TL-tråden - v2 !

Hallå hallå!
Har en TL1000S som har gått strax över 5000 mil, är grymt nöjd med den förutom att jag tror växellådan har rasat på den.
Men har hittat en vxl-låda från en 00:a här på sporthoj:)
Är det ngn som vet om den passar på en gammal 97:a?

Mvh Peter
 
Hallå hallå!
Har en TL1000S som har gått strax över 5000 mil, är grymt nöjd med den förutom att jag tror växellådan har rasat på den.
Men har hittat en vxl-låda från en 00:a här på sporthoj:)
Är det ngn som vet om den passar på en gammal 97:a?

Mvh Peter
Den borde passa. Har för mig att utgående axel är samma dimension även om lagret för den är större på senare årsmodeller.
 
Backspegel

Letar efter nån styrändsmonterad backspegel, modell liten. Nån som vet vart det går att få tag i???
 
Last edited:
Ingen här som vill köpa justerbara fotpinnar billigt? 2500:- paret och kan fås i valfri färg!
 

Bifogat

  • CIMG7619.jpg
    CIMG7619.jpg
    239.7 KB · Visningar: 69
  • TL1000,blau1.JPG
    TL1000,blau1.JPG
    128.5 KB · Visningar: 61
  • TL1000schwarz.jpg
    TL1000schwarz.jpg
    100.7 KB · Visningar: 72
  • TL1000.JPG
    TL1000.JPG
    125.3 KB · Visningar: 58
Nu har jag ett problem...

Kan någon göra ett litet mät-test på sin laddregulator?

Koppla ur den vita kontakten, den med två svart/vita och två röda sladdar. Starta hojen och mät spänningen mellan röd och svart. Dels på tomgång, dels på 5000rpm.

Jag verkar ha fått en "ny" regulator som inte heller funkar, så nu måste jag gå till botten på vad som är galet. Om nån skulle kunna tänka sig att låna ut sin regulator som man VET fungerar så kan jag få nått att utgå ifrån. Jag betalar såklart eventuell frakt!
 
Har noterat att det finns vissa TL1000R som är strypta till ca 100hk och strypningen skulle vara i insuget? Någon som vet hur man enklast kollar upp detta. Jag är spekulant på ännu en Tiller men såg via nätet att denna var nedstrypt. Man vill isåfall ta bort strypningen men vadå, är det brickor i insuget då eller?
 
Har noterat att det finns vissa TL1000R som är strypta till ca 100hk och strypningen skulle vara i insuget? Någon som vet hur man enklast kollar upp detta. Jag är spekulant på ännu en Tiller men såg via nätet att denna var nedstrypt. Man vill isåfall ta bort strypningen men vadå, är det brickor i insuget då eller?
Den behöver inte vara strypt bara för att det står så i regbeviset. Jag har fått höra att många importerades strypta bara för att få strypningen borttagen direkt innan försäljning så att de skulle kunna försäkras billigare.

Min är typad på 72kW, men är väl närmare de 90kW som man kan förvänta sig av en ostrypt.

Sen har jag inte helt koll på hur strypningarna ser ut, om de är brickor eller gjutna in i insugsgummit...
 
kåpskruv

Hej tänkte kolla om nån här på forumet har skruv liggandes som sitter på kåpan fram ihop med rutan har tappat en den nedersta. Kanske nån som har en mörk ruta liggandes till och med som man vill sälja :tummenupp
 
Hej tänkte kolla om nån här på forumet har skruv liggandes som sitter på kåpan fram ihop med rutan har tappat en den nedersta. Kanske nån som har en mörk ruta liggandes till och med som man vill sälja :tummenupp

Jag har både skruv och ett svart DB kåpglas om du är intresserad :)
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top