TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.
Har varit och köpt mig en jacka jag...


VÄLDIGT nöjd får man väl säga att jag är :yoparty
 

Bifogat

  • PIC00009.jpg
    PIC00009.jpg
    45.9 KB · Visningar: 56
  • PIC00012.jpg
    PIC00012.jpg
    49.4 KB · Visningar: 71
Nån som vet vart dom har bäst priser på K&N filter till TL1000S??
Jag behöver ett så att hojen går jämt...
Tacksam för hjälp!
//TwinSucker
 
sharpedge skrev:
Så djävla snygg :)

Var köpte du den?

Var en vecka i bulgarien...
Dom skulle ta hem byxor o handskar till nästa år. Så det kanske blir en tripp till ner dit då..
 
Ricken skrev:
Var en vecka i bulgarien...
Dom skulle ta hem byxor o handskar till nästa år. Så det kanske blir en tripp till ner dit då..
Jag blev kär i den jackan jue.. också fanns den i Bulgarien av alla ställen :(
 
touringbutiken är ganska billiga! www.touringbutiken.se

Edit: Deras pris som är angivet på ovanstående sida är 808:-, art.nr 66-0407

TwinSucker skrev:
Nån som vet vart dom har bäst priser på K&N filter till TL1000S??
Jag behöver ett så att hojen går jämt...
Tacksam för hjälp!
//TwinSucker
 
Last edited:
TwinSucker skrev:
Nån som vet vart dom har bäst priser på K&N filter till TL1000S??
Jag behöver ett så att hojen går jämt...
Tacksam för hjälp!
//TwinSucker

Din MC i Sollentuna tar 763kr när jag köpte mitt filter.Ha det tills dess :tummenupp :banana
 
TwinSucker skrev:
Nån som vet vart dom har bäst priser på K&N filter till TL1000S??
Jag behöver ett så att hojen går jämt...
Tacksam för hjälp!
//TwinSucker
Jag köpte mitt på Alviks MC i Sundsvall för 578 kr i fjol vår... Tyckte jag var ett pra pris!!
 
Tack ska ni ha för hjälpen :tummenupp ska iväg och köpa ett K&N idag så har jag det ivf.

Jag har inte meckat speciellt mycket hoj men har meckat en del bil...
Är det jobbigt att byta luftfilter på hojen? Hur mycket måste jag plocka ner?
Helt enkelt: Hur gör jag?
Jo, jag vet jag är lite :kocko på hoj mecka än så länge...
//TwinSucker
 
TwinSucker skrev:
Tack ska ni ha för hjälpen :tummenupp ska iväg och köpa ett K&N idag så har jag det ivf.

Jag har inte meckat speciellt mycket hoj men har meckat en del bil...
Är det jobbigt att byta luftfilter på hojen? Hur mycket måste jag plocka ner?
Helt enkelt: Hur gör jag?
Jo, jag vet jag är lite :kocko på hoj mecka än så länge...
//TwinSucker


Skitenkelt, bort med styrdämpare, lyft upp tanken. Skruva bort locket på luftburken och byt filter.
 
Ricken skrev:
Skitenkelt, bort med styrdämpare, lyft upp tanken. Skruva bort locket på luftburken och byt filter.

Tackar för hjälpen :tummenupp . Ska fixa det ikväll tror jag sen får jag hoppas att det hjälper. Hojen går ojämt mellan 2800-3800 men enligt en kille på firman där den servades innan jag köpte den så skulle det räcka med ett K&N filter med tanke på slip-on systemet...
//Twinsucker
 
TLR frågor?

Provkörde en -99 TLR för första gången igår.

Tyvärr var det lite blöta vägar så jag kunde inte riktigt "dra ur" som jag ville.
Det var kul att prova eftersom jag aldrig kört annat än rad4:or förut,
vridet var grymt! Klart konstig känsla när man inte "hör" att det går fort som när man smiskar ur rad4:or.

Har en del frågor om en del saker om det är allmänt för
just twinnar, eller bara kanske detta exemplar?

Tickar eller knackar alla twinnar upp till 3000 rpm?
Vibrerar alla i rumpan? Vilket denna gjorde ganska mycket?
Finns det nån effekttopp tex vid 8000 rpm som på min rad4:a?
Bra prisbild på en orginal 99:a?
Kända defekter?

//Hakke
 
Hakke skrev:
Provkörde en -99 TLR för första gången igår.

Tyvärr var det lite blöta vägar så jag kunde inte riktigt "dra ur" som jag ville.
Det var kul att prova eftersom jag aldrig kört annat än rad4:or förut,
vridet var grymt! Klart konstig känsla när man inte "hör" att det går fort som när man smiskar ur rad4:or.

Har en del frågor om en del saker om det är allmänt för
just twinnar, eller bara kanske detta exemplar?

Tickar eller knackar alla twinnar upp till 3000 rpm?
Vibrerar alla i rumpan? Vilket denna gjorde ganska mycket?
Finns det nån effekttopp tex vid 8000 rpm som på min rad4:a?
Bra prisbild på en orginal 99:a?
Kända defekter?

//Hakke

*Tickar eller knackar alla twinnar upp till 3000 rpm?
- TL tickar en del, det är ingenting konstigt ("decompression lever" som väsnas lite oftast men med riktiga pipor hörs det iallafall inte :D). Har förutom TLR bara kört RSV Mille i den här klassen och de tickar också en del så du behöver nog inte oroa dig om den känns stark och fin i övrigt.

*Vibrerar alla i rumpan? Vilket denna gjorde ganska mycket?
- Vibrerar i rumpan? Hmm.. vet inte riktigt vad du menar men så har jag inte upplevt vare sig andra eller min egen twin, det kanske är något som man bara märker när man kommer direkt från en radfyra? Annars kanske obalans eller kasst bakdäck?

*Finns det nån effekttopp tex vid 8000 rpm som på min rad4:a?
- Ingen effektpuckel, drar hårt och jämnt vid i stort sett vilket varv som helst. :yoparty

*Bra prisbild på en orginal 99:a?
- Hmm.. beror lite på mil och skick mm men runt 60 tror jag är normalt.

*Kända defekter?
- Inga. Skulle möjligtvis vara packningarna vid "kopplingspinnen" då som har behövt bytas både en och två gånger på vissa exemplar. Kutsen sitter också ganska löst på en del 98or och 99or, den kan då trilla av så kolla att den sitter bra.

Lycka till!

www.tlplanet.com
 
J-Bone skrev:
Mullermaffian är överens, detta är inget komplett forum utan en egen TL-tråd. Hör ni åskan i fjärran, hör ni billarmen som tjuter igång där den drar fram? Lås in ungar och kärringar, jag introducerar TL-tråden! ok, kasst intro kanske, gjorde ett försök i alla fall...

Hur som helst lägg upp bilder, tips, info om samåkningar och annat smått och gott. Jag börjar med en riktig läckerbit:


Åhhhhh så vacker säger han med tår i ögat.....
Nybliven TLR ägare med en gam.katana i garderåben.
Vet du nån som har lite delar till en Tl-98, stackaren är ledsen på ena sidan tack vare kärringen utan ögon som inte ser skillnad på cykel och.... :(
Kan du fixa en sådan tös till mig
 
Hakke skrev:
Provkörde en -99 TLR för första gången igår.


Bra prisbild på en orginal 99:a?
Kända defekter?

//Hakke


tror du får en 99 för 50 om den gått LÅNGT

kända defekter :D
äter däck och bromsbelägg ( men det gör alla hojjar)
allt beror på ägaren (ägarna) till hojjen

du har PM
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Back
Top