TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.
TLRR skrev:
Den kontakten är väl bara till för serviceläge då man ev. får fram felkoder och kan justera TPS-en ?,hmm låter intressant det där om att jumpra om,skall kolla i verkstadshandboken sen.Skriv igen om du får fram nån info.

Jo jag trodde det också, men jag fick tag på en tjomme på hojfirma i Norrland som hade verkstads manualen. Kan det vara så att han pratade i nattmössan? Har du manualen så kan du inte kolla vart den leder, och om det med 100% säkerhet är rätt att klippa den vid CDI'n. Kabel 25 sitter kvar på min hoj, vill bara ha klart för mig vart den tar vägen innan jag klipper den.
:squid

/Försiktiga Nilsson
 
Vad skall TRE göra?

DVS vad förbättras? Är det i stället för powercommander II?
Någon som möjligtvis har en PCII över??
Nybliven TL1000s ägare (LeoVinci pipor) :p
 
Vilket försäkringsbolag har ni och vad pröjsar ni?

Var en kille som sa att ha betalar 3000kr hel/hel för sin TL. Jag antar att det är en hoj med 25kw och han har lyckas lura bolaget att gå på den effekten?

Hur kommer det sig att en TLS är en klass 7 hoj?
Jag förstår att TLRen blir dyr med sina kåpor men en TLS är ju som en motard nästan :)
 
Tjoho!!!

Skatteåterbäringen är här, så nu får jag råd att reparera hojen!

27 glada laxar på kontot!!! :tummenupp
 
TLRR skrev:
HeHe dra ur hojen o släpp gasen och motorbromsa till 4000-4500 rpm så lär du märka om du har ventilen kvar :D

Det tycker du var ett bra svar ?
jag frågade vad den gjorde och vad den var bra för ?
Du menar alltså att dom monterat en ventil för att cykeln ska skjuta eldkvastar och ev bränna ventiler ?
Jag vet att jag har den kvar, är rätt kul tycker jag att slå av på rullen när man passerar folk och skrämma skiten ur dom, de flesta hoppar rätt opp i luften iaf =)
 
Re: Vad skall TRE göra?

Dr E skrev:
DVS vad förbättras? Är det i stället för powercommander II?
Någon som möjligtvis har en PCII över??
Nybliven TL1000s ägare (LeoVinci pipor) :p

Jag är väl inte rätt man att förklara men en TRE eliminerar den form av tändnings-retardation som finns på alla sport-suzuki med insprutning (GSXR, TL ... ).

En TRE lurar ECU´n att tro att du har 5:an eller 6:an i, beroende på vilket motstånd som du använder.

Tändningen är nämligen bara retarderad (strypt) på växlarna 1-4 (och kanske liiite på 5:an). Det är alltså progressivt, ju lägre växel desto högre grad av retardation. Endast 6:an är helt fri från detta.
 
Twosaint skrev:
Hmm ja det vart viper, dom var billiga iaf, är inte ett dugg insatt i huruvida dom är bra eller inte men dom låter rätt iaf.

Den där Pairvalve vad gör den ? vad har den för funktion och varför ska jag ta bort den vad tjänar jag på det ?

Pairvalven finns endast av miljökrav på vissa marknader. Den förser avgassystemet med syre (frisk luft) för att förbränna eventuell oförbränd bränsle, vilket resulterar i avgasknallar. Den väger också en del. Ta bort!

Den fanns inte på min 00:a.
 
TLRR skrev:
Ja om du inte tål ett skämt så ber jag om ursäkt,men den gör precis det J-bone berättar och som har beskrivits förr i den här tråden.

Jo visst tål jag skämt och gliringar, men jag vill bara informera dig om att det här är min första mc och jag har haft mitt kort sen i onsdags alltså firar jag 1 vecka och jag hoppas att du förstår att jag är nyfiken och jävligt novis på cykeln eller ? Jag får nog lusläsa hela tråden och dyka in bakom kåporna, kan ju tillägga att när jag stod i garaget och skulle montera mina slip-on började jag kolla upp det där med luftboxmodden, är inte riktigt med på vart jag skall skära, och där vacumklockorna ska sitta har tattaren bara dragit dit lite silvertape, började gräva lite djupare (nyfiken som man är) och tog bort och inspekterade insugstrattarna, såg ut som det var "slipat" inuti dom kan det vara grader som uppkommit vid tillverkning som slipats bort ?
 
G-pack

Är den någon som provat G-pack som s-racing säljer?
Gör den någon skillnad?
Isåfall vilken?
Eller är det samma sak som att klippa den brun/svarta? :confused:
 
J-Bone, är du säker på att femman är strypt också. Överallt där jag kunnat lösa om TRE-modden så har det stått att det är 1-4:an som är strypta, på vissa ställen rekomderar de tom att man låser den i femmans växel.
Har precis lött om min GPS, så 5:an och 6:an är som vanligt, går iof att fixa till ändån, men surt nu när man gjorde ett sånt "fint" job med GPS:en.

För övrigt saknar jag avgasknallarna som jag hade på min förra TL, det var bara gött när det dåna lite extra :D
 
Twosaint skrev:
Jo visst tål jag skämt och gliringar, men jag vill bara informera dig om att det här är min första mc och jag har haft mitt kort sen i onsdags alltså firar jag 1 vecka och jag hoppas att du förstår att jag är nyfiken och jävligt novis på cykeln eller ? Jag får nog lusläsa hela tråden och dyka in bakom kåporna, kan ju tillägga att när jag stod i garaget och skulle montera mina slip-on började jag kolla upp det där med luftboxmodden, är inte riktigt med på vart jag skall skära, och där vacumklockorna ska sitta har tattaren bara dragit dit lite silvertape, började gräva lite djupare (nyfiken som man är) och tog bort och inspekterade insugstrattarna, såg ut som det var "slipat" inuti dom kan det vara grader som uppkommit vid tillverkning som slipats bort ?

Twosaint.

Får jag ge ett litet råd.
Vänta lite med att skära i luftboxen.
Sågar du fel så kan du förstöra luftboxen. Dyrt.
Och, det är inte så svårt att ta lite för mycket. Man kan förstöra SRAID systemet om man sågar fel oxå! Och det vore ju lite synd.

Ett annat råd är ju att gå in på www.tlplanet.com
Det TL som inte behandlats, eller kan besvaras där är inte värt att veta on TL. :fakta

Och välkommen till Tiller himelen. :hej
:D

Nu kommer du bli lika konstig som vi andra TL ägare... :lol
 
Macke skrev:
Avgassmällar regerar!!!! :rock :tummenupp :D


Jepp, men de är så satans svåra att få till på min. :(

Men fick en igår mitt istan! :rock
Körde genom hela centrum på ettan! :D
Och när jag drog på sa det, whoomp BOOOOM... :rock :rock
 
det coola är ju på natten =)
polarn var helt lyrisk när vi stannade till vid vägkanten
"Helvette du skjuter ju eldkvastar coola som faan"
 
Psychobiker skrev:
J-Bone, är du säker på att femman är strypt också. Överallt där jag kunnat lösa om TRE-modden så har det stått att det är 1-4:an som är strypta, på vissa ställen rekomderar de tom att man låser den i femmans växel.
Har precis lött om min GPS, så 5:an och 6:an är som vanligt, går iof att fixa till ändån, men surt nu när man gjorde ett sånt "fint" job med GPS:en.

För övrigt saknar jag avgasknallarna som jag hade på min förra TL, det var bara gött när det dåna lite extra :D

Nä, jag är inte helt 100 på om 5:an är strypt också men jag kör med 15K motståndet som emulerar 6:ans växel för att vara på säkra sidan. Tror det var någon på tlplanet som sa att även 5:an va påverkad.
 
Twosaint skrev:
det coola är ju på natten =)
polarn var helt lyrisk när vi stannade till vid vägkanten
"Helvette du skjuter ju eldkvastar coola som faan"

Ser ju fränt ut men jag skulle nog vara mest orolig för att soppa/luft blandningen inte är optimal om du skjuter mycket eldkvastar och avgasknallar. :)
 
Twosaint skrev:
Jo visst tål jag skämt och gliringar, men jag vill bara informera dig om att det här är min första mc och jag har haft mitt kort sen i onsdags alltså firar jag 1 vecka och jag hoppas att du förstår att jag är nyfiken och jävligt novis på cykeln eller ? Jag får nog lusläsa hela tråden och dyka in bakom kåporna, kan ju tillägga att när jag stod i garaget och skulle montera mina slip-on började jag kolla upp det där med luftboxmodden, är inte riktigt med på vart jag skall skära, och där vacumklockorna ska sitta har tattaren bara dragit dit lite silvertape, började gräva lite djupare (nyfiken som man är) och tog bort och inspekterade insugstrattarna, såg ut som det var "slipat" inuti dom kan det vara grader som uppkommit vid tillverkning som slipats bort ?

Hmm.. vetifan, att nån skulle vart där och filat ner grader låter långsökt, men nån har definitivt varit där och fibblat med nåt, speciellt som du även verkar ha en "halvfärdig" luftbox mod.
 
Re: G-pack

Mogge70 skrev:
Är den någon som provat G-pack som s-racing säljer?
Gör den någon skillnad?
Isåfall vilken?
Eller är det samma sak som att klippa den brun/svarta? :confused:

Är också nyfiken på G-pack. Nån som har mer info?
 
J-Bone skrev:
Ser ju fränt ut men jag skulle nog vara mest orolig för att soppa/luft blandningen inte är optimal om du skjuter mycket eldkvastar och avgasknallar. :)

nej mycket/ofta är det inte men det händer nån enstaka gång bara, oftast när man pressat hårt 10-11krpm och sedan motorbromsar. Vart faktiskt mindre/mer sällan efter jag bytt system tycker jag kan ju iofs bara vara inbillning.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

Back
Top