TL-tråden - v2 !

Tack för svar.

Då ska jag kolla upp lager och drivpaket. Du vet kanske inte bart man beställer drivpaket billigast?

Ang däck så funderade jag på om det kan påverka livslängden om man kör på 180 istället för 190, fast det kanske inte spelar någon roll. Det som är kul med 190 är ju att det ser lite fetare ut... vilka tuffa beslut man ska tvingas ta här i livet... :tungan
TLZ finns det väl ett gruppköp på Driven drev. Kolla det, annars brukar jag gå in till handlarn o pruta istället. Hota med att gå nån annanstans så får du 15-20% rabatt. Funkar det med.
 
Nackdelen på TLS:en är att det är i princip bara den övre packningen som
spökar och du behöver minst fälla ner motorn för att byta den. :tummenupp

bla, bla, bla...

R

Hmm... Det är väl inte den som är så högt upp? Det brukar väl antingen vara den runda mjuka som sitter mellan den "fast monterade" rörstumpen och avgassystemet som går?

Den och den här som sitter mellan systemhalvorna under motorn pajjar lätt.
 
TLZ finns det väl ett gruppköp på Driven drev. Kolla det, annars brukar jag gå in till handlarn o pruta istället. Hota med att gå nån annanstans så får du 15-20% rabatt. Funkar det med.

Gruppköpet på TLZ verkar ju rikigt najs... måste bara fixa paypall..... hur fan går det till egentligen:gnissla
 
Det var han som jag köpte den av som hadde lackat den grå för att den skulle gå i samma färg som hans bilar. Han sa att han köpte den för att han ville ta hojkort 2005 men att det inte blev av, så den har stått avställd en längre tid.
Det är allt jag vet om den.


Okej för jag såg när den gick omkull och därav är den omlackad. Vill du höra resten?
 
Coolt då blir vi flera som kan jämföra resultat i samma bänk


Det blir klockers! Vi var tre pers förra gången jag var där och då får vi hela dagen för en bra peng. Då skruvar och kör han tills alla e nöjda, inte bara en repa som på andra ställen.
 
Nån av de här som e bättre eller sämre för min 97-motor:va ? 02F90 eller 02F01?
 

Bifogat

  • ecu1.JPG
    ecu1.JPG
    65.1 KB · Visningar: 38
  • ecu2.JPG
    ecu2.JPG
    184.3 KB · Visningar: 48
Last edited:
32920-02F90: Germany
32920-02F01 NZ & Australia (new)

Tyskarna har väl en svagare version, om jag inte minns fel?
Den andra är den strypta versionen av en 97:as. Den som dom bytte ut.
Kör på den ifrån NZ och skaffa en TRE då.

Någon som eftermonterat Växel-indikator och en sån där "vilken-växel-jag-har-i-nu-inikator" på en TLR ?
Smacka på skiten o kör. :tummenupp
 
Last edited:
Inte riktigt klar än...

...men det börjar ta sig. Som ni ser ska det till mer dekaler(98:ans sidodekaler i silver o rött bla), och bakkutsen skall lackas om så att den livar med den grå randen från rumpan. Kommer även till en röd tunn stripe på var sin sida om den grå randen i samma färg som fälgstripen och sadel... Kan bli bra när det är klart eller vad tror ni?
Känner du igen din sadel Ricken:D ?
 

Bifogat

  • tlsvit2.JPG
    tlsvit2.JPG
    212.3 KB · Visningar: 65
  • tlsvit3.JPG
    tlsvit3.JPG
    169.9 KB · Visningar: 52
  • tlsvit4.JPG
    tlsvit4.JPG
    230.1 KB · Visningar: 72
Last edited:
Jepp, den vill jag ha igen.


Skickade du den till staterna för omklädningen?

Det blir jävligt snyggt det där med vitt, den röda randen kommer sitta som ett blåmärke på ljungbergs röv.

Men jag skulle inte vilja tvätta den efter varje åktur. :D
 
32920-02F90: Germany
32920-02F01 NZ & Australia (new)

Tyskarna har väl en svagare version, om jag inte minns fel?
Den andra är den strypta versionen av en 97:as. Den som dom bytte ut.
Kör på den ifrån NZ och skaffa en TRE då.

Ok, har Tyskmodellen på nu, kanske därför den bara fick 109 på bakhjulet i bänk? Byter till den andra och TRE har jag redan... Tack!
 
109 är ju inte så jävla dåligt.

Lasse fick väl ut 118? O han har ju en del gjort på den.

En strypt borde nästan ge mindre än 109 känns det som.

125-15%=106.25hk
 
Jepp, den vill jag ha igen.


Skickade du den till staterna för omklädningen?

Det blir jävligt snyggt det där med vitt, den röda randen kommer sitta som ett blåmärke på ljungbergs röv.

Men jag skulle inte vilja tvätta den efter varje åktur. :D

Jag köpte klädsel på Ebay (vågar knappt säga det:rolleyes: ) och klädde om den själv.
Att tvätta den blir inget problem alls, för hojen funkar inte :rolleyes: Men snart så ska den bli skitig :tummenupp

109 är ju inte så jävla dåligt.

Lasse fick väl ut 118? O han har ju en del gjort på den.

En strypt borde nästan ge mindre än 109 känns det som.

125-15%=106.25hk

Vi får väl se, de sa att den borde leverera 112-117 med pc3, kn o piporna jar har på, men jag ska se över kompression. luftburksmod osv allt eftersom. Men just nu vill jag bara att den ska gå igång så jag får köra lite...
 
Last edited:
Godkväll TL-ägare

Jag har förstått att ni tröttnat på folk som bara dyker upp och ställer dumma frågor, men jag har ett par som jag hoppas på att jag kan få svar på om det skulle gå för sig :)

1. Ska köpa nytt bakdäck, 180 är ett par hundra billigare än 190 av det däck jag vill ha. Vad anser ni jag ska köpa, dvs 180 vs 190 vilket funkar bäst?

2. Mitt bakre hjullager glappar. Hur svårt är det att byta? Behöver man press eller andra specialverktyg? Finns det några billiga lager som passar eller ska man gå till närmsta Suzukihandlare och köpa nya?

3. Slutligen, ska även ha nytt drivpaket. Någan annan drevning än orginal att föredra som gör hojen trevligare?

tack på förhand för att ni tar er tid och hjälper en stackars novis:tummenupp



Meh, vi är inte trötta på dumma frågor. :)
Det är ju det tråden är till för. Seriöst BS tar vi på TLZ... :hihi

1. Jag har haft både 180 och 190.
180
+ Svänger lättare, Väger mindre. Oftast billigare.
- Ser ut som du fått på fel däck. En del tycker de har sämre fästa vid extremt nerlägg. Så, gillar du knäskrapa mycket så kanske 190 är bättre.

190/50
+ Ser fetare ut. Mer gummi i backen. Stort sortiment att välja mellan.
- Väger mer. kan kännas lite mer trögstyrt.

190/55
+ Allt. :hihi
- Litet sortiment. oftast dyra.


2. vet ej.

3. upp 1 till 2 kuggar i baken brukar bli OK. Byt inte till midre framdrev. Det förkortar livslängden på kedjan markant.
De nämner TLZ gruppköpet. Men jag föredrar "stealth" drev. (Heter igentligen något annat, typ Tri-metal blah blah någonting). Blandning av alu och stål. Alu inner med kuggar av stål. lätt och hållbart. :tummenupp
Om du absolut ska ha ett alu drev, se till så att det är härdat på alla konstens vis, för ohärdade varar i en vecka eller så... (OK, lite längre, men de suger fett)
Jag har för mig speedking kan få tag i sådana "stealth" drev också. Inget gruppköp på dem längre dock.

:hej

...men det börjar ta sig. Som ni ser ska det till mer dekaler(98:ans sidodekaler i silver o rött bla), och bakkutsen skall lackas om så att den livar med den grå randen från rumpan. Kommer även till en röd tunn stripe på var sin sida om den grå randen i samma färg som fälgstripen och sadel... Kan bli bra när det är klart eller vad tror ni?
Känner du igen din sadel Ricken:D ?

:tummenupp

Det där kommer bli grymmt snyggt!
 
Last edited:
Meh, vi är inte trötta på dumma frågor. :)
Det är ju det tråden är till för. Seriöst BS tar vi på TLZ... :hihi

1. Jag har haft både 180 och 190.
180
+ Svänger lättare, Väger mindre. Oftast billigare.
- Ser ut som du fått på fel däck. En del tycker de har sämre fästa vid extremt nerlägg. Så, gillar du knäskrapa mycket så kanske 190 är bättre.

190/50
+ Ser fetare ut. Mer gummi i backen. Stort sortiment att välja mellan.
- Väger mer. kan kännas lite mer trögstyrt.

190/55
+ Allt. :hihi
- Litet sortiment. oftast dyra.


2. vet ej.

3. upp 1 till 2 kuggar i baken brukar bli OK. Byt inte till midre framdrev. Det förkortar livslängden på kedjan markant.
De nämner TLZ gruppköpet. Men jag föredrar "stealth" drev. (Heter igentligen något annat, typ Tri-metal blah blah någonting). Blandning av alu och stål. Alu inner med kuggar av stål. lätt och hållbart. :tummenupp
Om du absolut ska ha ett alu drev, se till så att det är härdat på alla konstens vis, för ohärdade varar i en vecka eller så... (OK, lite längre, men de suger fett)
Jag har för mig speedking kan få tag i sådana "stealth" drev också. Inget gruppköp på dem längre dock.

:hej

tack för ett uttömmande bra svar!:tummenupp

Någon som eftermonterat Växel-indikator och en sån där "vilken-växel-jag-har-i-nu-inikator" på en TLR ?

Plug and play, om du inte har en trasig GPS som jag hade på min hoj, då hoppas den runt bland växlarna på displayen. Min GPS gick att laga, var kallödningar i den, men det var en del mek för att få gjort jobbet, dvs min elektriker vän fixade det åt mig.

...men det börjar ta sig. Som ni ser ska det till mer dekaler(98:ans sidodekaler i silver o rött bla), och bakkutsen skall lackas om så att den livar med den grå randen från rumpan. Kommer även till en röd tunn stripe på var sin sida om den grå randen i samma färg som fälgstripen och sadel... Kan bli bra när det är klart eller vad tror ni?
Känner du igen din sadel Ricken:D ?

Mycket snygg färgsättning! Jag tycker dock, om det är OK, att du ska skippa klistermärket på bakdelen och det du pratade om på sidorna... blir cleanare då i mina ögon. :tummenupp
 
Last edited:
Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

Back
Top