TL-tråden - v2 !

hehehe, tur att man som nybliven TLR-ägare får fräscha upp era gamla minnen! :)

Det är rätt , vi gamla rävar hjälper gärna till

jo du en annan gång så for ha nrunt i 10 minuter och letade efter ett måttband för att mäta avståndet mellan blinkersena bak bara för att konstatera att det var exact 24 cm på millimetern :tummenupp



vars tusan såg du mej?

team Lassemajja #666¤ e alltid på gång :D

Järfälla C så klart, men men :D hör av dig.
 
Last edited:
Blir de någon körning för gubbarna? :arsele


DSC_0257_2.jpg
 
Snart gjort 30h på husan. :)
 
vad har jag missat :va har du dumpat KTM´n :confused:
Jepp, sålde den. Användes för lite och kostar för mycket för att stå.
Köpte en Husa fs 570.
Ska dock skaffa mig en annan sporthoj som det inte gör något om den står halva sommaren. :)
Har till o med bestämt mig för att lära mig köra radfyra (svor jag nu).
 
Hallååå!? Säsongen är väl inte över redan? :näsblod

jupp...:mad: för TLS:en är det de.... växellådsras i maj! men nu står en ny snurra (Robsters gamla) och väntar på att få ersätta den gamla!!!
så nu får man åka zxr 750 från -89 säsongen ut!:)

//Robin
 
jupp...:mad: för TLS:en är det de.... växellådsras i maj! men nu står en ny snurra (Robsters gamla) och väntar på att få ersätta den gamla!!!
så nu får man åka zxr 750 från -89 säsongen ut!:)

//Robin
Det bytet gör du ju på en kick. Ut o skruva så får du ut o köra sen. :)
 
Näerå, föffan. Har kört lite drygt 400 mil i år, men det har mest blivit att pendla E4 till jobbet tyvärr...

400 är ju inte dåligt. Men trist att de mesta är pendling.

Snart gjort 30h på husan. :)

Räknas det som samhällstjänst? 30h på en Husa :näsblod


För övrigt la jag nästa ner 2 h på att tvätta hojen i lördags.
Inte en fläck vara skitig. Drev, kedja o sump. You name it.

Eftermiddagen spenderades med vänner på en härliga runda.
Dock när vi var på väg hem, cirka 2-3 mil.
Kom ett sjuhelvetes åsk/ösregn.

Hojen är inte ren längre :huvet


Photo%202011-08-06%2013%2001%2012.jpeg
 
Last edited:
400 är ju inte dåligt. Men trist att de mesta är pendling.



Räknas det som samhällstjänst? 30h på en Husa :näsblod


För övrigt la jag nästa ner 2 h på att tvätta hojen i lördags.
Inte en fläck vara skitig. Drev, kedja o sump. You name it.

Eftermiddagen spenderades med vänner på en härliga runda.
Dock när vi var på väg hem, cirka 2-3 mil.
Kom ett sjuhelvetes åsk/ösregn.

Hojen är inte ren längre :huvet

Du är en mycket sjuk människa, jag har kört kanske 50 mil i sommar. Har en tvååring samt en tvåmånaders unge hemma och jag har 2.5 km till jobbet så inte ens där lyckas jag skrapa ihop mil... Nästa sommar blir det mer mil och ny hoj. Nu ska vi bygga kök...

Jepp, sålde den. Användes för lite och kostar för mycket för att stå.
Köpte en Husa fs 570.
Ska dock skaffa mig en annan sporthoj som det inte gör något om den står halva sommaren. :)
Har till o med bestämt mig för att lära mig köra radfyra (svor jag nu).

Jag har span på en CBR1000RR i Umeå. Tror att det kan bli byte beroende på vad dom betalar i inbyte...

Kan det funka med rad4?
 
Last edited:
Jag har span på en CBR1000RR i Umeå. Tror att det kan bli byte beroende på vad dom betalar i inbyte...

Kan det funka med rad4?

Klart det funka, det tar ett tag o lära om sig bara. Men man ska väl prova det med. :)
 
Så. Nu har ja börjat modda lite på hojen. Tog bort flapparna å vacumprylarna i locket på luftburken, enligt utsago skulle de sugga till luftflödet på låga rpm. Min fråga till er som åsså gjort detta är: Måste man mappa om hojen efter denna mod? Tyckte ja upplevde att hojen tveka lite när ja vred om rullen.. Svårt att beskriva, men när ja drog iväg så stack den som vanligt, sen va de som om den tog ett andetag å sen stack igen.. Kanske e som så att den gjort de innan åsså utan att ja tänkt på de, å att ja upptäckte de nu för att ja försökte känna nån skillnad efter modden, men ja vet inte.. Någon?
 
Det bytet gör du ju på en kick. Ut o skruva så får du ut o köra sen. :)

önskar verkligen att det var så lätt!!
har aldrig bytt en snurra och har fullt med annat nu....så tänkte att det blir ett fint höst-göra!
kawan har stått i ett år så det är int emer än rätt att luftas lite!:yoparty
 
önskar verkligen att det var så lätt!!
har aldrig bytt en snurra och har fullt med annat nu....så tänkte att det blir ett fint höst-göra!
kawan har stått i ett år så det är int emer än rätt att luftas lite!:yoparty

Ska du bara ta ur och sätta i en ny motorn igen? Det gör du på en eftermiddag för fan. Har satt i och ur motor på under 4 timmar, och då plockade jag isär den också för att montera en mindre detalj som jag hade glömt:rolleyes: ska dock tilläggas att jag hade gjort det ett par gånger förut, höll på med en renovering som inte ville sig riktigt, så man blev rätt bra på att ta ur/isär motorn efter ett tag.
 
Ska du bara ta ur och sätta i en ny motorn igen? Det gör du på en eftermiddag för fan. Har satt i och ur motor på under 4 timmar, och då plockade jag isär den också för att montera en mindre detalj som jag hade glömt:rolleyes: ska dock tilläggas att jag hade gjort det ett par gånger förut, höll på med en renovering som inte ville sig riktigt, så man blev rätt bra på att ta ur/isär motorn efter ett tag.

haha...
kanske skulle prova då. eventuella frågor kommer här!
 
Hej!

En snabb fråga, vilken gaffelolja använder ni i era tls:er. Funkar biltemas 10W? eller skall man ha en 15W?
 
Ljus i tunneln

Tja på er alla,
jag undrar om ni har nån/några bra lösningar för att få bättre ljus fram på hojen, dvs bättre halvljus och även bättre helljus.
Är det nån som rekomenderar andra glödlampor? eller finns det andra insatser som finns att tillgå?Tycker nämligen att det är kasst ljus, hade det även på min förra TLR.

En annan fråga som hänger ihop lite med inlägget innan mitt som gäller viskositeten på gaffel oljan.
Jag va lat (eller rik) och lämnade in mina ben för ompackning, och dom sa på verkstaden att dom gått ner i viskositet för att det funkar bättre.
Nu är det som så att jag som inte är nån superåkare har varit nöjd med "normal" inställningen enl manualen inte är nöjd längre med det efter ompackningen.
Är det som så att pga av ändrad viskositet så ändrar män även på "range'en" eller området där normal läget är, dvs att jag måste justera till det sportigare läget för att nu uppnå normalläget??Hoppas ni förstår vad jag menar.

P.S. Jobbig tid nu med alla rapsbaggar som ÄLSKAR gula TLR'er :mad:
 
Tja på er alla,
jag undrar om ni har nån/några bra lösningar för att få bättre ljus fram på hojen, dvs bättre halvljus och även bättre helljus.
Är det nån som rekomenderar andra glödlampor? eller finns det andra insatser som finns att tillgå?Tycker nämligen att det är kasst ljus, hade det även på min förra TLR.

En annan fråga som hänger ihop lite med inlägget innan mitt som gäller viskositeten på gaffel oljan.
Jag va lat (eller rik) och lämnade in mina ben för ompackning, och dom sa på verkstaden att dom gått ner i viskositet för att det funkar bättre.
Nu är det som så att jag som inte är nån superåkare har varit nöjd med "normal" inställningen enl manualen inte är nöjd längre med det efter ompackningen.
Är det som så att pga av ändrad viskositet så ändrar män även på "range'en" eller området där normal läget är, dvs att jag måste justera till det sportigare läget för att nu uppnå normalläget??Hoppas ni förstår vad jag menar.

P.S. Jobbig tid nu med alla rapsbaggar som ÄLSKAR gula TLR'er :mad:
Nej, oljetjockleken justerar enbart färd upp o ner i gaffelbenet. För att justera vart i dämparen som den jobbar måste du justera förspänningen.

Vad är du inte nöjd med?
 
Ok idag hände det som man inte vill ska hända... skulle starta hojen i morse och elen tände till i en sekund sen så dog hojen helt och nu går inget igång. :huvet

Finns det något klassist elfel på TL1000R eller är det bara att ta isär allt man ser och försöka hitta felet?
Batteriet verkar helt och fungerar och säkringarna likaså.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top