TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.
Nu behöver jag hjälp igen :(

Min tomgång har pajjat på hojen. Tog ut den för första ggn denna säsongen igår och körde 3 mil tills jag stannade. Ska starta den igen och tomgångsläge finns inte längre... Så länge jag släppt gashandtaget så dör motorn (Tomgången funkade när jag startade den igår första ggn). Jag har inte rört tomgångsvajern från det att jag tog ut hojen till det att jag startade den efter den första körningen. Kollar på den nu och den är max skruvad medurs, dvs går inte att skruva mer.

Hjälp! Har vajern till tomgångsinställaren gått av eller är detta ytterligare ett av de kända felen på TLRen?

När jag kör hojen så funkar det som det ska. Det är när jag trycker in kopplingen och släpper gasen motorn dör eller at den står i neutral efter start eller vid rödljus eller liknande stopp.
 
sharpedge skrev:
Nu behöver jag hjälp igen :(

Min tomgång har pajjat på hojen. Tog ut den för första ggn denna säsongen igår och körde 3 mil tills jag stannade. Ska starta den igen och tomgångsläge finns inte längre... Så länge jag släppt gashandtaget så dör motorn (Tomgången funkade när jag startade den igår första ggn). Jag har inte rört tomgångsvajern från det att jag tog ut hojen till det att jag startade den efter den första körningen. Kollar på den nu och den är max skruvad medurs, dvs går inte att skruva mer.

Hjälp! Har vajern till tomgångsinställaren gått av eller är detta ytterligare ett av de kända felen på TLRen?

När jag kör hojen så funkar det som det ska. Det är när jag trycker in kopplingen och släpper gasen motorn dör eller at den står i neutral efter start eller vid rödljus eller liknande stopp.

Jag hade nåt liknande ifjol, då hade tomgångsvajern gängats ur vid spjällhuset, kolla det.
 
Jag kikade i reg beviset för några dagar sedan och såg att den var reggad på 72kw, har pm:at förra ägaren men ännu inte fått nått svar.
Om det nu är så att den är strypt i verkligheten, vart sitter den i sånna fall, elektroniskt? är det nått man kan fixa själv eller är det verkstad somn gäller?.
 
Nån som vet hur man ska tolka numrena på ECUn?
Vill veta vilken verision min är.
Kollade lite på mappningar till PC2an och där står det något om andra verisions ECU europa model blabla...jag fattar noll.
Vore intressant om nån kunde ge mig en länk eller förklaring på detta! :yoparty :Bugar
 
TLRR skrev:
Gå in på TLplanet under picture och tråden "small black stuff" där ser ni några bilder.O ha översyn med den taskiga Engelskan från mig. :7peta
Är lättast så.tar bara plats här.

Jag hoppas att den där besten är klar till Twinträffen den 21:a Maj...annars får du sätta fart i garaget :fatta!
 
XJ600N skrev:
Jag kikade i reg beviset för några dagar sedan och såg att den var reggad på 72kw, har pm:at förra ägaren men ännu inte fått nått svar.
Om det nu är så att den är strypt i verkligheten, vart sitter den i sånna fall, elektroniskt? är det nått man kan fixa själv eller är det verkstad somn gäller?.
kolla med han RacerX..han hade ju tråd till å med om detta...insuget eller nåt
 
Sharpedge:
Gasvajern ska inte alls påverka tomgången, gör den det så är vajern för mycket sträckt. Tomgången ska endast påverkas av justeringen på v sida.
Om justeringen är dragen i botten så är justervajern inte avdragen, då skulle ju justeringen snurra forever.
Alltså: Jag vet inte vad som är fel men du har inte vridit av justervajern och du ska inte justera tomgången genom att justera gasvajern.
Tjuvluft?

Ang strypning:
Så här är det på TLR (kan med stor säkerhet skilja på TLS): Kolla ner i insuget (riv av tanken och locket till luftburken), om de förzinkade trattarna är typ 30-40 mm (ynksmå) invändigt är den strypt, är trattarna full size, dvs ca 50-55 mm så är den ostrypt. Därtill gäller klippning av brun kabel till databoxen för att få rätt tändkurva.
Men detta är TLR, säkert annorlunda på TLS?
 
Robban_C skrev:
Ang strypning:
Så här är det på TLR (kan med stor säkerhet skilja på TLS): Kolla ner i insuget (riv av tanken och locket till luftburken), om de förzinkade trattarna är typ 30-40 mm (ynksmå) invändigt är den strypt, är trattarna full size, dvs ca 50-55 mm så är den ostrypt. Därtill gäller klippning av brun kabel till databoxen för att få rätt tändkurva.
Men detta är TLR, säkert annorlunda på TLS?

Det följede med 25kW insugsgummin till min. Dom var inte runda utan hade en läpp. Misstänker att om man skulle kolla ner i dom ovanifrån så ser hålet ut som ett D.
 
Robban_C skrev:
Sharpedge:
Gasvajern ska inte alls påverka tomgången, gör den det så är vajern för mycket sträckt. Tomgången ska endast påverkas av justeringen på v sida.
Om justeringen är dragen i botten så är justervajern inte avdragen, då skulle ju justeringen snurra forever.
Alltså: Jag vet inte vad som är fel men du har inte vridit av justervajern och du ska inte justera tomgången genom att justera gasvajern.
Tjuvluft?
Jag tror till 100% att ngt hänt med justervajern eftersom hojen inte svarar på den längre. Det har den gjort innan så jag kommer gå på J-bones alternativ att den är urgängad eller liknande vid vajerns slut.

Tack än en gång för engagemanget att hjälpa till :tummenupp till båda J-bone och Robban
 
Lacka fälgarna

Vad tror ni om att lacka de vita fälgarna svarta på en Blå/Vit TLR...

Ngn som har synpunkter..??

Mvh Persson

Edit: Ngn som kanske kan photoshoppa lite
 
Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Back
Top