TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.
Twosaint skrev:
Har du fuggar på din TLR :7peta

Jag fick gnugga en del förra våren iaf, bytt stift ?

Jaja :huvet :huvet :D

Kan det vara så enkelt?? Den gick igång klockrent innan jag monterade ner den.Har inte gjort nåt med motorn.
 
twinner skrev:
Jaja :huvet :huvet :D

Kan det vara så enkelt?? Den gick igång klockrent innan jag monterade ner den.Har inte gjort nåt med motorn.

Jag gnuggade slut på den gnutta ström som fanns i mitt batteri efter vintern iaf, ladda batteriet eller alt kör med ett startbatteri. För som jag fattar dig så går den runt men går inte igång ?
 
Twosaint skrev:
Jag gnuggade slut på den gnutta ström som fanns i mitt batteri efter vintern iaf, ladda batteriet eller alt kör med ett startbatteri. För som jag fattar dig så går den runt men går inte igång ?

Japp!! precis.
Ska kolla gnista i möra också alT byta stift:=)
 
Kom även på vad glappet i svingen berodde på!! Hade inte satt dit kedjeskyddet som även funkar som distans på svingaxeln.så jag får väl plocka ner skiten igen!
 
twinner skrev:
Kom även på vad glappet i svingen berodde på!! Hade inte satt dit kedjeskyddet som även funkar som distans på svingaxeln.så jag får väl plocka ner skiten igen!
va inte det lite dumt att glömma kedjeskyddet :tungan :tungan
 
twinner skrev:
Kom även på vad glappet i svingen berodde på!! Hade inte satt dit kedjeskyddet som även funkar som distans på svingaxeln.så jag får väl plocka ner skiten igen!

Haha :huvet , surt sånt där. Jag glömde beställa en ny O-ring till bakre insprutaren, läckte som ett såll när jag skulle provstarta. Tar 2 veckor att få hem en orginal som passar, har dock lyckats få tag på en som nästan var samma mått, skall prova den i helgen. Har även köpt mig en bateriladdare då jag drog ur batteriet på tjejens hoj i helgen då jag skulle provstarta, så nu är det spänningslöst i båda hojarna :fatta!

/Pajje
 
Last edited:
Fredde83 skrev:
Ja då har jag beställt Barnetts kopplingsfjädrar idag. (Tack för tipset Chiefen)
Tänkte höra om det är någon som pillat på kopplingen här?
Tänkte mest förbereda mig inför operationen :)

Behöver man ny packning? Ska man korsdra bultarna? Hur mycket NM? Är det något man ska se upp för?

Tack på förhand...

13 eller 14 Nm, det är inte så svårt att dra av dom... :rodnar

/Pajje
 
Psychobiker skrev:
Haha :huvet , surt sånt där. Jag glömde beställa en ny O-ring till bakre insprutaren, läckte som ett såll när jag skulle provstarta. Tar 2 veckor att få hem en orginal som passar, har dock lyckats få tag på en som nästan var samma mått, skall prova den i helgen. Har även köpt mig en bateriladdare. Drog ur batteriet påt jejens hoj i helgen då jag skulle provstarta, så nu är det spänningslöst i båda hojarna :fatta!

/Pajje
Fan så surt då!!Hoppas det löser sig.

Men jag lider nog inte av samma probs..FÖR IDAG KICKADE HOJEN IGÅNG :tungan Bara injustering av tomgång samt nyladdat batteri..Den gick igån på 3 Fan och 4 Snurrjävlar.

Däremot så blir inte den vänstra ljuddämparen knappt varm? jävla skumt.

//Lyckliga Markus
 
twinner skrev:
Fan så surt då!!Hoppas det löser sig.

Men jag lider nog inte av samma probs..FÖR IDAG KICKADE HOJEN IGÅNG :tungan Bara injustering av tomgång samt nyladdat batteri..Den gick igån på 3 Fan och 4 Snurrjävlar.

Däremot så blir inte den vänstra ljuddämparen knappt varm? jävla skumt.

//Lyckliga Markus
Kul att den gick igång snart blir det :yoparty :yoparty .Om du varmkör ordentligt så blir den nog varm.J-bone snackade om att på hans tlr så va flödet 70% på höger och 30% på vänster så det krävs nog an riktig provkörning på väg för att dom ska bli lika varma :tummenupp :tummenupp
 
tlmartin skrev:
Kul att den gick igång snart blir det :yoparty :yoparty .Om du varmkör ordentligt så blir den nog varm.J-bone snackade om att på hans tlr så va flödet 70% på höger och 30% på vänster så det krävs nog an riktig provkörning på väg för att dom ska bli lika varma :tummenupp :tummenupp
:fakta
 
Tänkte bara kolla läget lite. Börjar i denna tråden innan jag går "public" så att säga.
Funderar på att sälja min tiller. 2000 mil, fullt ok mekaniskt, återstår lite spackling/slipning underkåpor samt några mindre plastningsjobb mellan över- och sidkåpor samt uppbyggnad av luftkanaler innan lack.
45 000:- pok inkl larm (Spyball?).
Säljes pga tidsbrist samt bristande intresse.
Nån som hugger?
 
tlmartin skrev:
Kul att den gick igång snart blir det :yoparty :yoparty .Om du varmkör ordentligt så blir den nog varm.J-bone snackade om att på hans tlr så va flödet 70% på höger och 30% på vänster så det krävs nog an riktig provkörning på väg för att dom ska bli lika varma :tummenupp :tummenupp


Japp, vänster sida tar tid att värma upp.
J-Bone har ett Akrapovic, jag har M4, verkar vara samma sak oavsätt märke...
Jag har dock inte mätt flodet med intrument, jag korde "sätt handen bakom och känn vilken som blåser mest..." :tungan

:hej

PS. Nu kan jag växla på slangen oxå... DS :hihi
 
Robban_C skrev:
Tänkte bara kolla läget lite. Börjar i denna tråden innan jag går "public" så att säga.
Funderar på att sälja min tiller. 2000 mil, fullt ok mekaniskt, återstår lite spackling/slipning underkåpor samt några mindre plastningsjobb mellan över- och sidkåpor samt uppbyggnad av luftkanaler innan lack.
45 000:- pok inkl larm (Spyball?).
Säljes pga tidsbrist samt bristande intresse.
Nån som hugger?

Låter lite dyrt. 50-55 får du ju en i fint skick med orginalkåpor
Men prova. Räcker med att det är en som hugger.
 
PutteLiten skrev:
Japp, vänster sida tar tid att värma upp.
J-Bone har ett Akrapovic, jag har M4, verkar vara samma sak oavsätt märke...
Jag har dock inte mätt flodet med intrument, jag korde "sätt handen bakom och känn vilken som blåser mest..." :tungan

:hej

PS. Nu kan jag växla på slangen oxå... DS :hihi
Man ska inte åka på slangen :7peta
Tackar!
Dammit!! Skönt att ni säger så..den gick i sammanlagt 15 min (typ)... :)
Flödet är det samma på bägge sidor:=) Ja..Enligt Puttes handtest :3freak
 
Igår skulle BiNi lämna in sin S på service men hade lite strul med jorden så jag fixade det o körde dit den, han köpte den i vintras o har inte kört en meter med den ännu så jag snodde första wheelisarna på den från honom :banana
 
hocke skrev:
Igår skulle BiNi lämna in sin S på service men hade lite strul med jorden så jag fixade det o körde dit den, han köpte den i vintras o har inte kört en meter med den ännu så jag snodde första wheelisarna på den från honom :banana


Taskmört :D
 
Asså med originalkrökarna så var flödet typ 75/25 eller nåt liknande men med Akrat så är det 50/50.
 
J-Bone skrev:
Asså med originalkrökarna så var flödet typ 75/25 eller nåt liknande men med Akrat så är det 50/50.


Ja Precis!! Det är motivering nog för att du kostnadsfritt skall ge mig ditt system!

Men ärligt Jocke,blev din västra slippis varm långt efter den högra..dvs det som händer min.Jag har sett och inte förvånats över hur jävla dåligt flöde det måste vara på orginalet..grym restriktor.
 
hocke skrev:
Igår skulle BiNi lämna in sin S på service men hade lite strul med jorden så jag fixade det o körde dit den, han köpte den i vintras o har inte kört en meter med den ännu så jag snodde första wheelisarna på den från honom :banana

Härligt.
Se till att masa dig ut på Rörken i sommar också så du får användning av allt bling du köper till moppen. Måste ju få se pärlan också
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Back
Top