TL-tråden - v2 !

Ännu ett underhåll avklarat.. Eller nästan iaf.. Bytade lameller, olja å filter idag.. Fick beställa en ny stålskiva, den yttersta var blåaktig och ganska skev.. Som en tallrik, ungefär.. Funderade på varför det bara va en skiva som va kass, kan de bero på att föregående ägare inte satt yttersta lamellen i de grunda spåret, utan i samma som alla dom andra?:va
 
Va ute en liten sväng med tvåan o tog en fika på Rosen me J-Bone. Det svalnar fort nu på em. troligen sista turen med moppen för i år,nästa v. ska jag rensa upp bakom v.knäskål som börjar kärva ! Vinter projekt, riva o renovera KTM 530in (kolv, kammkedja, byta silar o skölja ur o rengöra mm.) TL1an Tvätta, byta däck, olja, filter kolla ventiler, mm. TL2an Fixa lite med kåporna, kolla ventiler ,olja, filter,ev rensa elsystemet, ta bort onödiga grejer, ev bygga lättare bakram, nu väger den 201kg fulltank utan verktyg, siktar på 199.5 kg + -10 kilo på mig själv i vinter:( :fyllisar

Har fixat -10kilo på mig själv! KTMen fixad! Har rensat på bakramen på TL2an, hittade en kort kutts o fick en i org. storlek i glasfiber av allas våran"ÅKE" i julklapp.(får se vilken det blir) Förhoppnings vis har jag bantat minst 1kg på den, kapade bort sista delen på bakramen ca 870g och tagit bort plast baljan under kuttsen !!! Lite jobb kvar, har ej kollat ventiler mm. Det vart en lång höst så jag började på ett attefallsgarage mm.
 
Slängde på OEM-dämparen och SOAS idag å tog av Bitubon.. Måste skicka den på service, pinnen i botten sitter fast(glömt om de e komp eller återdämpningen som sitter där).. Fick till mig att det är nått löst invändigt om den inte går att justera.. Nån som vet nån i Sverige som gör service på Bitubo?:va vet bara Alpha Technik i Tyskland...
 
Jaha , då är Tillern uppgraderad med en PCIII, undrar om det kommer märkas någon skillnad eller om man är lurad ?:va

Nu skall det bara bytas olja och filter samt att kåporna ska på. Sen kan våren komma :banana
 
Hejsan alla. Nu ska jag sälja mitt fighter projekt eftersom tid inte finns till både hus, båt, bil och familjen. :( Det som behövs för att köra är en service, nya däck och ett ballistic evo 2 12 cells batteri. Vill man inte köra så kan man ha den som donator hoj. Alla original delar finns inte kvar i min ägo längre det är en annan här på forumet som äger dom. Om bilder och ev. info önskas så pma. bara.
 
Hittade! Letat länge, de finns både tail tidy, fender eliminator och som du skrev, tailguard. Får köpa en sådan och se om man får dit det. :)
 
Hej..Håller på att byta chokevajer men hur får man bort vänster kåpa på min tl1000r????:yoparty:)
 
Last edited:
Jag tror att det räcker med att lyfta bort tanken och luftburken för att komma åt spjällhus mm.
Men vill du ha bort kåporna så börja nerifrån, alla skruvar till båten (underkåpan) och alla skruvar som håller v,kåpa det e lite lirkande så va lite försiktig så att du ej bryter av några fäst öron! :smasha

här hittar du lite manualer o info

http://wotid.com/tls/content/view/26/74/
 
Last edited:
Och av en ren händelse råkade jag bli med en TLR 3a.:fyllisar

Den får stå till hösten innan det blir något utav den! Nu e det garaget som ska bli klart först!
Fan sen har man 4 garage me skrot mm:lol
1. 2mc+kompis2mc, 1bil
2. Container 1mc,1 Kv75 ev till salu, 1bil
3. 1/3 dels garage i br,föreningen 1mc.
4. under konstruktion :smasha
:va
 
Last edited:
Det e olika kan jag tänka mig, på min ena så sitter det en i glasfiber o den har en gjuten kant,vinkel eller va man nu ska kalla det!? som skylten e skruvad i!
http://www.ricambiweiss.com/UNDERTRA...-TL1000-S.html verkar ju ha en kant som skylten kan skruvas i!

Ringde s-racing och pratade med dom. Han sa att det sitter en regplåtshållare på tailguarden så de var bara miniblinkers och regplåtslyse man behövde. Och reflex då men den får man väl sätta på plåten fullt godkänt?

Sen har jag en annan fråga, varför har man choke när det är insprutning? Har laborerat lite med det, ska den alltid vara max nertryckt när man ska starta oavsett utetemp? Märkt att om man gör på det viset och tar upp den för fort så dör motorn vid lätt gas.
 
Sen har jag en annan fråga, varför har man choke när det är insprutning? Har laborerat lite med det, ska den alltid vara max nertryckt när man ska starta oavsett utetemp? Märkt att om man gör på det viset och tar upp den för fort så dör motorn vid lätt gas.

Det är inget choke i traditionell bemärkelse.. Det enda den gör e öppnar spjällen lite...
 
Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Back
Top