Octofinger
Tokfan
Ser helt klart ut som orginalburkar med fästöglorna avsågade...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Måste bara berätta att jag har en till gammelsucka på ingång!
Wohoo, ett nytt projekt!!! TLR blir aldrig klar det vet jag men det här blir också kul som fan, en B12'a 97'a, S-modellen som ska göras naken. Blir ett slags blandning av old-school muskelhoj och fajter, blir lågbudget med lite fyndande på e-bay och sådär...
![]()
Alltid en kopparring, dessutom ska den bytas vid varje oljebyte då den formar sig.
Halloy alla twinners!
Tog en liten sväng i går kväll! Härlig sommarkväll med värme och härliga kurvor(Brottby-Vaxholmsvägen).
Med ca 1km kvar till garaget hördes en smäll. -Dödade hojen,och tittade i backspegeln!
-Oljerööök!
Rullade in mot vägkanten och kunde snabbt konstatera att kedjan inte fanns kvar.På sin väg ut hojen tog den också lite annat med sig!
Så nu till min fråga:
-Nån som har en tryckstång över? Den mellan kopplingen och slavcylindern. Kanske också kåpan cylindern's ena infästning sitter i. Vänster motorkåpa alltså!
Kan ju "tigga" ihop örat på kåpan (hoppas jag) i värsta fall. Men pinnen som löper från kopplings-cylindern genom motorn till kopplingen är nog för evigt väck!
-Vore ju skoj att snabbt kunna få fjång på "Bettan" igen.
OUch, drygt.. Tips är att kolla med http://www.spinnin-wheel.se/ om de har nå delar på lager, har mycket för "äldre" hojar.
Nu har jag börjat min färd mot de perfekta vägarna! Igår avverkades Sverige, idag ska Danmark läggas bakom oss. Vi siktar på Autozug i Hamburg som ska ta oss till München i natt. I morgon blir det Österrike! Laddar upp lite bilder allteftersom jag får tag i lite internet.
Lite bilder från vägen igår. Förhoppningsvis blir det lite finare bilder när vi kommer till lite med exotiska platser än E4an..
FY fan va otäckt. En kedja som släpper sådär kan ta med sig ett ben på vägen. Du klarade dig oförskämt bra från den incidenten!Halloy alla twinners!
Tog en liten sväng i går kväll! Härlig sommarkväll med värme och härliga kurvor(Brottby-Vaxholmsvägen).
Med ca 1km kvar till garaget hördes en smäll. -Dödade hojen,och tittade i backspegeln!
-Oljerööök!
Rullade in mot vägkanten och kunde snabbt konstatera att kedjan inte fanns kvar.På sin väg ut hojen tog den också lite annat med sig!
Så nu till min fråga:
-Nån som har en tryckstång över? Den mellan kopplingen och slavcylindern. Kanske också kåpan cylindern's ena infästning sitter i. Vänster motorkåpa alltså!
Kan ju "tigga" ihop örat på kåpan (hoppas jag) i värsta fall. Men pinnen som löper från kopplings-cylindern genom motorn till kopplingen är nog för evigt väck!
-Vore ju skoj att snabbt kunna få fjång på "Bettan" igen.
Vi hittade ett bra hotell i Mayrhofen som vi har utgått ifrån på dagstuer. Grymt väder även om det är fruktansvärt varmt här. 34 grader igår och 35 idag. Tog en dagsresa mot grossglockner som är Österrikes högsta berg med tillhörande glaciär. Helt underbar motorcykelväg! Uppe på 2500meters höjd gick hojen inte riktigt på topp men riktigt kul ändå.
http://www.grossglockner.at/en/hochalpenstrasse/motorrad/48-kilometer-fahrspass.htm
Lite bilder:
Det där ser ut som vevhusventilationen. Den bör anslutas till en oljeavskiljare och sen kanske till luftburken eller nåt. Eftersom det pumpas ut en dimma av olja från vevhuset så är det inte konstigt om det börjar bli kletigt under din luftburk.Jag fick lite olja på högersidan och svor lite över kopplingskåpan, men blev fundersam då det låg högt uppe. När jag kikade närmare så visade det sig att det var en slang inte är ansluten.
Är det PAIR Valve:en? Bara att plugga? Jag ser inget omedelbart ställe att plugga in den, ser ut att gå en pluggad från andra sidan.
Föregående ägare hade gjort Pair valvemoden, men jag fick bara med rörbitarna, så jag gissar att resten sitter kvar på hojen.
Det där ser ut som vevhusventilationen. Den bör anslutas till en oljeavskiljare och sen kanske till luftburken eller nåt. Eftersom det pumpas ut en dimma av olja från vevhuset så är det inte konstigt om det börjar bli kletigt under din luftburk.
Det är såvitt jag vet inte nåt som hör till pair valve (EGR).
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025
Honda var tillbaka i Biarri... |
|
![]() |
En hyllning till mästaren!
Pressrelease från MV Agusta... |
![]() |
Vinnarhoj från Custom Bike Show
I nästa nummer av Allt om M... |
![]() |
Testhoj hämtas från Sulas MC
Vi åkte till Strängnäs för ... |
Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon
Foto: Andreas Johansson ... |
|
![]() |
Custom Bike Show 2025
Den 7 juni var det åter dag... |
![]() |
Forged följer tre baggerbyggen
Tre amerikanska hojbyggare ... |
Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar
Statistik från försäkringsb... |
|
Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar
Trendbrott: Statistik från ... |