TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.
PerWe skrev:
2575120 Har en fråga ang montering utav tailguard på min TLR.

Hur brukar det vara med passformen?
Jag har köpt en Powerbronze från S-racing som jag har påbörjat monteringen på & jag tycker att passformen mot baklyset verkar helt kass.
Brukar det vara så att man själv måste karva & skära lite i tailguarden för att få det snyggt med bra passform.

Vore kul att få höra andras erfarenheter utav detta & speciellt då om ngn har monterat en Powerbronze.

Japp tyvärr så krävs det en del pul :huvet köpte också en powerbronze till S:n och det tog mig en månad ett par tuber epoxy lite glasfiberväv såga klippa slipa testa limma o.s.v men jag ville ju ha den mer slimmad också :D så det beror ju lite på hur pass exact du vill att den ska sitta sen finns det ju varianter med bättre passform men då kostar dom ju det dubbla också tyvärr:huvet

Octofinger skrev:
2575574 Bra pris också!!

Damn... Vill ha.

minst sagt med alla dom extra prylarna :tummenupp synd bara att det inte är bild på fälgarna
 
Last edited:
tl1000larsson skrev:
2575580minst sagt med alla dom extra prylarna :tummenupp synd bara att det inte är bild på fälgarna
Enda trista är väl iofs att det är så mycket redan gjort. Min var helt standard när jag köpte den, förutom ett par ART kolfiber-boltons som jag dessutom har sålt nu. Jag kan iaf säga att jag moddat allt själv, å det är en rätt skön känsla.
 
TLRR skrev:
2575407

Det är mer regel än undantag att man måste passa in "det där sista" för att det skall bli ett snyggt resultat,mer eller mindre på alla fabrikat för eftermarknadsdelar i glasfiber eller plast.
Mina två kronor.


tl1000larsson skrev:
2575580 Japp tyvärr så krävs det en del pul :huvet köpte också en powerbronze till S:n och det tog mig en månad ett par tuber epoxy lite glasfiberväv såga klippa slipa testa limma o.s.v men jag ville ju ha den mer slimmad också :D så det beror ju lite på hur pass exact du vill att den ska sitta sen finns det ju varianter med bättre passform men då kostar dom ju det dubbla också tyvärr:huvet


minst sagt med alla dom extra prylarna :tummenupp synd bara att det inte är bild på fälgarna


OKIDOKI !
Tackar för svaren.

Hade iofs hoppats på svar att det alltid passar som en smeck & att det
bara var mig det var fel på.

Så då är det väl bara att börja fila på biten & passa in den.
 
TLRR skrev:
2575483 Robster: Ska du öppna verkstad ? en till svets :tummenupp berätta lite merar om den,jag är nyfiken.:)

Ahh Esab o Argongas ej plats för nån rulle.kan det vara en plasmasvets (TIG)med AC.

Nej... jag skall inte öppna verkstad men älskar att jobba med metall!

Så gissningsvis blir det mer av den varan framöver.......

Både rätt o fel angående svetsen....

Esab.... ja
Argon... njaa.... Argon + Co2 ( Atal )
Trådrulle.... Oyes.....

Esabs Origomag... Liten nice servicesak som rockar på väldigt bra faktiskt!

:tummenupp

Var lite osäker på om den skulle räcka till men den svetsar jävligt bra för
att vara en sådan liten maskin!

Kvalité lönar sig väl, det är det ända jag kan tänka mig? :tungan

R
 
För helvete Robban, det är söndag, klockan är halv 8, GÅ O LÄGG DIG!!!

Kyrkan är ju inte förrän klockan 12...
 
TLRR skrev:
2575407 Är det skruven för fästet i gaffelkronan eller skruven för fästet i ramen som lossnar ?
Är den rätt monterad med de distanser och brickor som den skall ?

För det låter som att skallen på skruven trycker ihop/ut lagerbanorna för kullederna som dämparen har i sina fästpunkter.
Hmmm... :va
Jag har en känsla av att den lossnar i kronan först, men jag har varit tvungen att spänna både i kronan och i ramfästet.

Jag har en Service-manual så jag får väl se om jag kan skruva bort styrdämparen och se om det fattas något... :gnissla håll tummarna :näsblod
 
Ricken skrev:
2576200 För helvete Robban, det är söndag, klockan är halv 8, GÅ O LÄGG DIG!!!

Kyrkan är ju inte förrän klockan 12...

Jag har varit o tvättat hojen inför vintervilan.... :rolleyes:

Det var kallt... mössa o vantar... 5 grader i Skåneland!

Nu e det över även här känns det som......

Men hojen blev jättefin och är redo för vinterns slakt! :tummenupp

Sedan fick man handla lite bullar o smågott inför MotoGP:et som
börjar snart ju!!!!

Men visst var det tidigt..... :gnissla

R
 
Jahaja... Då var anmälan gjort till vägverket och säsongen är över. :gråta

Får väl trösta sig med att modda lite i vinter. Taskigt med pengar och en inte alls så mysig verkstad gör väl att det bara blir det nödvändigaste... :smasha
 
Octofinger skrev:
2576560 Jahaja... Då var anmälan gjort till vägverket och säsongen är över. :gråta

Får väl trösta sig med att modda lite i vinter. Taskigt med pengar och en inte alls så mysig verkstad gör väl att det bara blir det nödvändigaste... :smasha

vad har vägverkat att göra med det då :va

Robster skrev:
2576409
Det var kallt... mössa o vantar... 5 grader i Skåneland!
R

då är det som vanligt i sveriges:arsele:D

Ricken skrev:
2576200 För helvete Robban, det är söndag, klockan är halv 8, GÅ O LÄGG DIG!!!

Kyrkan är ju inte förrän klockan 12...

varför är du uppe då :confused:
 
Last edited:
Sommarens sista åkbild???

Jag ställer ju inte av men det blir nog inga lågturer mer nu... 5 grader idag, iofs fint väder men det är lite i kallaste laget...:gnissla

Bifogar i allafall en bild till er... (Speciellt till Ricken, läste att ni har 90 cm snö i jämtland :pannkyss )

Glömde skriva att bilden är ifrån torsdagens tiomilarunda :)
 

Bifogat

  • IMG_0828 (Medium).jpg
    IMG_0828 (Medium).jpg
    46.2 KB · Visningar: 70
Last edited:
tl1000larsson skrev:
2577591

varför är du uppe då :confused:
Därför att jag har en klasskompis som tog upp sin bil hit ifrån s-vall för några veckor sedan, innan snön kom :rolleyes: Så det sitter inga vinterdäck på den kärran.

Så idag har jag varit i sundsvall o hälsat på flickan och hämtat vinterdäck åt honom.
 
Octofinger skrev:
2577691 Avställning juh... :7peta


www.vv.se
Tar ju bara 5 minuter att ställa på igen :hihi

(min är bara påställd på semestern, resten av året ställer jag på samma dag som jag kör, och ställer av någon dag senare...)
 
I morse såg jag frosten komma - Sveavägen Sthlm -.
Vilken dag som helst är det bara att kasta in handduken för den här säsongen. Däcken pallar snart inte att greppa denna kalla & släta asfalt.

Det känns för eländigt att den behagliga delen av säsongen snart är slut.
Jag vill ha vår och värme i luften nu ! ! !

Får bedriva vintern med att scanna Internet efter intressanta artiklar & siter om Tiller'n, å kolla in vad som händer här. Kort & gott; lära mer om Tillern.
Plock å mek får jag lära mig nästa år.

Fick förresten hjälp häromdagen av Octofingers med att byta min innerskärm mot hans original. Satt perfekt. Tack för det Octo :tummenupp
 
Robster skrev:
655145 Hej på er....

Känner mig något amatörmässig med denna fråga.. men men :rolleyes:

Jag försökte hitta kontakterna till att montera en G-pack på min
TLS -97 igår men kunde fa... inte hitta dom!

Där är en blå och en lila sladd man skall hitta med en "två" kontakt.
Jag vet till och med ungefär var dom skall vara men det var hopplöst....

Kände mig sådär proffsig igår i garaget!

Någon som har några tips? :)

Mvh

Robban
Sitter o är lite nostalgisk, och hittade en "sån där" fråga :hihi

MikeTL skrev:
2579686 I morse såg jag frosten komma - Sveavägen Sthlm -.
Vilken dag som helst är det bara att kasta in handduken för den här säsongen. Däcken pallar snart inte att greppa denna kalla & släta asfalt.

Det känns för eländigt att den behagliga delen av säsongen snart är slut.
Jag vill ha vår och värme i luften nu ! ! !

Får bedriva vintern med att scanna Internet efter intressanta artiklar & siter om Tiller'n, å kolla in vad som händer här. Kort & gott; lära mer om Tillern.
Plock å mek får jag lära mig nästa år.

Fick förresten hjälp häromdagen av Octofingers med att byta min innerskärm mot hans original. Satt perfekt. Tack för det Octo :tummenupp
Ja, snart ställer nog jag oxå undan hojen, kanske tar en sväng till helgen och bara njuuuuter av den torra sfalten som slickar på mitt bakdäck :)
 
Last edited:
Försäkringsfråga

Hej, en TL verkar vara en riktigt rolig hoj, har idag en SV 650s, och likheter finns ju iaf. designmässigt där.

Tänkte kolla om det är ngt försäkringsbolag samt typ av föräkring som de flesta av er Tiller-åkare använder er av?

//Daniel
 
frikie skrev:
2581078 Hej, en TL verkar vara en riktigt rolig hoj, har idag en SV 650s, och likheter finns ju iaf. designmässigt där.

Tänkte kolla om det är ngt försäkringsbolag samt typ av föräkring som de flesta av er Tiller-åkare använder er av?

//Daniel
Tjena
Vi har väl inte direkt nån gemensam försäkring, utan allaa har kollat sina försäkringar själva.

Jag har folksam halv/helår, betalar 280kr/mån, helt överkomligt tycker jag.

Det fanns ju en TL till salu i uppsala, Hocke på forumet ska sälja sin, en havererad motor följde det vistt med oxå.
Den kan jag köpa av dig för en tusing iså fall :)
 
Ricken skrev:
2581093 Tjena
Vi har väl inte direkt nån gemensam försäkring, utan allaa har kollat sina försäkringar själva.

Jag har folksam halv/helår, betalar 280kr/mån, helt överkomligt tycker jag.

Det fanns ju en TL till salu i uppsala, Hocke på forumet ska sälja sin, en havererad motor följde det vistt med oxå.
Den kan jag köpa av dig för en tusing iså fall :)

Jo den annonsen har man kikat på. Mkt godis, som jag som lekman egentligen inte förstår mig på;) Visst avgassysten, och fjädring fattar ju t.om. jag. Men personligen så ser jag ingen speciell nytta i fotpinnar och magnesiumfälgar.
 
Last edited:
frikie skrev:
2581078 Hej, en TL verkar vara en riktigt rolig hoj, har idag en SV 650s, och likheter finns ju iaf. designmässigt där.

Tänkte kolla om det är ngt försäkringsbolag samt typ av föräkring som de flesta av er Tiller-åkare använder er av?

//Daniel


Jag ringde runt rätt duktigt till ett antal av de mest etablerade fö.-bolagen, och det visade sig märkligt nog att att Folksam låg rätt bra till.
Jag hade tippat i förväg att ett antal andra bolag - främst en del specialförs.bolag - skulle ligga klart bättre till, men så blev det inte i just mitt fall.

Sedan kan man ju fundera på hur stor viktning man ska ta enbart till premie/år eller premie/dag.
Andra parametrar kan ju spela in. Hur fungerar det om Du vill resa utomlands ? Vilka ytterligare rabatter finns det att erhålla ? Hur då (kurser, utrustning, förvaringsvillkor, årsmodeller/vet., effektstrypning m. m.) ? Vilken försäkringsprofil har just Du och Din hoj (ålder,tidigare olyckor, område m. m.) ? Hur fungerar servicen om det går åt he-e ? Vad har Du själv för kunskap & utrustning (är Du "mc-mek" med verkstad o.s.v. räcker förmodigen den billigaste trafiken, right) ?

Jag tror att det bästa sättet att få koll på premierna helt enkelt är att ringa runt till alla bolag, läsa deras avtalsvillkor, servicestruktur, kolla även hur olika motoreffekter hos samma samt andra mc-modeller (som Du i o f s kanske inte spekulerar på) spelar in o. s. v.
:hej
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Back
Top