Robster
Skulle blivit smed
mr_hman skrev:Samma för mig,, men jag har haft en sån och det var inge skoj.....
Hur göra,ta ut motor.
![]()
Jag funderar på att ta ut motorn ur hojen nästa vecka och undrar om ni har nå bra tips, jag har plockat bort kåpor, avgas, tank, luftburk och tömt olja. Är det något särskilt att tänka på så att det går smidigt?? ju mindre som går sönder desto bättre......
Ta även bort oljekylaren på S-motorn, den kommer vara ivägen när
du sänker ner motorn!
Även den vanliga kylaren är kanon att plocka bort naturligtvis!
O precis som Ricken sa... vänstra tändspolen kommer bråka med dig
om du inte tar bort den!!
O om du har pairvalve system på din motor så kommer DET också
att bråka med dig!! Jag hade problem med att metallrören gick emot
stötdämparfjädern.....
Det var mycket lättare att få i R-motorn än att få ur den gamla S-motorn
som var full med massa onödiga saker som Oljekyl o Pairvalve bla...
R
Jag målade mitt kåpglas svart för 1½ år sedan för att det va så slitet och det blev bra.Men idag fick jag ett infall att måla det blått i samma färg som fälgarna tog försiktigt bort den gamla färgen med aceton som jag hällt i en kapad glykolflaska och det gick bra att få bort färgen:men så blev det lunch och puckade jag ställer burken på kåpglaset (insidan) och går och äter.Allt frid och fröjd till jag ser att glyckolflaskan pallade inte acetonen och i sin tur läckte ut på kåpglaset som blev minst sagt allt annat än rent.Det blev matt och mystiska spår av acetonet som i sin tur va ganska balla om dom hadde varit över hela kåpglaset ja ja så kan det gå om man är :kocko .Så nu kommer en period av slipning och polering men fy skam den som ger sig 



snart är det jul...