TL-tråden - v2 !

Sådär ja! Moddade luftburken monterad igen å TB synkade å TPS ställd! Nu drar hon som ett godståg igen! Väntar ja bara på att säsongen ska ta slut så ja kan riva ut kopplingen å laga GPS'en så ja kan få min TRE-mod att funka!:yoparty

nu har mina mätare lagt av.. det enda som funkar är lampan som visar att helljus är på, den startar och går som vanligt men inget bakljus, blinkers, hastighetsmätare, varvräknare eller temperatur funkar...

Har kollat alla kopplingar, säkringen vid batteriet, kopplingarna till mätarhuset, vet inte vad jag ska kolla mer?

Eftersom både kombiinstrumentet å bakljuse lagt av så skulle ja kolla ALLA säkringar till att börja med.. Kolla även den gula kopplingen fram mellan huvud-kabelstammen å främre..

Last edited:
hittar bara 1 säkring vid batteriet... var sitter resten?

Om ja kommer ihåg rätt från när ja hade en TLR så sitter dom på insidan av höger luftkanal.. Om man tar bort passbiten över luftkanalen (den som blinkersen sitter i) så ska man komma åt dom... Kolla som sagt även den stora gula kontakten som sitter där.. Eller så sitter kontakten på vänster sida, kommer inte ihåg.. Men den kan bränna om man har osis...

Last edited:
Mötte upp med slowfinn11 efter jobbet häromsistens, kul att surra och kika lite. Vi får ta och åka lite nån solig söndag eller så :crash
1235188_10151710981530889_810549334_n.jpg

DSC_0018.jpg Jo! Det va en fin duet som spelades upp när dom puttra på tommgång! :)

Last edited:
jo dom satt där, hela allihop, haft isär alla kontakter och dom verkar ok.

Fått till det?
Kolla så att inga stift ärgat av i den stora kontakten höger fram. Pilla lite på dem med en liten skruvmejsel bara för att kolla för det kan vara svårt att se. Fick byta två stift i min kontakt efter att ha mätt kabel för kabel. Innan hade jag alla möjliga elfel med mätare, belysning, FI lampa etc för att slutligen tvärdö på långresa.

BTW.
Är det någon här i tråden som kör en Gul TLR med "USA framlampor" i Helsingborgs trakterna?
Mött en sådan ett par gånger nu i sommar på småvägarna i nordvästa skåne, och det verkar vara en ny ägare på hojen.

:hej

Gillar sittställningen och looken, och det är ju ett gäng kilon med alla kåpor och lykthus och hela baletten också...

Man drar ner på medelhastigheten som fasen också, 200+ är tortyr utan kåpor...
Sen jämnas väl risken ut av allt wheeelande iaf :rofl

Vad tror ni om tillern som touringlok i Europa?
En bagster tankväska, en lite större Kriega packväska på passagerarsadeln och en ryggsäck. Kanske rentav några mindre höga sidoväskor.

Vad tror ni om tillern som touringlok i Europa?
En bagster tankväska, en lite större Kriega packväska på passagerarsadeln och en ryggsäck. Kanske rentav några mindre höga sidoväskor.

De går utmärkt att åka långt på, bra kåpa och bred sadel.

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti