TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.
hej alla glada i vintermörkret finns det någon som har några bolton till min TLS till salu det spelar ingen roll vilket märke det är bara det muuulllrar på bra. Ha det tills dess :tummenupp :banana
 
Bättre kopplingsfjädrar till en Tls -99:a, vart får man tag på det, har för mig att jag läste om några som hette barnetts eller liknande som såldes i sverige, är dom bra och var får kan man köpa sådana?
 
XJ600N skrev:
Bättre kopplingsfjädrar till en Tls -99:a, vart får man tag på det, har för mig att jag läste om några som hette barnetts eller liknande som såldes i sverige, är dom bra och var får kan man köpa sådana?

Eller om du inte har guldbyxor gör du som jag gjorde. 1mm tjocka brickor som du sätter ovanpå nuvarande kopplingsfjädrar. Detta gör att kopplingen greppar bättre. Kallas schimsning.

Sen är kopplingen lite känslig och behöver justeras med jämmna mellanrum. Den fick jag göra iaf. Alltså på vänster sida av hojen vid kopplingvajern, lilla vridmojängen som trycker in kopplingspinnen i motorn. Det ska vara rätt "spel" på den.

Verkstadshandbok hittar du på jiffypark.com den förklarar allt du behöver veta.
 
Last edited:
XJ600N skrev:
Bättre kopplingsfjädrar till en Tls -99:a, vart får man tag på det, har för mig att jag läste om några som hette barnetts eller liknande som såldes i sverige, är dom bra och var får kan man köpa sådana?

Barnetts finns på Roffes motor. Givet köp i vinter. ;)
 
Inte alls kul...

Pga ekonomiska problem måste jag nu sälja min TL1000R... Det är det sista som jag vill göra, men tyvärr så måste det ske.

Har försökt ropa efter djävulen för att sälja min själ till honom för att ha råd med min älskade båge, men... Tja, han svarar helt enkelt inte!!!

Så om ni vet nån som är ute efter en TL1000R -99 med ca 2400 mil på mätarn, Yoshi fullsystem, kolfiberkåpa rejskåpa med projektorlysen, kolfiberframskärm mm. så ropa bara till!!!

Säljes till mycket bra pris!

Hoppas att jag får råd att skaffa en sån här igen... *snyft*


Mvh Thomas
 
WestW skrev:
Eller om du inte har guldbyxor gör du som jag gjorde. 1mm tjocka brickor som du sätter ovanpå nuvarande kopplingsfjädrar. Detta gör att kopplingen greppar bättre. Kallas schimsning.

Sen är kopplingen lite känslig och behöver justeras med jämmna mellanrum. Den fick jag göra iaf. Alltså på vänster sida av hojen vid kopplingvajern, lilla vridmojängen som trycker in kopplingspinnen i motorn. Det ska vara rätt "spel" på den.

Verkstadshandbok hittar du på jiffypark.com den förklarar allt du behöver veta.

Det är redan gjort av den förra ägaren men jag tycker att kopplingen är fruktansvärt trög, men jag tänkte att nya fjädrar kanske funkar bättre och gör kopplingen mindre trög.

Men jag kanske skulle kolla tjockleken på brickorna och byta till aningen tunnare om dom är för tjocka.

Får nog fundera på detta lite.... men frågan kvarstår, vart köper man bättre fjädrar och blir det stor skilnad på kopplingens grepp och tröghet?
 
XJ600N skrev:
Det är redan gjort av den förra ägaren men jag tycker att kopplingen är fruktansvärt trög, men jag tänkte att nya fjädrar kanske funkar bättre och gör kopplingen mindre trög.

Men jag kanske skulle kolla tjockleken på brickorna och byta till aningen tunnare om dom är för tjocka.

Får nog fundera på detta lite.... men frågan kvarstår, vart köper man bättre fjädrar och blir det stor skilnad på kopplingens grepp och tröghet?

Det fjädrarna gör är ju just att göra kopplingen trögare.
Same, same but different.
Schimsa och byta fjädrar är samma sak. Det bästa är självklart nya fjädrar men brickor funkar också.

Är du säker på att kopplingen inte börjar bli dålig? Ryck isär och kolla nu när det är vinter. Inge kul att hålla på med sånt mitt i säsongen.
 
Min koppling var oxå trög i början, och sen blev det värre. Visade sig vara så löjligt som att bara smörja vajern.... Kan ju vara värt ett försök.
 
Ricken skrev:
Min koppling var oxå trög i början, och sen blev det värre. Visade sig vara så löjligt som att bara smörja vajern.... Kan ju vara värt ett försök.

Kanske ska göra det först då så man inte står där med lång näsa och tom plånbok och det enda som behövdes var lite olja till vajern :)
 
Hello kan den som vet svara passar mullarburkar från en R på en S.Tacksam för svar har hittat Micron alu oval för 3800 men som sagt dom är till en TLR
 
tlmartin skrev:
Hello kan den som vet svara passar mullarburkar från en R på en S.Tacksam för svar har hittat Micron alu oval för 3800 men som sagt dom är till en TLR

Jag är inte hundra på det här men jag tror att själva infästningen mellan burken och headern är samma, däremot så är väl inte fästena för upphängningen samma så du får ju fixa S-hängare till dem. Men som sagt jag är INTE hundraprocentigt säker på detta!! :)
 
Lite porr såhär i förvintermörkret, privatbyggd replica på Yoshimura TLR´en.
:dräggla

tlr00325.jpg


tlr00327.jpg
 
J-Bone skrev:
Jag är inte hundra på det här men jag tror att själva infästningen mellan burken och headern är samma, däremot så är väl inte fästena för upphängningen samma så du får ju fixa S-hängare till dem. Men som sagt jag är INTE hundraprocentigt säker på detta!! :)
Om det är samma bultmönster på infästningarna så är det ju en baggis att fixa hängare till dom.ha det tills dess
 
Hejsan mullermaffian!

Är det någon som har en film med en fullgasande och gött mullrande TLR?

vore schysst om någon pmade en länk eller något liknande, enda v-twinnarna jag har hört är ju harleys och liknande antar att en lite "småvässad" låter snäppet grymmare :)
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Back
Top