan mappa med riktig info om hojen

tack på förhand

Dyna^
 
Dyna skrev:
OK?

du kan inte specifiera? bild? nånting?

vill gärna veta så ja kan mappa med riktig info om hojen

tack på förhand

Dyna^


muffler.bmp


Precis vid bult nr:8 :tummenupp
 
Ricken skrev:
Det är ett "veck", en insjunkning, på origanl röret under bak nånstans.

Annars är det nog ett helsystem
Jag har ett veck där med. Jag har helsystem. "Vecket" är till för att kedjan inte ska skava bort avgasröret :)

Att det är ett helsystem borde man märka på tjockleken av avgasrören direkt efter burkarna. smalare så är det orginal, tjockare så är det helsystem
 
Vad har du för märke på ditt systäm?
 
Urk va seg jag blev. Orkar fän inte gå ner o riva av kåporna och börja löda igen. Dessutom blåser det ute :3freak
Nån som vill komma över och löda åt mig?? :yoparty Jag kan sitta bredvid och sympatisnusa o dricka bärs :fyllisar som moraliskt stöd! :hihi
 
sharpedge skrev:
Jag har ett veck där med. Jag har helsystem. "Vecket" är till för att kedjan inte ska skava bort avgasröret :)

Att det är ett helsystem borde man märka på tjockleken av avgasrören direkt efter burkarna. smalare så är det orginal, tjockare så är det helsystem


har du lust o mäta ditt system??

så ja kan mäta mitt
 
Chiefen skrev:
Urk va seg jag blev. Orkar fän inte gå ner o riva av kåporna och börja löda igen. Dessutom blåser det ute :3freak
Nån som vill komma över och löda åt mig?? :yoparty Jag kan sitta bredvid och sympatisnusa o dricka bärs :fyllisar som moraliskt stöd! :hihi
DIN JÄVULSKA JÄVULSKA JÄVLA LATMASK!!!

TA OCH LYFT FETRÖVEN FRÅN SOFFAN, TA PÅ DIG SKOTEROVERALLEN OCH DRA DIG UT DEN STACKARS JÄVLA TL:EN SOM STÅR DÄR UTE HELT ENSAM MED EN DEFEKT GPI!!!

VILKEN JÄVLA KOMPIS DU ÄR DÅ...

Jag vill ju se bilder på hur ni har monterat dom där så jag et hur jag inte ska göra :)
 
Ricken skrev:
DIN JÄVULSKA JÄVULSKA JÄVLA LATMASK!!!

TA OCH LYFT FETRÖVEN FRÅN SOFFAN, TA PÅ DIG SKOTEROVERALLEN OCH DRA DIG UT DEN STACKARS JÄVLA TL:EN SOM STÅR DÄR UTE HELT ENSAM MED EN DEFEKT GPI!!!

VILKEN JÄVLA KOMPIS DU ÄR DÅ...

Jag vill ju se bilder på hur ni har monterat dom där så jag et hur jag inte ska göra :)

:rofl :rofl :rofl :rofl :yoparty :fyllisar Innebär detta att du inte vill löda åt mig?? :7peta



Har dessvärre inga batterier i min kamera men jag kanske kan ordna det när jag fixat till allt!?
 
Chiefen skrev:
:rofl :rofl :rofl :rofl :yoparty :fyllisar Innebär detta att du inte vill löda åt mig?? :7peta



Har dessvärre inga batterier i min kamera men jag kanske kan ordna det när jag fixat till allt!?

jag tycker att du ska skaffa batterier o greja bilder så snart du bara kan så jag vet hur jag ska lösa det där lite stiligt.

Jag har en bild åt dig...

DSC00875.JPG


Jag kapade lite på rullen och drog på handtaget. :tummenupp

Nemas problemas
 
Dyna:
Jag vet inte hur cylindern ser ut på Suz men detta kanske kan lösa problemet åt dig:
Då jag renoverat broms/kopplingscylindrar på mer udda bilar har jag gått till en av våra mer välsorterade bildelssäljare (Meca) och letat i en låda med lösa ringar av alla möjliga slag.
Ex vis fanns det varken packningar eller kompletta kopplingsslavcylindrar till min Fiat X1/9 att köpa så jag arborrade cylindern (kronrostig inuti) och svarvade en ny hylsa och monterade inuti. Köpte sen tätringar ur "diverselådan" och åkte som själva faan med rondellracern. :D

En annan lösning är u-manschetter från hydrauliksidan men dels tror jag att dessa ger för hög friktion (dom är ju gjorda för höga tryck och är altså rätt stabbiga), dels vet jag inte om dom tål bromsvätskan. Och framförallt inte om dom finns i rätt dimensioner.
Men återigen, allt går ju om man vill:
Renoverade tiltcylindrarna på en gammal Massey Fergusson med lastare. Gavlarna till cylindrarna var helt förstörda, svarvade nya och satte in moderna u-manschetter ist f de gamla o-ringarna.



tlmartin: Verkar som du har rätt, kan tydligen inte hålla mig borta från tråden i alla fall.
 
Ricken skrev:
jag tycker att du ska skaffa batterier o greja bilder så snart du bara kan så jag vet hur jag ska lösa det där lite stiligt.

Jag har en bild åt dig...
Jag kapade lite på rullen och drog på handtaget. :tummenupp

Nemas problemas

Jag gjorde likadant, men jag fick på mitt handtag liiiiiiiite till som det ser ut ialla fall!
 
Dyna skrev:
hellu...

e d nån som vet vad e för rör storlek på ett effekt system (ungefär)..
undrar bara om ja har ett original eller ett effekt system...

sitter Leo Vince burkar på ialla fall.... :D

tacksam för svar Dyna^

Du har originalkrökar, Leo gör inget helrör till TL.
 
Jaha, då rev man ner halva hojen bara för att exet skulle komma förbi och förstöra hela stämningen genom att önska all ondska i världen på mig. Tappade lixom sugen då. Monterade ihop skiten och vips så var den precis som när jag plockade isär den. Med andra ord, fick inget gjort förutom att jag slösade tre timmar på INGENTING!!!!
Måtte djävulen komma upp ifrån sitt brinnande helvete och sticka alla Ex i röven med sin flammande eldgaffel!! :mad:
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Back
Top