TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.
Dogg skrev:
Efter 5 år med TLS har det blivit dags att gå vidare... :( snyft..
Men fortfarande en twin mellan benen!!! :yoparty
Vi ses väl på twinträffen :banana
Vilken analvibrator är det då.
Givetvis förra årets twinträff va ju uberkrym :banana
 
Last edited:
twinner skrev:
Jag tror jag har en mindre läcka nånstans under motorn...Finns det nått sätt (kladd/Massa/ som det kan fixa sig med? även om det kommer högst 2 droppar på 3 timmar så stör det mig att den finns där...


Det var nog inte så farligt:=) Kom från oljepluggen.Efter Gp'et imöra ska skiten startas upp (om jag får barnvakt dvs) :tungan
 
En däckfråga

Tjena..

Det e ju dags att byta däck på "Bettan" nu, och jag undrar, vad som skiljer de här två däcken, förutom pris då...
Pilot Race H2<---->PILOT POWER C F
Finns det nga andra däck med liknande egenskaper, samt mönster fast för en billigare peng..??

Mvh Persson
 
persson_80 skrev:
Tjena..

Det e ju dags att byta däck på "Bettan" nu, och jag undrar, vad som skiljer de här två däcken, förutom pris då...
Pilot Race H2<---->PILOT POWER C F
Finns det nga andra däck med liknande egenskaper, samt mönster fast för en billigare peng..??

Mvh Persson


Billigaste är väl att köpa bankörda däck..Brukar väl finnas i 180 dimensionerna
Jag bara längtar tills mitt 190 åker av...
 
persson_80 skrev:
Tjena..

Det e ju dags att byta däck på "Bettan" nu, och jag undrar, vad som skiljer de här två däcken, förutom pris då...
Pilot Race H2<---->PILOT POWER C F
Finns det nga andra däck med liknande egenskaper, samt mönster fast för en billigare peng..??

Mvh Persson
Pilot race rekomenderar jag inte för gata.. De måste komma upp i värme och det tar tid på dem..
Ska du köra michelin ska du ha power...
Bra pris får du på www.stenogrus.com


//mvh
 
Det blev 10 :Bugar mullerbara mil idag det är ju grymt man bara åker o lyssnar på sitt mullrande muller ja det är allt jag säger nu :yoparty :yoparty .
 
tlmartin skrev:
Det blev 10 :Bugar mullerbara mil idag det är ju grymt man bara åker o lyssnar på sitt mullrande muller ja det är allt jag säger nu :yoparty :yoparty .

Blev 7-8 mil igår för mig.
Idag är jag för bakis för att köra :fyllisar
Påminn mig nästa helg att jag aldrig mer ska dricka :zpy
 
Fredde83 skrev:
Blev 7-8 mil igår för mig.
Idag är jag för bakis för att köra :fyllisar
Påminn mig nästa helg att jag aldrig mer ska dricka :zpy
Muuuhahahaaa hur många gånger har man inte sagt det.SKA ALDRIG DRICKA :fyllisar SPRIT IGEN.Jag :7peta påminner dig nu sup inte nästa helg
 
SENSEI skrev:
Pilot race rekomenderar jag inte för gata.. De måste komma upp i värme och det tar tid på dem..
Ska du köra michelin ska du ha power...
Bra pris får du på www.stenogrus.com


//mvh


Jag håller med 100%!
Jag har kört gata med Pilot Race och det var ingen höjdare innan de var varma. Förbanant hala när de är kalla / jumna. Måste vara rejält varma för att vara kul.
 
PutteLiten skrev:
Jag håller med 100%!
Jag har kört gata med Pilot Race och det var ingen höjdare innan de var varma. Förbanant hala när de är kalla / jumna. Måste vara rejält varma för att vara kul.

Mina Pilot Race H2/M2 funkar kanonbra för gata även vid +8grader :tummenupp
 
-=Alex=- skrev:
2 timmar senare....

Okej trodde att oljemängden skulle vara den svåraste biten men hade SÅÅÅÅÅ FEL. Jag får inte dit de nya packboxarna, i alla fall inte om dom skall vara hela utan en massa hammarslag. Vad göra, finns det något tips :gnissla


Vad är det för fel att läsa tråden jag länkat till ? :huvet
 
Ja då har jag beställt Barnetts kopplingsfjädrar idag. (Tack för tipset Chiefen)
Tänkte höra om det är någon som pillat på kopplingen här?
Tänkte mest förbereda mig inför operationen :)

Behöver man ny packning? Ska man korsdra bultarna? Hur mycket NM? Är det något man ska se upp för?

Tack på förhand...
 
Fredde83 skrev:
Ja då har jag beställt Barnetts kopplingsfjädrar idag. (Tack för tipset Chiefen)
Tänkte höra om det är någon som pillat på kopplingen här?
Tänkte mest förbereda mig inför operationen :)

Behöver man ny packning? Ska man korsdra bultarna? Hur mycket NM? Är det något man ska se upp för?

Tack på förhand...
Huh! Det är en komplicerad operation!!










Nädå! Det är bus enkelt! Hojen på stödet. Bort med kopplingskåpan, skruvar och gamla. I med nya fjädrar. Skruva i hop. Klart!!
 
Fredde83 skrev:
Ja då har jag beställt Barnetts kopplingsfjädrar idag. (Tack för tipset Chiefen)
Tänkte höra om det är någon som pillat på kopplingen här?
Tänkte mest förbereda mig inför operationen :)

Behöver man ny packning? Ska man korsdra bultarna? Hur mycket NM? Är det något man ska se upp för?

Tack på förhand...

Hehe, kompletterar med föregående talare.
Du ska korsdra bultarna. Dragmomentet har jag inte i huvudet men det står i servicemanualen.
Packningen vet jag inte om du behöver byta men det kan ju vara lämpligt om den ser sleten ut!
 
Scenario:

Anländer till garaget glad i hågen över att kanske få i gång skrotet så man kan börja med kåpmoddar och stylingsaker..
Bytte filter och hällde i olja ( nästan 4liter) utan att det knappt märktes på mätaren.Tankade i kylvatten samt kopplade in tanken.När det väl var dags att starta så hände det inget...Inte en tillstymelse till liv i kanonen:( då kom jag på att jag inte kopplat in soppapumpen:=) Så med ny optimism så försökte jag igen och samma sak hände...Dvs...NADA!! sen tog batteriet slut.

Vad kan jag glömt?
Soppan för gammal? det är den som fanns i när jag köpte den.
Kan det vara batteriet som kukat ur? det räckte inte så länge.
Nån brytare? eller är det nåt som Fi-lampan indikerar som kan ha med saken att göra?
Ska jag testa imorrn när batteriet är laddat igen samt köpa ny soppa?
Kan det vara för att choken inte är injusterad,tomgången?
////Rookie-mek 2005
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Back
Top