TL-tråden - v2 !

Måste bara berätta att jag har en till gammelsucka på ingång! :yoparty
Wohoo, ett nytt projekt!!! TLR blir aldrig klar det vet jag men det här blir också kul som fan, en B12'a 97'a, S-modellen som ska göras naken. Blir ett slags blandning av old-school muskelhoj och fajter, blir lågbudget med lite fyndande på e-bay och sådär...


:öl
 
Måste bara berätta att jag har en till gammelsucka på ingång! :yoparty
Wohoo, ett nytt projekt!!! TLR blir aldrig klar det vet jag men det här blir också kul som fan, en B12'a 97'a, S-modellen som ska göras naken. Blir ett slags blandning av old-school muskelhoj och fajter, blir lågbudget med lite fyndande på e-bay och sådär...


:öl

Brukar börja så :D, alltså som ett lågbudget bygge, men brukar aldrig sluta så :va, har provat själv ett par gånger, mislyckats till 100% :D.
Kör hårt, hoppas du lyckas bättre :tummenupp
 
Motorcykling!

Nu har jag börjat min färd mot de perfekta vägarna! Igår avverkades Sverige, idag ska Danmark läggas bakom oss. Vi siktar på Autozug i Hamburg som ska ta oss till München i natt. I morgon blir det Österrike! Laddar upp lite bilder allteftersom jag får tag i lite internet.


Lite bilder från vägen igår. Förhoppningsvis blir det lite finare bilder när vi kommer till lite med exotiska platser än E4an..
 

Bifogat

  • IMAG0098.jpg
    IMAG0098.jpg
    249.3 KB · Visningar: 77
  • IMAG0100.jpg
    IMAG0100.jpg
    258.4 KB · Visningar: 77
  • IMAG0102.jpg
    IMAG0102.jpg
    232.4 KB · Visningar: 70
  • IMAG0108.jpg
    IMAG0108.jpg
    238.2 KB · Visningar: 75
  • IMAG0107.jpg
    IMAG0107.jpg
    244.5 KB · Visningar: 67
Hej, jag letar efter en TLR att köpa, pris ca 30-40 beroende på skick.. om nån funderar på att sälja slänga gärna iväg ett PM eller mail till mig, gärna med bilder och så mycket information som möjligt.

:tummenupp
 
Halloy alla twinners!
Tog en liten sväng i går kväll! Härlig sommarkväll med värme och härliga kurvor(Brottby-Vaxholmsvägen).
Med ca 1km kvar till garaget hördes en smäll. -Dödade hojen,och tittade i backspegeln!
-Oljerööök!
Rullade in mot vägkanten och kunde snabbt konstatera att kedjan inte fanns kvar.På sin väg ut hojen tog den också lite annat med sig!
Så nu till min fråga:
-Nån som har en tryckstång över? Den mellan kopplingen och slavcylindern. Kanske också kåpan cylindern's ena infästning sitter i. Vänster motorkåpa alltså!
Kan ju "tigga" ihop örat på kåpan (hoppas jag) i värsta fall. Men pinnen som löper från kopplings-cylindern genom motorn till kopplingen är nog för evigt väck!
-Vore ju skoj att snabbt kunna få fjång på "Bettan" igen.
 
OUch, drygt.. Tips är att kolla med http://www.spinnin-wheel.se/ om de har nå delar på lager, har mycket för "äldre" hojar.

Halloy alla twinners!
Tog en liten sväng i går kväll! Härlig sommarkväll med värme och härliga kurvor(Brottby-Vaxholmsvägen).
Med ca 1km kvar till garaget hördes en smäll. -Dödade hojen,och tittade i backspegeln!
-Oljerööök!
Rullade in mot vägkanten och kunde snabbt konstatera att kedjan inte fanns kvar.På sin väg ut hojen tog den också lite annat med sig!
Så nu till min fråga:
-Nån som har en tryckstång över? Den mellan kopplingen och slavcylindern. Kanske också kåpan cylindern's ena infästning sitter i. Vänster motorkåpa alltså!
Kan ju "tigga" ihop örat på kåpan (hoppas jag) i värsta fall. Men pinnen som löper från kopplings-cylindern genom motorn till kopplingen är nog för evigt väck!
-Vore ju skoj att snabbt kunna få fjång på "Bettan" igen.
 
OUch, drygt.. Tips är att kolla med http://www.spinnin-wheel.se/ om de har nå delar på lager, har mycket för "äldre" hojar.

Tack tack! Frågade på Suzuki,och "pinnen" (push rod nått..) skulle finnas hemma till mig på måndag. 170kr va inte så mycket att bråka om! Kåpan till generator/startmotor finns dock kvar på önskelistan!!Ska kolla den på spinnin-wheel innan jag tar fram svetsen.
 
Nu har jag börjat min färd mot de perfekta vägarna! Igår avverkades Sverige, idag ska Danmark läggas bakom oss. Vi siktar på Autozug i Hamburg som ska ta oss till München i natt. I morgon blir det Österrike! Laddar upp lite bilder allteftersom jag får tag i lite internet.


Lite bilder från vägen igår. Förhoppningsvis blir det lite finare bilder när vi kommer till lite med exotiska platser än E4an..

Ser skoj ut :yoparty ser fram mot fler bilder :banana
 
Halloy alla twinners!
Tog en liten sväng i går kväll! Härlig sommarkväll med värme och härliga kurvor(Brottby-Vaxholmsvägen).
Med ca 1km kvar till garaget hördes en smäll. -Dödade hojen,och tittade i backspegeln!
-Oljerööök!
Rullade in mot vägkanten och kunde snabbt konstatera att kedjan inte fanns kvar.På sin väg ut hojen tog den också lite annat med sig!
Så nu till min fråga:
-Nån som har en tryckstång över? Den mellan kopplingen och slavcylindern. Kanske också kåpan cylindern's ena infästning sitter i. Vänster motorkåpa alltså!
Kan ju "tigga" ihop örat på kåpan (hoppas jag) i värsta fall. Men pinnen som löper från kopplings-cylindern genom motorn till kopplingen är nog för evigt väck!
-Vore ju skoj att snabbt kunna få fjång på "Bettan" igen.
FY fan va otäckt. En kedja som släpper sådär kan ta med sig ett ben på vägen. Du klarade dig oförskämt bra från den incidenten!
 
Vi hittade ett bra hotell i Mayrhofen som vi har utgått ifrån på dagstuer. Grymt väder även om det är fruktansvärt varmt här. 34 grader igår och 35 idag. Tog en dagsresa mot grossglockner som är Österrikes högsta berg med tillhörande glaciär. Helt underbar motorcykelväg! Uppe på 2500meters höjd gick hojen inte riktigt på topp men riktigt kul ändå.

http://www.grossglockner.at/en/hochalpenstrasse/motorrad/48-kilometer-fahrspass.htm

Lite bilder:
 

Bifogat

  • IMAG0122.jpg
    IMAG0122.jpg
    238.4 KB · Visningar: 71
  • IMAG0121.jpg
    IMAG0121.jpg
    263.1 KB · Visningar: 72
  • IMAG0115.jpg
    IMAG0115.jpg
    236.2 KB · Visningar: 74
  • IMAG0112.jpg
    IMAG0112.jpg
    245.8 KB · Visningar: 82
Vi hittade ett bra hotell i Mayrhofen som vi har utgått ifrån på dagstuer. Grymt väder även om det är fruktansvärt varmt här. 34 grader igår och 35 idag. Tog en dagsresa mot grossglockner som är Österrikes högsta berg med tillhörande glaciär. Helt underbar motorcykelväg! Uppe på 2500meters höjd gick hojen inte riktigt på topp men riktigt kul ändå.

http://www.grossglockner.at/en/hochalpenstrasse/motorrad/48-kilometer-fahrspass.htm

Lite bilder:

Härliga bilder! Mera :)
 
Jag fick lite olja på högersidan och svor lite över kopplingskåpan, men blev fundersam då det låg högt uppe. När jag kikade närmare så visade det sig att det var en slang inte är ansluten.

Är det PAIR Valve:en? Bara att plugga? Jag ser inget omedelbart ställe att plugga in den, ser ut att gå en pluggad från andra sidan.

Föregående ägare hade gjort Pair valvemoden, men jag fick bara med rörbitarna, så jag gissar att resten sitter kvar på hojen.
 

Bifogat

  • IMG_3892[1].jpg
    IMG_3892[1].jpg
    225.4 KB · Visningar: 69
  • IMG_3893[1].jpg
    IMG_3893[1].jpg
    195 KB · Visningar: 69
Jag fick lite olja på högersidan och svor lite över kopplingskåpan, men blev fundersam då det låg högt uppe. När jag kikade närmare så visade det sig att det var en slang inte är ansluten.

Är det PAIR Valve:en? Bara att plugga? Jag ser inget omedelbart ställe att plugga in den, ser ut att gå en pluggad från andra sidan.

Föregående ägare hade gjort Pair valvemoden, men jag fick bara med rörbitarna, så jag gissar att resten sitter kvar på hojen.
Det där ser ut som vevhusventilationen. Den bör anslutas till en oljeavskiljare och sen kanske till luftburken eller nåt. Eftersom det pumpas ut en dimma av olja från vevhuset så är det inte konstigt om det börjar bli kletigt under din luftburk.

Det är såvitt jag vet inte nåt som hör till pair valve (EGR).
 
Det där ser ut som vevhusventilationen. Den bör anslutas till en oljeavskiljare och sen kanske till luftburken eller nåt. Eftersom det pumpas ut en dimma av olja från vevhuset så är det inte konstigt om det börjar bli kletigt under din luftburk.

Det är såvitt jag vet inte nåt som hör till pair valve (EGR).

Surfade lite på zonen, och de påstår att högersidan är PAIR, men jag får ta och plocka rent så jag slipper gissa... Fortsättning följer =)

Edit: Har kollat servicemanualen, och det ser ut som om slangen är från PAIR. Får öppna och kolla luftburken och se om där finns olja, blev nog lite i överkant när jag fyllde på.
 
Last edited:
Delar av familjen flög ner och hälsade på, så hojarna har stått ett par dagar nu, finns mycket annat kul att hitta på också. Dessutom tar sadeln på tlren rätt hårt på min röv..

Skidåkning, vandrande och cyklande i bergen har varit kanon! Imorgon åker den icke motorcyklande delen av familjen hem så jag och far fortsätter till Davos. Mer bilder kommer om det finns internet i Schweiz.

Bilder från Grossglockner och våra "lediga" dagar i Österrike.
 

Bifogat

  • DSC_0104.jpg
    DSC_0104.jpg
    247.7 KB · Visningar: 66
  • IMAG0134.jpg
    IMAG0134.jpg
    251.8 KB · Visningar: 65
  • DSC_0067.jpg
    DSC_0067.jpg
    193.1 KB · Visningar: 71
  • IMAG0032.jpg
    IMAG0032.jpg
    249 KB · Visningar: 70
  • DSC_0033.jpg
    DSC_0033.jpg
    235.4 KB · Visningar: 96
  • DSC_0046.jpg
    DSC_0046.jpg
    252.8 KB · Visningar: 66
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top