TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.
Skillnad i försäkring mellan 98, 00 hos TH

Tjena, pappsen här :yoparty

Kollade mellan skillnaden mellan en -98 och en -00 i försäkring hos TH. Enligt Sharpedge så skulle det vara massor, enligt hans svar. Detta är det svaret jag fick:

Hej igen,

Skillnaden på en garageförsäkring som du idag har skulle vara 135 kr per
helår om man jämför de två MC's.

Skillnaden mellan premierna för dessa MC's på en åretruntförsäkring skulle
vara 4 368 kr.

Den nya prissättningen är baserad på ett mycket stort arbete på statistik
från våra senaste 8 000 MC-skador. Vi har alltså 8000 mycket starka skäl för
vår premiesättning.

Skulle du ha några ytterligare frågor är du alltid välkommen åter.

Med vänlig hälsning


Lukas Sunesson
Trygg-Hansa
Internetsupporten
 
Nu sitter brickorna på plats , nån snäll person med verkstadshanbok som kan ge mig momenten på dom två översta fästerna ( först den stora muttern som sitter på ramen, sen den som håller stötdämparn i det övre fästet) :confused: Tack på förhand Majk :Bugar
 
larrys tlr

J-Bone skrev:
du skulle inte kunna tänka dig och maila bilden på Larry´s yoshi tlr till mig så man får den lite större för den är bara så jävla vacker :banana
 
Last edited:
Majk skrev:
Nu sitter brickorna på plats , nån snäll person med verkstadshanbok som kan ge mig momenten på dom två översta fästerna ( först den stora muttern som sitter på ramen, sen den som håller stötdämparn i det övre fästet) :confused: Tack på förhand Majk :Bugar

Den stora är 115Nm och den lilla är 50Nm. :cool
 
Hojen ihopplockad

Angående byte av bromsslangar kan man inte Flytta "dubbelskruven" vid oket till cylindern, det är olika gängning. Men när man köper ett par som är delade vi cylindern istället för oket, så följer det med nu skruvar också.

Nu är bågen i princip ihopplockad, får bara hoppas den funkar också, har onda aningar om växellådan...

Är rätt nöjd själv, fast alla polerade detaljer syns dåligt på bilderna.

/Pajje
 

Bifogat

  • bågen25.JPG
    bågen25.JPG
    119.7 KB · Visningar: 98
  • bågen26.JPG
    bågen26.JPG
    136.1 KB · Visningar: 104
Last edited:
Man tackar WestW och J-Bone för det :Bugar Nu kan man fälla ner tanken och skruva dit alla små grejor :tummenupp
 
Psychobiker skrev:
Angående byte av bromsslangar kan man inte Flytta "dubbelskruven" vid oket till cylindern, det är olika gängning. Men när man köper ett par som är delade vi cylindern istället för oket, så följer det med nu skruvar också.

Nu är bågen i princip ihopplockad, får bara hoppas den funkar också, har onda aningar om växellådan...

Är rätt nöjd själv, fast alla polerade detaljer syns dåligt på bilderna.

/Pajje

Fy SATAN så snygg den blev :bow
Den svarta ramen och alla andra svarta detaljer verkligen lyfter hela hojen till nya höjder!! :tummenupp

Kåpglaset var riktigt fränt, vad är det för tillverkare?
 
Psychobiker skrev:
Angående byte av bromsslangar kan man inte Flytta "dubbelskruven" vid oket till cylindern, det är olika gängning. Men när man köper ett par som är delade vi cylindern istället för oket, så följer det med nu skruvar också.

Nu är bågen i princip ihopplockad, får bara hoppas den funkar också, har onda aningar om växellådan...

Är rätt nöjd själv, fast alla polerade detaljer syns dåligt på bilderna.

/Pajje


:bow:bow

Skitsnygg!!!! Me like alot!

Gillar dragningen av blåsen, högt och fint ska det vara :tummenupp
 
Funderade lite på det här med dynon som M4 visar på sin sida.
Där går den ju inte ens till 10k rpm. Men varvtalsstoppet är ju på 11k. :va

Jag fattar inte, visar våra rpm-mätare fel eller är deras mätning helt åt skogen?

Någon som har kollat på sina bänkningar?
 
Psychobiker skrev:
Nu är bågen i princip ihopplockad, får bara hoppas den funkar också, har onda aningar om växellådan...

Är rätt nöjd själv, fast alla polerade detaljer syns dåligt på bilderna.

/Pajje

:yoparty :banana :tummenupp :kär :jisses

Fy satan va läcker den blev snyggt jobbat :klappar
 
PutteLiten skrev:
Funderade lite på det här med dynon som M4 visar på sin sida.
Där går den ju inte ens till 10k rpm. Men varvtalsstoppet är ju på 11k. :va

Jag fattar inte, visar våra rpm-mätare fel eller är deras mätning helt åt skogen?

Någon som har kollat på sina bänkningar?

Det kanske va en Blå/Vit som bänkades dom e ju kända för & va lite slöa :fakta
 
Nu är allt på plats :tummenupp måste fråga - Hur mycket gör höjningen med 6mm (på stötdämparfästet) i cm bak ca :confused:
Kalla mig paranoid men jag tycker det gjorde en hel del , mina slanka hade problem att nå ner , men det kanske va för man prova i strumplästen :va

Kan bara säga att din hoj Psychobiker blev :tummenupp :tummenupp

Sen kan jag tala om att nu äre dags att åka hoj eller :confused: sommaren får fan skynda på nuuuuuuuuu :huvet
 
Last edited:
Majk skrev:
Nu är allt på plats :tummenupp måste fråga - Hur mycket gör höjningen med 6mm (på stötdämparfästet) i cm bak ca :confused:
Kalla mig paranoid men jag tycker det gjorde en hel del , mina slanka hade problem att nå ner , men det kanske va för man prova i strumplästen :va

Kan bara säga att din hoj Psykobiker blev :tummenupp :tummenupp

Sen kan jag tala om att nu äre dags att åka hoj eller :confused: sommaren får fan skynda på nuuuuuuuuu :huvet

Ja, jag vet, 6mm vid fästet gör en hel del!! Jag fick problem med lutningen när den står på sidostödet, den blev så hög att man tror att den ska trilla!

Vet inte hur mycket du har hunnit köra hojen tidigare men du kommer garanterat att känna skillnaden i kurvorna nu. :tummenupp
 
:tummenupp
J-Bone skrev:
Ja, jag vet, 6mm vid fästet gör en hel del!! Jag fick problem med lutningen när den står på sidostödet, den blev så hög att man tror att den ska trilla!

Vet inte hur mycket du har hunnit köra hojen tidigare men du kommer garanterat att känna skillnaden i kurvorna nu. :tummenupp

Då är det inte mina slanka som har krympt under vintern alltså , låter kanon att det märks skillnad i kurvorna :tummenupp
Tror man att den ska trilla eller trillar den :confused: har den på depåstödet nu , kan ju iof prova att ställa den på sidostödet så får jag se :rofl
 
Psychobiker skrev:
Angående byte av bromsslangar kan man inte Flytta "dubbelskruven" vid oket till cylindern, det är olika gängning. Men när man köper ett par som är delade vi cylindern istället för oket, så följer det med nu skruvar också.

Nu är bågen i princip ihopplockad, får bara hoppas den funkar också, har onda aningar om växellådan...

Är rätt nöjd själv, fast alla polerade detaljer syns dåligt på bilderna.

/Pajje
När jag ser denna TLSen så överväger jag nästan att kolla upp denna modellen också... även om det är en TLR jag vill ha ursprungligen...
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Back
Top