TL-tråden - v2 !

haha :) Satte på 190/55 idag och jäklar vilken skillnad att köra :)

Gav mig även på att byta framdäck, men tji fick jag! Trodde mitt sunkiga depåstöd skulle gå att sätta under framgaffeln, men hojen gled bara av :( Fan jag har inte tid att åka in med hojen till nån däckfirma med grejor, jag jobbar!!!!!

Får köra till en polare imorgon kväll och börja mecka med domkraft och skit istället i garage, står på gården här hemma och vill inte palla upp hojen på domkraft här :/ Eller har ni andra smidiga lösningar än domkraft fram under motorn och nåt stöd under gaffeln när däcket åker av?

Jag har Fultemas depåstöd för framgaffel med två "stift" eller "pinnar" som man hakar upp gaffeln på. Tyvärr är stödet mjukt som fan, så man får absolut INTE ställa upp den på det depåstödet fram utan att också ha den på ett stabilt depåstöd bak. Men gör man det blir hojen tillräckligt stabil. Nu ser jag iofs att Fultema inte längre har kvar just det depåstödet...

Jag har för mig att jag tidigare har hängt upp hojen i gaffelkronan alternativt i krashpuckarna när jag lossat framhjulet.

Annars är ett depåstöd att rekommendera ändå. Det gör tvättning så mycket lättare. :)
 
PS. Vafan e det med tråden nuförtiden, sett hänvisningar till något som kallas "hastighetsmätaren" tre gånger nu... :confused::smasha:smasha:smasha
Det är vägen man ska titta på, och varvräknaren. Inte den där auxiliary mätaren vid sidan av... :fakta


(Om du undrar så visar min extramätare 20% fel...)

Min extramätare visar helt rätt. Speedo Healer löste problemet. :tummenupp
 
Jag har Fultemas depåstöd för framgaffel med två "stift" eller "pinnar" som man hakar upp gaffeln på. Tyvärr är stödet mjukt som fan, så man får absolut INTE ställa upp den på det depåstödet fram utan att också ha den på ett stabilt depåstöd bak. Men gör man det blir hojen tillräckligt stabil. Nu ser jag iofs att Fultema inte längre har kvar just det depåstödet...

Jag har för mig att jag tidigare har hängt upp hojen i gaffelkronan alternativt i krashpuckarna när jag lossat framhjulet.

Annars är ett depåstöd att rekommendera ändå. Det gör tvättning så mycket lättare. :)

Man kan ju alltid hissa upp hojen i taket med spännband runt styret eller gaffelkronan.

( jag har depåstöd, -en bra investering)
 
Tänkte också på det med att hissa upp hojen, tar med mig spännband ifrån jobbet idag så hänger jag den i kompisens garage ikväll :)
 
hej hej...
idag har det blitt saker gjort... båda hojarna är besiktningsklara!
men jag har en liten fråga ang, ljuddämpinsatser...
måste de sitta så långt in i dämparen att de inte syns eller skiter besiktningsmannen i detta??

/Robin
 
hej hej...
idag har det blitt saker gjort... båda hojarna är besiktningsklara!
men jag har en liten fråga ang, ljuddämpinsatser...
måste de sitta så långt in i dämparen att de inte syns eller skiter besiktningsmannen i detta??

/Robin

Har ingen betydelse.
 
Sådärja.. Längre batterikablar och repsats för plast inköpta.. Så i höst blir de GAP-modd och luftburken ska moddas åsså! Bilder kommer..
 
Hej alla TL åkare Nu är min TLR till salu har rullat 3300 mil och är ej vurpad eller omgjord förutom blinkers.
det är en 1998 års modell i färgerna vitblå ventilinjusteringar gjordes vid 2800mil och däck bytta förra året.
Hör gärna av er om ni har frågor bilder finns under säljesannonser här på sporthoj Pris 42000kr Tel 0707441500. Mvh Tom
 
Hallå boys! Fick problem med min tls 97a idag. Jag körde till jobbet och den gick som vanligt, parkerade och stängde av. När jag skulle hem startar den inte. Startmotorn och pumpen går, all el verkar funka brytare mm. Men den maler bara på utan tillstymmelse till att gå igång. Vad fan kan det vara? tändstift som sotat? insprutningen? Ecu:n kanske har ballat ur?
Det enda jag gjorde dagen innan var att tvätta den och då blev relät till blinkerserna koko och sluta aldrig knäppa förns man stängde av. Nån som har nån aning om vad det kan vara, vill ju inte ställa in den för vintern redan :)
 
H
Hallå boys! Fick problem med min tls 97a idag. Jag körde till jobbet och den gick som vanligt, parkerade och stängde av. När jag skulle hem startar den inte. Startmotorn och pumpen går, all el verkar funka brytare mm. Men den maler bara på utan tillstymmelse till att gå igång. Vad fan kan det vara? tändstift som sotat? insprutningen? Ecu:n kanske har ballat ur?
Det enda jag gjorde dagen innan var att tvätta den och då blev relät till blinkerserna koko och sluta aldrig knäppa förns man stängde av. Nån som har nån aning om vad det kan vara, vill ju inte ställa in den för vintern redan :)
Har du kollat alla kablar till spolarna osv?
 
Någon som är sugen på ett vinterprojekt?
Jag ska göra mig av med min TLS -97 snarast nämligen....
Lite mer än 5000 mil, naken med "crosstyre", V&H slipon etc.
Åker ut på blocket för 20' nu i helgen!
Har inte tillgång till bilder just nu..
 
Så bär det av mot Kinnekulle imorgon :) Men först byta tillbaka till originaldämparna. Är det något man bör tänka på? Hur fan gör alla som kör bandagar för jämnan? Är det db-killer som använd då?

update:
Gick ju bra, dock inte startat ännu...

Men nu när jag har loss mina kolfiberdämpare tänkte jag polera upp dom, gammalt inbränt vax och skit i dom å lite halvmatta här och där. Vad ska jag använda? Går det bra att handpolera eller är maskin nästan ett måste?
 
Last edited by a moderator:
Sådär! Nu ska vi se om hon inte kan andas lite bättre! :yoparty
null_zpsaaabe86b.jpg

null_zps343ad184.jpg

null_zps749ccf67.jpg
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top