TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.
Sådär, då har man beställt tid för söörvice och bänkning. Ska bli spännande att se :)

tråååkit på jobbet... :(
 
Är det ingen som har sin hoj nerpillad i molekyler som kan ta en digitalkamera och fota vars "TRE-Modden" ska göras ? Har ju nu en massa kåpor borta så jag tänkte passa på att pilla lite där. Snälla säg inte leda bland tråden för den har fan över 70 sidor ni kan ju PM:a annars.

Har ju fått en del svar på alla frågor varför tillern gått som hon gjort, TPS:en heeeelt åt helvette, Ventilspel på insuget på främre cylindern var åt helvette det med, och att jag inte hade nån tomgång var samma fel som J-Bone vajern hade lossnat.

så man kanske hinner med att peta av en par mil till innan säsongen är slut. :rock
 
Twosaint skrev:
Är det ingen som har sin hoj nerpillad i molekyler som kan ta en digitalkamera och fota vars "TRE-Modden" ska göras ? Har ju nu en massa kåpor borta så jag tänkte passa på att pilla lite där. Snälla säg inte leda bland tråden för den har fan över 70 sidor ni kan ju PM:a annars.

Har ju fått en del svar på alla frågor varför tillern gått som hon gjort, TPS:en heeeelt åt helvette, Ventilspel på insuget på främre cylindern var åt helvette det med, och att jag inte hade nån tomgång var samma fel som J-Bone vajern hade lossnat.

så man kanske hinner med att peta av en par mil till innan säsongen är slut. :rock

Om du tar bort höger sidokåpa så ser du två vita kontakter som sitter ihop, därimellan pluggar du in TRE´n (om du har en med pluggar förstås).
 
J-Bone skrev:
Macke: Va blir det för skorstenar då? :)

Inte klat ännu, men det blir nåt kul....
Känner en som är grym på att svetsa.
Med lite rörstumpar, bockmaskin, svets, och tålamod så kanske det blir nåt skoj av det..... Tänkte det skulle passa på mina V&H Titanium burkar...

Litet vinterprojekt :tummenupp
 
Macke skrev:
Inte klat ännu, men det blir nåt kul....
Känner en som är grym på att svetsa.
Med lite rörstumpar, bockmaskin, svets, och tålamod så kanske det blir nåt skoj av det..... Tänkte det skulle passa på mina V&H Titanium burkar...

Litet vinterprojekt :tummenupp

Låter skoj, blir spännande att se :tummenupp
 
Inte klat ännu, men det blir nåt kul....
Känner en som är grym på att svetsa.
Med lite rörstumpar, bockmaskin, svets, och tålamod så kanske det blir nåt skoj av det..... Tänkte det skulle passa på mina V&H Titanium burkar...

Litet vinterprojekt



hmm måste inte sånt vara uträknat ?
jag menar går ju inte att bara höfta till lite eller ?
 
Last edited:
Man kan ju tjuvkika på hur M4 eller Yoshi ser ut så får man det ganska bra :)
 
Underbar tråd då jag precis skall köpa mig en TL 1000 S, nu kommer lite frågor, vad skall jag kolla tänka på när jag köper en TL 1000 S -97, gärna tips o ideer.
 
Inte för att jag äger en TLS.

Men, se till att få papper på att alla 97 buggarna är fixade. Ganska mycket barnsjukdommar. Men de SKA vara fixade av Suzuki om bara ägaren lämnat in hojen.

Om den är importerad så får du nog titta på dessa grejer själv.
Kolla infästnignen till dämparen där bak. (Rotationsdämpatren) Höger sida, har jag för mig. Den kan spricka där på 970rna. Inga problem om det gör det senare i din TLS liv. "Bara" att åka till närmsta Suzuki återförsäljare så byter de ramen. Lär ju ta några veckor dock...

Och så klart allt det vanliga, servicar, är ramen rak, leta repor på ramen (kan tyda på vurpa), allmänt skick.
Lita inte på mätarställnignen - det gör inte jag längre. sett för många urkopplade speedometerar... :mad:

Provkör. - Det ska ticka från motorn... :D
TL = Ticks Loudly :lol
(alltså, det är inte fel om det inte tickar, men den tickar mer än vad många är vana vid...)

De andra fyller säkert på lite. :)

Och denna tråden är bara en "trailer" på vad som erbjuds för en TL ägare på TLP ( www.tlplanet.com )
 
Last edited:
20SK skrev:
Underbar tråd då jag precis skall köpa mig en TL 1000 S, nu kommer lite frågor, vad skall jag kolla tänka på när jag köper en TL 1000 S -97, gärna tips o ideer.

Är det inte du som brukar åka med Lasse från Enköping?
I så fall kan du få dräggla på min hoj nån gång när vi är ute och åker.

Ang din tidigare fråga i en annan tråd.
Jag är 2m lång och sitter riktigt bra på min hoj.
 
Kan nån svara på min fråga om det är skadligt för hojen att åka utan en kopplingsfjäder?

Gängorna hade gått av på min "bulten till kopplingsfjädern" (egen översättning). Så nu åker jag utan en av fjädrarna tills jag får den nya "bulten".

Är det någon balans eller så i kopplingen som man sabbar om man åker utan? Tar ju nån vecka minst innan nya delen dyker upp.
 
Har rastat min rara tiller på bana för första gången idag.. :tummenupp

Kan bara säga; fyyyy f*****n.. :p

Nu inser jag att jag KÖRT hoj för första gången :D

Nu har jag osså krulligt bakdäck långt upp på kanten :crash

Lycka.. är helt målös, kommer nog drömma gott inatt.. :rock
 
Twosaint skrev:

hmm måste inte sånt vara uträknat ?
jag menar går ju inte att bara höfta till lite eller ?

Jo, det måste vara uträknat...
Fast så svårt är det nog inte, flödesmotståndet ska vara detsamma för båda cylindrarna. Känner en som har svetsat ett eget grenrör och system till sin BMW turbo med över 500 hk. Han kanske kan ge lite tips....
Men grundregeln borde väl vara att längden på varje sida skall vara densamma. Det är väl därför orginalsystemet ser ut som det gör... med den där extra kröken för ena cylindern...

Har fått för mig att det där "lilla" vecket på orginalsystemet under kedjan på vänster sida inte kan vara bra för prestandan?
Lite samma sak som när man viker trädgårdsslangen medans vattnet är på om ni förstår...

Jaja, vi får se hur det går i vinter..
 
Macke skrev:
Jo, det måste vara uträknat...
Fast så svårt är det nog inte, flödesmotståndet ska vara detsamma för båda cylindrarna. Känner en som har svetsat ett eget grenrör och system till sin BMW turbo med över 500 hk. Han kanske kan ge lite tips....
Men grundregeln borde väl vara att längden på varje sida skall vara densamma. Det är väl därför orginalsystemet ser ut som det gör... med den där extra kröken för ena cylindern...

Har fått för mig att det där "lilla" vecket på orginalsystemet under kedjan på vänster sida inte kan vara bra för prestandan?
Lite samma sak som när man viker trädgårdsslangen medans vattnet är på om ni förstår...

Jaja, vi får se hur det går i vinter..

Nja vecket lär inte vara bra och jag antar att det är anledningen till att bla när den är kall så ryker det mer ur högra röret, man ser "puffarna" tydligare på tomgång i högra med, men vecket är ju även bredare så man skulle ju kunna räkna ut om arean blir densamma, höll på lite med jänkebilar och stora vinkel 8:or (7,4L)
och byggde då ett avgassystem genom att klyva 2 st 2" rör och längssvetsa dom med en plåt imellan vilket resulterade i ett system med 2" markfrigång men 3,5" area. Har funderat på att bygga ett system i vinter i SS 2352 eller SS2333 är det nån som har måtten på M4 systemet in/utv och godstjocklek och hur f*n ser det ut där original har det där berömda "vecket" ? det som fått mig att backa var en gubbe som gormade om att det skulle vara uträknat osv :crash
 
Last edited:
Jo e jag som börjat åka med Lasse, antar att det är du som är Danne? han har pratat om din mc o att jag borde se den. Jag får pengarna för min mc nu på tor/fre o kommer genast sticka o köpa TL då, antar att jag inte kommer hinna träffa dig innan dess, men sen kan vi ju ut o gasa ihop med 2 st TL ist för 1 ;)
 
J-Bone!
Köpte du någonsing dom där framesliders som dom snackade om på TL planet? ( http://www.tlplanet.com/forums/showthread.php?s=&threadid=4739&perpage=20&pagenumber=1 )

I så fall, var dom bra? Hur ser dina Bikedesigns ut? Sitter dom bra?

Själv köpte jag ju ART sliders genom Checkray här i Sverige. Skitbra service och skapliga leveranstider. Men jag litar inte riktigt på att den konstruktionen verkligen står pall för en krasch...

Kanske skulle investera i nya, av den typen som fanns på TL planet.... Kan iofs inte vara så svårt att göra egna, han hade ju lagt ut bilder på dom....
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Back
Top