TL-tråden - v2 !

Okej. köpte depåstöd bak på biltema idag. sen hade jag klyckor till bobbiner hemma. :D så det är fixat bak nu iallfall :D

Kan man lyckas med att få upp hojen själv på depåstöd bak? eller är det bara jag som är feg och behöver hjälp?

Har några fråger till.
Jag fattas cutzen på min hoj och försöker förjäves få tag i en blå/vit men går f*n inte. någon som vet vad man skall göra? om man får tag i en helt i annan färg. kan en lackerar fixa det till vettig peng då?

Lägg något under sidostödet så att hojen NÄSTAN står upprätt, då blir det betydligt lättare.
 
Kan man lyckas med att få upp hojen själv på depåstöd bak? eller är det bara jag som är feg och behöver hjälp?

Har några fråger till.
Jag fattas cutzen på min hoj och försöker förjäves få tag i en blå/vit men går f*n inte. någon som vet vad man skall göra? om man får tag i en helt i annan färg. kan en lackerar fixa det till vettig peng då?

Inga problem att få upp den själv på depå:aren, behövs bara lite träning.

Skulle tro att det inte kostar många kronor att fixa en annan färg på cutsen. Men spannet kan nog variera med många kronor mellan lackerare.
 
Last edited:
Inga problem att få upp den själv på depå:aren, behövs bara lite träning.

Skulle tro att det inte kostar många kronor att fixa en annan färg på cutsen. Men spanet kan nog variera med många kronor mellan lackerare.

Okej, får öva då :P
Okej, får försöka få tag i en då och lacka den,
någon som vet en bra lackare runt malmö trakten då?
 
Hittade passande reg-skylt på min väg till Göteborg idag.Snygg!
M V H Tomas
 
Premiärturen avklarad :)
Alla moddar funkade klockrent. Rövgrillen är en riktig höjdare kan jag säga :tummenupp , funkade perfekt. De högre styrhalvorna blev också bra, tillräckligt höga så att körställningen är mer komfortabel men inte så höga att det påverkar körbarheten.
 
TL spotting: Röd S från centralbron och ut på Nynäsvägen. Fick flytta på sig för farbror blå som kom i 200 i tunneln. Chauffören hade mörkt goretex och blå/vit/gul hjälm.

Nån här?
 
Premiärturen avklarad :)
Alla moddar funkade klockrent. Rövgrillen är en riktig höjdare kan jag säga :tummenupp , funkade perfekt. De högre styrhalvorna blev också bra, tillräckligt höga så att körställningen är mer komfortabel men inte så höga att det påverkar körbarheten.

:tummenupp
 
Kan man lyckas med att få upp hojen själv på depåstöd bak? eller är det bara jag som är feg och behöver hjälp?

Kroka i vänster klyka.
Håll en hand på vänster passagerarfotpinne/avgashängare och en hand på depåstödet.
Pressa ner depåstödet samtidigt som du hjälper till att räta upp och balansera hojen med vänster hand.
När hojen är upprätt, passa in höger klyka och sen är det bara att pressa ner stödet så åkerhojen upp.

Motsvarande när du ska tillbaks. Ha en hand på vänster avgashängare så att du kan se till att hojen tippar åt vänster där sidostödet är. Och du, glöm inte att ha sidostödet ute när du tar ner hojen från depåstödet.:rolleyes:
 
Jag har en svart och brun kabel på kontakten till ECU boxen som verkar var av klippt är det någon som vet vad den har för funktion.

Jag har en TL1000s-99
Vad jag kan se så är den där faktiskt inte ens inkopplad någonstans enligt schemat. Det finns en svart/brun på pin 35 som går till TOS/TPS och lite mer, men den är inte heller klippt.

Tror nästan att det ser lika dant ut på min.
 
Premiärturen avklarad :)
Alla moddar funkade klockrent. Rövgrillen är en riktig höjdare kan jag säga :tummenupp , funkade perfekt. De högre styrhalvorna blev också bra, tillräckligt höga så att körställningen är mer komfortabel men inte så höga att det påverkar körbarheten.
Du vet om att du har byggt om din TL till en goldwing?
 
Du vet om att du har byggt om din TL till en goldwing?

TL1000s Gold edition :tummenupp

Faktum är att du har lite rätt.
Målsättningen med bytet fr cbr1000rr till Tlen var att ha kvar lite av sporthojkänslan men med lite mer komfort. Nu har jag bara bättrat på den lite och visst, lite gubbvarning är det men va fan .. jag är ju gubbe :näsblod

Ps Du vet väl att jag har handtagsvärmare också :) Ds
 
TL1000s Gold edition :tummenupp

Faktum är att du har lite rätt.
Målsättningen med bytet fr cbr1000rr till Tlen var att ha kvar lite av sporthojkänslan men med lite mer komfort. Nu har jag bara bättrat på den lite och visst, lite gubbvarning är det men va fan .. jag är ju gubbe :näsblod

Ps Du vet väl att jag har handtagsvärmare också :) Ds
Jo, jag såg det....
 
Tusans bövlar!! det droppar glykol

:( Fan,, det droppar glykol ur min TL1000s,,, Det kommer ur ett litet hål (skvallerhål kanske) framför vattenpumpen,,, Vad är felet och hur ska jag fixa det....
Kom igen och hjälp en trogen tl-are
//Henrik
 
:( Fan,, det droppar glykol ur min TL1000s,,, Det kommer ur ett litet hål (skvallerhål kanske) framför vattenpumpen,,, Vad är felet och hur ska jag fixa det....
Kom igen och hjälp en trogen tl-are
//Henrik

Ajdå, ja det låter nog som lagret/bussningen vid vattenpumpen.
Kan det vara 3an på bilden?


------------------------------------------------------------------------------------


Jaha, då var det snart dags för ... sista :rolleyes: ... modden.
Ändrad utväxling är ju ett måste.
Det blir väl 3 kugg upp bak, eller?


---------------------------------------------------------------------------------------
 

Bifogat

  • tl1000.JPG
    tl1000.JPG
    66.3 KB · Visningar: 70
Last edited:
Försäkring! Alla priser är gällande halv/helår. Bor i Örebro är 29 år och haft körkortet sen 2001. Hojen är TLR-99
Fullständig lista kommer nästa vecka.

If= 1817,- /månad

TH= 4047,-

Folksam= 6228,-

Länsförs= 5068,-

Salu Ansvar= 9667,-

Dina= 10592,-

Suzukis märkesförs= 2627,- (Helförs/år = 4238,-)

Haha, jag blir ju fan lyrisk över märkesförsäkringen. Måste ju nästan ta helförsäkringen bara för att!


Bah, kan jag skriva mig på din adress?? :D
 
Vet ni om det finns nån renoveringssats till vattenpump TL1000s och var kan jag beställa....
 
Vet ni om det finns nån renoveringssats till vattenpump TL1000s och var kan jag beställa....
Kolla på bilden som El Garto lade upp.
Du ska beställa nummer 3-2, 4 och 10. Om du inte känner hojen kanske du vill byta 5 också.

Sök i tråden så ska du se lite tips här och var om saker att tänka på.
Först och främst, se till att ha laddat hem servicehandboken och följ instruktionerna där.
Var rädd om impellern när du ska ta loss den. Den sitter HÅRT och är gjord av mjuk alu. 556, en värmepistol och tålamod brukar vara ett bra recept för att få loss den i ett stycke.
När du monterar tillbaks, TA INTE på de keramiska ytorna i vattentätningen (den med en fjäder i) för då tätar de inte och du får riva igen. Lägg lite olja i oljetätningen innan du för tillbaks motorkåpan.
Sätt också lite gladpack eller en kondom över impelleraxeln när du monterar tillbaks så minskar du risken att skada oljetätningen på gängorna på impelleraxeln.

:tummenupp
 
Behöver delar inför besiktning!

Nån som har batteri-låda-styrenhetfäste-förvaringsutrymme-stänkskärm-plasten till övers och vill tjäna en slant!?

Sån som på bilden alltså...

Hör av er!
 

Bifogat

  • batterybox.jpg
    batterybox.jpg
    12.9 KB · Visningar: 57
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top