TL-tråden - v2 !

thebeardninja

Kuro-Obi
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Boden
Hoj
2004 XT660R
tillbaks till lådan fjolla :yoparty

Iridium är en vit metall med något gulaktig ton i platinafamiljen. Till platinametallerna hör även platina, osmium, palladium, rutenium och rodium. Iridium upptäcktes av engelsmannen Smithson Tennant i resterna efter att råmaterial av platina hade upplösts av kungsvatten. Namnet kommer av latinets iris - regnbåge, vilket är ett bra val eftersom iridiums salter har starka färger.

Iridium finns inte i stora mängder på jorden, men är desto vanligare i rymden. I samband med meteoritnedslag får jorden en tillfällig förhöjd halt av iridium som sedan sedimenterar på havsbottnen. Förhöjda halter av iridium i en specifik del av en lagerföljder är därför en tillförlitlig indikation på att ett metoritnedslag skett vid tidpunkten för sedimentens avsättning.

Tsss Tsss Tsss, vem är fjollan?!? Jag sade att det kallas för Iridium inte att det ÄR Iridium...

Kärringjävel.
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
jag har försökt leta efter någonstans man kan byta ut relät men som jag förstår det så är reläet integrerat med sidostöds switchen är det sant? och kan man då köpa ett annat "orginal relä" som passar detta?



hur kan man justera det befintliga motståndet?

Sidan 7:19 i service manualen visar var man hittar relät, om du inte har hittat det ännu. :)
 

Anderkron

Ny medlem
Gick med
31 Oct 2006
Ort
Uppsala
Hoj
Snart..
Tjenare gänget!

Efter att ha varit i backen ett par ggr så har front (topp) kåpan tagit stryk.
Om någon har en liggandes över så får ni mer än gjärna PMa mig.

MVH
Anderkron
 

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Och jag behöver TL1000S-dekalen på höger sida fram från en -98:a. (Den med TL i rött o resten i kolfiberlook) De kanske ser likadana ut på båda sidorna förresten...

Nån som nåt liggande?

PP
 

thebeardninja

Kuro-Obi
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Boden
Hoj
2004 XT660R
Ja, det är ju säkert billigt, förmodligen billigare o köpa en ny hoj. :)

Sluta lipa kvinna. Pan frågade inte efter billigt, Pan frågade om någon hade. Jag chansade på någon som jag trodde kanske kan ha...


Om det ska vara billigt kanske man får kika nån annanstans, E-Gay?!?

Synd att apalachian verkar ha lagt ner...

Ska du till Järpen snart?!?
 

B1

Dirtmover!
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Västervik
Hoj
TL 1000s -97
Jaha.. då har jag lyckats plöja igenom hela tråden från början till slut.

Ni e ju gay allihop! :arsele

Jag gjorde en TPS inställning enl. filmen i början. Hojjen går klockrent, inte så meckigt heller, mest svårt att lyckas hålla den på 1200 RPM, men till slut satt allt som det skulle.

Jag har en 97 TLS. Märkte nu när allt var nedrivet att jag har en tom givare på vänstersida av kylaren, och en inkopplad i termostathuset. Däremot har jag inget T-kors eller 2 slangar på pumpen. Detta säger mej att det är en halv kylar modd gjord eller?!

Vart ska slangen i T-korset gå sen då?

Min är Röd med Öhlins bak och fjädrar fram. Har gått rätt mycket bana misstänker jag. Det mesta är eller har varit najjat. Den har varit omkull på vänstersidan. reg: CYL ...nån som vet eller ägt den och har lite info om vad jag ska hålla ögonen på? den har gått 2600mil nu. Köpte den i Täby.

rock on:yoparty
 

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Muppsala
Hoj
Röd TL1000S -97
Välkommen homo! :arsele

Skönt val med en TLS -97. Bästa modellen. :)
Förmodligen har de bara gjort en tempgivarmod där man flyttat tempgivarn till termostathuset för att få en korrekt läsning av motortempen, och sen lämnat en i kylaren för att plugga hålet.
Tror att oavsett vem du frågar här så är full termostatmod väl spenderad tid.

Lilla slangen från T-korset (eller pumphuset) ska gå upp till termostathuset.
 
Nyheter
Sherco 2025 – Första intrycket.

Fotograf: Dan Gustavsson (G...

Shercos nya enduroprogram för 2025!

Igår kväll presenterades Sh...

Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Top