TL-tråden - v2 !

Sen är väl inte rekommenderat tryck angivet för banåka, det är väl snarare för gata/landsväg för oss som kör på såna däck...

Det är just det som är pudelns kärna...

Ett gatdäck pallar inte mer än drygt 70 grader (som Putte skrev tidigare). Att sänka lufttrycket innebär att däcket jobbar sig "för varmt".

När det gäller gatdäck innebär det nästan alltid att däcket blir snorhalt.

Det går utmärkt att köra bana med gatdäck om man kör som de flesta av oss (sådär lagom fort så att vi TROR att vi e Rossi men ändå blir omkörda på utsidan av De Stora Killarna) Då räcker fästet mer än väl. Man måste bara komma ihåg att däcket inte har arbetstemperatur på de första tre-fyra varven och att det kan bli halt om det blir för varmt.

Rekomenderat däcktryck gäller... annars hade ju tillverkaren haft ett annat rekomenderat däcktryck.. eller :va

Skall ni exprimentera med däcktryck så gör det inte med en TL... gör det med någon dussinhoj som världen ändå inte kommer sakna :D

/

Rickar
 
Dags att presentera Lassemajjas 666 rajser inte klar men en bit på vägen
Som en del vet så köpte jag en nästan komplett TLS för nått år sedan.

Ey Lasse, jag skulle behöva en framskärm och lite andra plastdelar. Förra ägaren tippade omkull åt vänster på gruset och hans tjej tippade åt höger när hon gjorde manöverbanan.

Några delar som sprack under Lyset (den som sitter mellan kåporna under) samt svarta plastbiten som sitter vid ena blinkersen...

Pma om du vill kränga:)
 
Yo, Lasse. Jag skulle behöve en hoj till.

Hojta till när jag kan komma o hämta.

:hihi
 
Tja, du, jag, akke, masw1, lasse, mikeTL (har inte hört nåt från honom på ett tag), Micke240sx, åsså vad-han-nu-heter med den orange TLSen från uppsala...

Vem mer?

Jag med :D 5mil söder om city är ju ingenting för att få se lite fler TL:ar:yoparty

Edit: skiiit såg att ni siktade på onsdag:gnissla är på konferenshotell och lägger på hullet då :tungan

Är på om det blir torsdag:yoparty
 
Last edited:
Att det är skumt...
02F00 och 02F01 är den ECU som användes i Australien och UK. De som importerades till Sverige hade den tyska ECU'n som hade nummer 02F20, resp 02F21. Den senare är den jag har.

Hur förklarade de att det är en 02F20 på din hoj då?

Har du nån mailadress för din kontakt på KGK? Måste nog jaga dem och undersöka det här lite. ;)

Du har PM!

Skumt kan man lätt säga.. Men det var det dem svarade mig angående min garanti modifiering... :va
Och om jag hade fler frågor skulle jag prata med min lokala ÅF :mad:
Har mailat dem igen får se om dem har någon bra förklaring på detta, men du får gärna också va på dem. :gnissla
 
Last edited:
Snyggat upp röven

Satte på singelkolfiberracebaken inför sommaren.

( har ju fått tillökning i familjen så det blir inget skjutsa i sommar :tungan )

Snygg va!

/

Rickar
 
Last edited:
I beg to differ...
Det ska ju va en TL rejsröv såklart! Häda med gixxerdelar.:näsblod
Öhh, jag tror att vi tar o lämnar åsikterna till dom som faktiskt har kört dom senaste 8 åren. :whip

:hihi
 
Öhh, jag tror att vi tar o lämnar åsikterna till dom som faktiskt har kört dom senaste 8 åren. :whip

:hihi

Jag körde för ett par timmar sen, durå? :tuttar

:D He He...

... med risk för att bli stenad...

det är INTE gixxer delar.. baken kommer från en R6:a...

...FAJBER... :yoparty

/

Rickar

aaarrggghhhh! :huvet

men det va snyggt gjort!! (fast jag tycker man sabbar linjerna med plattrövar :arsele :D )

:tummenupp
 
Last edited:
Står säkert tidigare men funkar inte att söka... Hur mycket jobb är det att få ner en tlr spis i en 97as tls?

Passar en motor från 98 i en 97? TLS då alltså.

Less på att inte få köra... :mad:

Help bitte.

:tummenupp Halloj, håller just på med det du frågar om.
Sätter i en TLR -00 motor i en TLS -97.
Det som skiljer och skapar jobb om du bara byter motor är:
Insugsgummin måste vara från TLS, skiljer lite i vinkeln.
Anslutningen till tre:n är det tre kablar på på TLR endast två på TLS, men ska vad jag har fått fram bara vara en extra jordning (svart kabel) som är den tredje.
Kopplingstryckstången är längre på TLR, ta den från TLS-motorn.
Sitter ingen oljekylare på TLR så det krävs en modifiering av vattenslangarna.(har egentillverkat en förgrening)
Ja det är väl lite som jag har stött på iaf.
Kommer lite bilder nån dag så ser du vad jag menar :yoparty
 
så e det åkning på onsdag då elle? skulle va perfekt det för på torsd drar jag till götet.:va
 
Metaltown! :yoparty :tuttar
Nån TL'are som ska dit?

e inte du lite för klen att åka på metaltown :va


:D

lite mera håltagning
P5240528.JPG

P5170459.JPG

skiffer och mosaik
P3300336.JPG

P4020338.JPG

dit med kaminen
P4050346.JPG

på med skorsten
P5240530.JPG

taksteg och sotarplattform
P5280534.JPG

P5280539.JPG

få den besiktad och tänd en brasa
P6190555.JPG


änligen klart bara lite täckplåt på övervåningen samt tillbaks med lösullen på vinden helt ok nu när det är lite regnigt och kallt igen
 
Last edited:
så e det åkning på onsdag då elle? skulle va perfekt det för på torsd drar jag till götet.:va

Ska va bra väder båda dagarna verkar det som, men det är läge o boka dag så man kan planera lite. Kan båda dagarna än så länge.

Eftersom det kommer folk både från norr o söder, vad sägs om att träffas på Statoil vid Järva krog /E4:an och utgå därifrån? Antingen kan vi dra E18 - Bogesund - Waxholm o kanske mot Norrtälje, eller man kan åka via öarna tillbaka över Värmdö.
Vi kan visa musklerna via Sveavägen o tunnlarna (kommer mullra satan :D ) o dra ned mot bulten eller Nynäshamn också....

Annat förslag?

PP
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top