Twosaint skrev:Har du fuggar på din TLR![]()
Jag fick gnugga en del förra våren iaf, bytt stift ?
Jaja



Kan det vara så enkelt?? Den gick igång klockrent innan jag monterade ner den.Har inte gjort nåt med motorn.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Twosaint skrev:Har du fuggar på din TLR![]()
Jag fick gnugga en del förra våren iaf, bytt stift ?
twinner skrev:Jaja![]()
![]()
![]()
Kan det vara så enkelt?? Den gick igång klockrent innan jag monterade ner den.Har inte gjort nåt med motorn.
Twosaint skrev:Jag gnuggade slut på den gnutta ström som fanns i mitt batteri efter vintern iaf, ladda batteriet eller alt kör med ett startbatteri. För som jag fattar dig så går den runt men går inte igång ?
va inte det lite dumt att glömma kedjeskyddettwinner skrev:Kom även på vad glappet i svingen berodde på!! Hade inte satt dit kedjeskyddet som även funkar som distans på svingaxeln.så jag får väl plocka ner skiten igen!
twinner skrev:Kom även på vad glappet i svingen berodde på!! Hade inte satt dit kedjeskyddet som även funkar som distans på svingaxeln.så jag får väl plocka ner skiten igen!
Fredde83 skrev:Ja då har jag beställt Barnetts kopplingsfjädrar idag. (Tack för tipset Chiefen)
Tänkte höra om det är någon som pillat på kopplingen här?
Tänkte mest förbereda mig inför operationen
Behöver man ny packning? Ska man korsdra bultarna? Hur mycket NM? Är det något man ska se upp för?
Tack på förhand...
tlmartin skrev:va inte det lite dumt att glömma kedjeskyddet![]()
![]()
Fan så surt då!!Hoppas det löser sig.Psychobiker skrev:Haha, surt sånt där. Jag glömde beställa en ny O-ring till bakre insprutaren, läckte som ett såll när jag skulle provstarta. Tar 2 veckor att få hem en orginal som passar, har dock lyckats få tag på en som nästan var samma mått, skall prova den i helgen. Har även köpt mig en bateriladdare. Drog ur batteriet påt jejens hoj i helgen då jag skulle provstarta, så nu är det spänningslöst i båda hojarna
![]()
/Pajje
Kul att den gick igång snart blir dettwinner skrev:Fan så surt då!!Hoppas det löser sig.
Men jag lider nog inte av samma probs..FÖR IDAG KICKADE HOJEN IGÅNGBara injustering av tomgång samt nyladdat batteri..Den gick igån på 3 Fan och 4 Snurrjävlar.
Däremot så blir inte den vänstra ljuddämparen knappt varm? jävla skumt.
//Lyckliga Markus
tlmartin skrev:Kul att den gick igång snart blir det![]()
.Om du varmkör ordentligt så blir den nog varm.J-bone snackade om att på hans tlr så va flödet 70% på höger och 30% på vänster så det krävs nog an riktig provkörning på väg för att dom ska bli lika varma
![]()
![]()
tlmartin skrev:Kul att den gick igång snart blir det![]()
.Om du varmkör ordentligt så blir den nog varm.J-bone snackade om att på hans tlr så va flödet 70% på höger och 30% på vänster så det krävs nog an riktig provkörning på väg för att dom ska bli lika varma
![]()
![]()
Robban_C skrev:Tänkte bara kolla läget lite. Börjar i denna tråden innan jag går "public" så att säga.
Funderar på att sälja min tiller. 2000 mil, fullt ok mekaniskt, återstår lite spackling/slipning underkåpor samt några mindre plastningsjobb mellan över- och sidkåpor samt uppbyggnad av luftkanaler innan lack.
45 000:- pok inkl larm (Spyball?).
Säljes pga tidsbrist samt bristande intresse.
Nån som hugger?
Man ska inte åka på slangenPutteLiten skrev:Japp, vänster sida tar tid att värma upp.
J-Bone har ett Akrapovic, jag har M4, verkar vara samma sak oavsätt märke...
Jag har dock inte mätt flodet med intrument, jag korde "sätt handen bakom och känn vilken som blåser mest..."
PS. Nu kan jag växla på slangen oxå... DS![]()
hocke skrev:Igår skulle BiNi lämna in sin S på service men hade lite strul med jorden så jag fixade det o körde dit den, han köpte den i vintras o har inte kört en meter med den ännu så jag snodde första wheelisarna på den från honom![]()
J-Bone skrev:Asså med originalkrökarna så var flödet typ 75/25 eller nåt liknande men med Akrat så är det 50/50.
hocke skrev:Igår skulle BiNi lämna in sin S på service men hade lite strul med jorden så jag fixade det o körde dit den, han köpte den i vintras o har inte kört en meter med den ännu så jag snodde första wheelisarna på den från honom![]()
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning
I samband med MotoGP-racing... |
![]() |
SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa
Sveriges MotorCyklister (SM... |
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
![]() |
TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025
Nu är det klart att världen... |
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025
Honda var tillbaka i Biarri... |
|
![]() |
En hyllning till mästaren!
Pressrelease från MV Agusta... |