TL-tråden - v2 !

Sådär ja! Moddade luftburken monterad igen å TB synkade å TPS ställd! Nu drar hon som ett godståg igen! Väntar ja bara på att säsongen ska ta slut så ja kan riva ut kopplingen å laga GPS'en så ja kan få min TRE-mod att funka!:yoparty
 
nu har mina mätare lagt av.. det enda som funkar är lampan som visar att helljus är på, den startar och går som vanligt men inget bakljus, blinkers, hastighetsmätare, varvräknare eller temperatur funkar...

Har kollat alla kopplingar, säkringen vid batteriet, kopplingarna till mätarhuset, vet inte vad jag ska kolla mer?
 
Eftersom både kombiinstrumentet å bakljuse lagt av så skulle ja kolla ALLA säkringar till att börja med.. Kolla även den gula kopplingen fram mellan huvud-kabelstammen å främre..
 
Last edited:
hittar bara 1 säkring vid batteriet... var sitter resten?

Om ja kommer ihåg rätt från när ja hade en TLR så sitter dom på insidan av höger luftkanal.. Om man tar bort passbiten över luftkanalen (den som blinkersen sitter i) så ska man komma åt dom... Kolla som sagt även den stora gula kontakten som sitter där.. Eller så sitter kontakten på vänster sida, kommer inte ihåg.. Men den kan bränna om man har osis...
 
Last edited:
Mötte upp med slowfinn11 efter jobbet häromsistens, kul att surra och kika lite. Vi får ta och åka lite nån solig söndag eller så :crash
1235188_10151710981530889_810549334_n.jpg
 
DSC_0018.jpg Jo! Det va en fin duet som spelades upp när dom puttra på tommgång! :)
 
Last edited:
jo dom satt där, hela allihop, haft isär alla kontakter och dom verkar ok.

Fått till det?
Kolla så att inga stift ärgat av i den stora kontakten höger fram. Pilla lite på dem med en liten skruvmejsel bara för att kolla för det kan vara svårt att se. Fick byta två stift i min kontakt efter att ha mätt kabel för kabel. Innan hade jag alla möjliga elfel med mätare, belysning, FI lampa etc för att slutligen tvärdö på långresa.
 
BTW.
Är det någon här i tråden som kör en Gul TLR med "USA framlampor" i Helsingborgs trakterna?
Mött en sådan ett par gånger nu i sommar på småvägarna i nordvästa skåne, och det verkar vara en ny ägare på hojen.

:hej
 
Gillar sittställningen och looken, och det är ju ett gäng kilon med alla kåpor och lykthus och hela baletten också...

Man drar ner på medelhastigheten som fasen också, 200+ är tortyr utan kåpor...
Sen jämnas väl risken ut av allt wheeelande iaf :rofl
 
Vad tror ni om tillern som touringlok i Europa?
En bagster tankväska, en lite större Kriega packväska på passagerarsadeln och en ryggsäck. Kanske rentav några mindre höga sidoväskor.
 
Vad tror ni om tillern som touringlok i Europa?
En bagster tankväska, en lite större Kriega packväska på passagerarsadeln och en ryggsäck. Kanske rentav några mindre höga sidoväskor.

De går utmärkt att åka långt på, bra kåpa och bred sadel.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top