TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.
Vee-twn skrev:
Lycka till med Kawwan!! Ska du tävla med den eller vad är tanken? Såg att du sålt (?) R1 till någon kompis...

Japp, både R1'an och TL'en är sålda till fördel för ZX10'an.
ZX10'an är racekittad, men gatkåporna följer med, så det blir nog några svängar på gatan oxå. Men först och främst blir det träning/tävling.

Nu kan man ju inte skylla på materialet längre tyvärr... :D
 
Tengil skrev:
Jag skulle gjort egna med böt jobb och så blev jag av med svarv, material mm.
Du har inga ritningar på dina? Har du "provat" dom än?

Behövde aldrig prova dom. :) Ingen ritning tyvärr. Inte så svårt att göra om man säger så. Bara att mäta hur lång dom behöver sticka ut för att kåporna inte ska ta i när man vurpar.
 
Nu var det längesedan det hände nått i den här tråden... Hur mår era Tillers!? Min står i ett varmt, skönt garage i gott sällskap med en Bandit dubbelturbo, GSX-R 1100 och lite annat gott... :)

Dock så är hon lite väl långt från mej för att jag ska kunna meka med henne... :( :4skrika

//Thomas
 
Jag pillade lite på min fjädring igår...
Monterade i batteriet och startade den :tummenupp
Ska nog köra en sväng när jag kommer hem. :banana
 
Knucklehead skrev:
Nu var det längesedan det hände nått i den här tråden... Hur mår era Tillers!? Min står i ett varmt, skönt garage i gott sällskap med en Bandit dubbelturbo, GSX-R 1100 och lite annat gott... :)

Dock så är hon lite väl långt från mej för att jag ska kunna meka med henne... :( :4skrika

//Thomas

Ja du jag går och väntar på det sista åket den här sesongen men när jag är ledig så regnar det så man kanske ska ställa in den och måla lite eller nåt.Ha det tills dess :banana :tummenupp
 
Faaaan, jag hade bestämt mig att inte köra mer i år, men sen hade en polare laddat ner en mc film som smittade av sig på mig, så jag kunde inte låta bli utan stack ut och åkte....
Upptäkte att den läcker lite kylarvätska vid ett litet hål vid vattenpumpen typ!!!! :gråta Förvisso är det kul att ha att pilla med över vintern, men min andra hoj är nedplockad i molekyler och pockar på min uppmärksamhet oxå...
Kom ihåg att det har varit uppe tidigare i tråden (typ i sommras senast) och att någon duktig människa lade in precis vilken packning man skulle byta etc etc, tycker mig komma ihåg att det var någon axel som skulle poleras mycket oxå...
Men nu hittar jag inte inlägget, kan någon hjälpa mig? :confused:
 
Tjena!!!

Var och provkörde en tl1000r idag som jag har lite funderingar på att köpa och har lite funderingar.....När man kör på för hög växel och gasar så högg den till ganska rejält, Är det något allvarligt då, eller är det normalt för en twin???
MVH Thommy
 
Sååå söta att man nästan måste ha dom... :)

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=10534&item=7933936629&rd=1

63_1_b.JPG
[/IMG]
 
Knucklehead skrev:
Nu var det längesedan det hände nått i den här tråden... Hur mår era Tillers!? Min står i ett varmt, skönt garage i gott sällskap med en Bandit dubbelturbo, GSX-R 1100 och lite annat gott... :)

Dock så är hon lite väl långt från mej för att jag ska kunna meka med henne... :( :4skrika

//Thomas

Min står också i ett skönt garage, men i bättre sällskap än dig....
Bredvid en Aprilia Mille-R -02

Twins only garage! :yoparty

Jag håller på att handla in allt för mycket saker ifrån allt för
många delar av Världen... men när dom landar så kommer jag
börja jobba seriöst på hojen.

Just nu jobbas det mest på verkstaden....

Mvh

Robban
 
Knucklehead skrev:
Nu var det längesedan det hände nått i den här tråden... Hur mår era Tillers!? Min står i ett varmt, skönt garage i gott sällskap med en Bandit dubbelturbo, GSX-R 1100 och lite annat gott... :)

Dock så är hon lite väl långt från mej för att jag ska kunna meka med henne... :( :4skrika

//Thomas

Jag har inte kollat till min på några veckor nu faktiskt... väntar ju på delar från Amerikat som vägrar komma... :huvet

Men snart ska ner och göra 1800 service, tvätta och greja lite inför vintern, sen ska ju nya fälgarna, gixxer-oket och lite annat dit under vintern ;)
 
TLRR skrev:
En twin speciellt en 90 graders har en tendens att bli lite ryckigare än en radfyra på låga varv (mycket låga)och hög växel,pga att tändföljden är glesare (två cylindrar mindre) och att den har längre slaglängd.
Om det inte är så att kedjan är för slack eller dreven utslitna.


Så det är ingen fara alltså???
 
Fotpinn

Hallå, nu sk ajg vara lite jobbig här igen. Kan nån som har justerbara fotpinnar mäta hur lång växel och broms stagen är... Original tror jag låg på 140mm
Och mät gärna hur stora justeringsmöjligheter man har oxå, från längst ner längst fram till längst bak längst upp.
Tack...
 
TLRR skrev:
Nu vet jag ju inte alla förutsättningar som skick,mil,årsmodel etc.
Men det borde det inte vara om den servats som den skall.Men skyll inte på mig om något skulle vara galet.

Då är det är nog ingen fara....Den har bara gått 800 mil, är en 00 utagen 01, servad enligt bok osv....Det blir nog att inhandla den....tack för svaren!!!! Mvh Thommy
 
Thommy skrev:
Då är det är nog ingen fara....Den har bara gått 800 mil, är en 00 utagen 01, servad enligt bok osv....Det blir nog att inhandla den....tack för svaren!!!! Mvh Thommy

Ryckighet brukar vara avhjälpt med en spjällhus-synk, TPS-justering och montering av TRE. TPS-justeringen gjorde stor skillnad på min, den brukar vara ganska off från fabrik...
 
J-Bone skrev:
Ryckighet brukar vara avhjälpt med en spjällhus-synk, TPS-justering och montering av TRE. TPS-justeringen gjorde stor skillnad på min, den brukar vara ganska off från fabrik...

De här "TPS" du skulle inte vilja berätta mer om de?

//Fredde
 
japp nu kom den det blev en åktur på ca 8 mil i lördags kom hem som en ispinne men det var det värt en kall men en värdig åkavslutning på året ha det tills dess :tummenupp :banana
 
Thommy skrev:
Så det är ingen fara alltså???
Antagligen inte. Du kan köra 50-55 på högsta spettet men då måste du vara försiktig med rullen.
Om problemen däremot uppstår låt säga om du kör 50-55 på fyran så börjar det lukta TPS eller nåt sånt.
 
Fredde83 skrev:
De här "TPS" du skulle inte vilja berätta mer om de?

//Fredde
Throttel Position Sensor, en givare som känner av vad du gör med högernäven. (dvs när du har höger runt gashandtaget. :7peta :D )
Om den är feljusterad så får sprutet fel uppfattning om belastningsgrad och ger då för mycket eller för lite sås.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Back
Top