TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.
J-Bone skrev:
Lutar åt att jag tjackar ett set från Vortex, men om det blir trevligt pris på dessa så tar jag gärna ett set för att prova.

jag tror att kostnaden för att fräsa ur dom 2 spåren överstiger vad det kostar att svrva egna pinnar. men jag är inte säker. Det vore ju faktiskt finr med pinnar som viker sig och inte bryter sönder allting när man tippar/slidar
 
J-Bone skrev:
Jag köpte dem av KRK här på SH. :tummenupp

Kanon! Då ska jag ta och beställa ett par!

Fråga två: Vem var det som sålde Barnett kopplingsfjädrar nu igen?

Asso, detta är problemet med den här tråden, man kan fän inte hitta något. Varför kan vi inte få ett eget forum här på SH!?!? Grrr :mad:
 
racepinnar....

Har en polare vilken jobbar som fräsare (metallarbetare) som funderar på att tillverka justerbara pinnar.
Priset för ett sätt hamnar på omrking 2000-2500 kr.
Vad vi behöver för att kunna sätta igång är en uppsättning att ta lite mått till caddningen...

Någon som är intresserad?
 
SENSEI skrev:
Har en polare vilken jobbar som fräsare (metallarbetare) som funderar på att tillverka justerbara pinnar.
Priset för ett sätt hamnar på omrking 2000-2500 kr.
Vad vi behöver för att kunna sätta igång är en uppsättning att ta lite mått till caddningen...

Någon som är intresserad?

För 2000 får man justerbara från en erkänd tillverkare som Harris t ex går att få för 150 GBP just nu. WR finns för ca 2300 på Ebay också. Det måste bli mycket billigare om det ska vara värt det tyvärr...
 
Strypning av en TLS

Tjena!

Jag har börjat misstänka att min TLS inte är ostrypt (72kw->90kw)... :rolleyes:
Pinsamt jag vet... Den går fortare än vad jag kan utnytja ändå, men tänkte ta tag och titta lite mer på det.

Så jag behöver lite hjälp. Det står att den ska vara strypt med brickor i insuget, men har även för mig att den är stypt elektroniskt på något vis, stämmer det? Och isf hur tar man bort strypningen?

Annars, var sitter brickorna i insprutet?

Hade varit jätte bussigt om ni vill hjälpa mig köra ihjäll mig fortare :tummenupp
 
TLRR skrev:
ÄHUM... Roffes motor har kompletta kopplingskit och fjädrar från Barnett :tungan :) (www.roffesmotor.se)
Aha, lysande m8! Jag hade alla såna där länkar förut men sen krackelerade mitt windows och allt försvann!
Ska ringa o beställa ett set imorgon eller när han nu har öppet!?
Tack för hjälpen!
 
J-Bone skrev:
För 2000 får man justerbara från en erkänd tillverkare som Harris t ex går att få för 150 GBP just nu. WR finns för ca 2300 på Ebay också. Det måste bli mycket billigare om det ska vara värt det tyvärr...
Det är så härligt att se när nyår är över så kommer modd och köplusten tillbaka.Jag säger bara försten till kvarn får mest grejor.ha det tills dess :banana :tummenupp
 
Nu har jag fixat kuts+undertray med hjälp av glasfiber iaf :banana

Nu är det bara hydralkopplingskolven kvar plus tutan att fixa....
 
Jag har lärt mig en sak idag:kan ju berätta att gixxer K3 kåpor inte passar på en TLR,bakkåpan ser bra ut (aningen lång) men resten av kåpsen är keff.
 
J-Bone skrev:
För 2000 får man justerbara från en erkänd tillverkare som Harris t ex går att få för 150 GBP just nu. WR finns för ca 2300 på Ebay också. Det måste bli mycket billigare om det ska vara värt det tyvärr...
0
Är det många som vill ha kommer priset gå ner...
Saken är den att det som tar tid att fixa så är det fixturer att rigga grejjerna i.
Kan man istället tillverka 10 st på en gång så går det att pressa priset.
 
Ny hoj

Har idag varit och kollat på 3 hojar.
EN 99a gixxer 750. begärt pris 48k ca 3000 mil Verkade ok vid annons men vid närmare skådining kom vi fram till att den inte är värd mer än 40.

En 00a gixxer 750. import. ca 1200 mil I skick som ny. Inget att säga om den eller priset på den. VILL HA. Dock är det ekonomi med idetta... hmmm är det värt 4000 mer om år i försäkring jmf en 99a gixxer. Samt betydligt högre inköpspris... jmf med en tlr så snackar vi dubbla försäkringen :)
Killen har ägt cykeln... ej kört den som en sh ska köras :)

En Tlr 98 röd. Begärt pris 48 000. 3000 mil Drivpaket slut. Bakdäck slut.
Killen vet inget om hojen/ar, Bakcutsen (ensists plasten) saknas. VH slipon.
Övre kylarfästena har släppt i nitarna. Saknas en bult till bakramen. Vilket nuvarande ägare ej sett :tummenupp. Typ resten av hojen original.


Alla hojar har full servicebok...
 
Då var det klart...

Hej bröder...
Kommer att skilja mig från twineran nu. Har bestämt mig för att köpa en gsxr 750 00a.

Hittat en kononfin.
 
J-Bone skrev:
original är snyggast :7peta


Kommer nog bli >TLRracetopochunderkåpa,med lysen ala' Putteliten(nåt sånt diskret).

Ska börja riva hela hojen imorrn,körde den till ett riktigt garage i kväll:=)
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Back
Top