TL-tråden - v2 !

hallå har lite problem med hojen så tänkte fråga här om nån vet vad som kan ha hänt det är när jag ska upp på slangen gas släpp gas på tvåan men det händer ingenting den bara låter inget acc ingen ökning i varvtalet så den slira ju inte på kopplingen detta fenomen händer dock inte hela tiden men jävligt störande när de kommer. är det nån skillnad pc2 o pc3 tack o skål:va :va
 
hallå har lite problem med hojen så tänkte fråga här om nån vet vad som kan ha hänt det är när jag ska upp på slangen gas släpp gas på tvåan men det händer ingenting den bara låter inget acc ingen ökning i varvtalet så den slira ju inte på kopplingen detta fenomen händer dock inte hela tiden men jävligt störande när de kommer. är det nån skillnad pc2 o pc3 tack o skål:va :va
Vi säger så här, kom igen när du är nyckter o har hittat igen ,. och med en mer utförlig förklaring :hihi :tummenupp
 
Ok, då monterar jag ned dem i minsta delarna o låter de göra hela jobbet...

BTW, brickorna till bromsslangarna, e de nån standardstorlek som man kan köpa i järnhandeln, eller ska man köpa det från hojbutiken för 100 spänn styck eller nåt?

Hittade den här killen på TLZ, antar att ni har köpt därifrån allihopa redan, men om inte; http://www.doublezracing.com/
Tror inte du hittar dem i nån järnhandel... Eller kanske. Det är väl vanliga kopparbrickor? Hitta nån butik som säljer hydraulslangar och sånt, de borde ha annars.

Jo, Lohman. Han är en oldie på TLZ. De som inte gjort det än MÅSTE köpa hans 1/5 insert! Mest prisvärda TL-modden! :Bugar
 
Vi säger så här, kom igen när du är nyckter o har hittat igen ,. och med en mer utförlig förklaring :hihi :tummenupp

haha jag kan tyvärr inte förklara bättre för de e de som händer absolut ingenting den bara brölar inget drag alls. två öl hade ja i mig så på lyset var jag inte. :) :) :)
 
haha jag kan tyvärr inte förklara bättre för de e de som händer absolut ingenting den bara brölar inget drag alls. två öl hade ja i mig så på lyset var jag inte. :) :) :)
Lite mer kan du. :7peta Är det vid avslag-påslag som den tappar effekt? Känns den slö överlag? Är den tröttare på lägre varv men pigg på högre?
 
Ok, då monterar jag ned dem i minsta delarna o låter de göra hela jobbet...

BTW, brickorna till bromsslangarna, e de nån standardstorlek som man kan köpa i järnhandeln, eller ska man köpa det från hojbutiken för 100 spänn styck eller nåt?

Hittade den här killen på TLZ, antar att ni har köpt därifrån allihopa redan, men om inte; http://www.doublezracing.com/

Brickorna finns på vilken hydraulikfirma som helst för ett par spänn styck,köp de riktiga med gummitätning i eller de billigare alu,brickorna.Ge fan i kopparbrickorna som inte är bra när det regnar.:fakta

det är vid avslag påslag på tvåans växel ingen annan växel. och slö är den inte går jätte bra annars :)

Har du kört på ett hjul mycket(eller *slangat* på finnig målbrottsslang då),och i långa stäckor med oljenivån mitt i mellan min o max ? :brynad
 
Last edited:
Har du kört på ett hjul mycket(eller *slangat* på finnig målbrottsslang då),och i långa stäckor med oljenivån mitt i mellan min o max ? :brynad[/QUOTE]

nån bakhjuls fantom är ja ju inte bara en glad amatör som försöker. jaja men de ge sig väll med tiden. en annan sak nu då ska rengöra luftfiltret tänkte jag och jag har hört att man ska lägga på en olja efter stämmer detta isåfall vilken. mina mek kunskaper är inte stora som ni märker men fan man kan inte vara bra på allt puss o kram:tummenupp :tummenupp
 
Måste bara kolla upp dem. Det är nån kinesisk tillverkning och jag har hört lite si och så om dem.

:fakta

Märket är Kagazumi och utseendemässigt väldigt lika Braking diskarna. De som kört dessa skivor säger att de är i samma kvalitetssegment som Galfer och något bättre än Braking.
Ett annat namn på skivorna är Solo Corse.

:D
 
:fakta

Märket är Kagazumi och utseendemässigt väldigt lika Braking diskarna. De som kört dessa skivor säger att de är i samma kvalitetssegment som Galfer och något bättre än Braking.
Ett annat namn på skivorna är Solo Corse.

:D
Säger han som säljer dem ja... :rolleyes:

farfar skrev:
Har du kört på ett hjul mycket(eller *slangat* på finnig målbrottsslang då),och i långa stäckor med oljenivån mitt i mellan min o max ? :brynad

nån bakhjuls fantom är ja ju inte bara en glad amatör som försöker. jaja men de ge sig väll med tiden. en annan sak nu då ska rengöra luftfiltret tänkte jag och jag har hört att man ska lägga på en olja efter stämmer detta isåfall vilken. mina mek kunskaper är inte stora som ni märker men fan man kan inte vara bra på allt puss o kram:tummenupp :tummenupp

Bry dig inte om farfar. Han är bara avis på de som har en TL som går att köra. :7peta

Du ska INTE olja in orginalfiltret. Du byter det när det är skitigt bara. Man oljar in andra filter som typ K&N och BMC efter att man rengjort dem.
 
Last edited:
Brickorna finns på vilken hydraulikfirma som helst för ett par spänn styck,köp de riktiga med gummitätning i eller de billigare alu,brickorna.Ge fan i kopparbrickorna som inte är bra när det regnar.:fakta

brickor med gummitätning är inte racing :D
 
brickor med gummitätning är inte racing :D

Nääääee nu har du nog tittat i kors,blindstyre. Det är VITT som inte är racing hade vi ju kommit övens om. Dessa brickor är just vad superbike teamen använder liksom baa och då är det väl racing på hög nivå utom om man heter Biaggi då rå.

[QUOTE


Bry dig inte om farfar. Han är bara avis på de som har en TL som går att köra. :7peta
[/QUOTE]

Tänkte mest att om han gjort det kunde jag ju köpa motorn sen. :)
 
Last edited:
[



Bry dig inte om farfar. Han är bara avis på de som har en TL som går att köra. :7peta

Du ska INTE olja in orginalfiltret. Du byter det när det är skitigt bara. Man oljar in andra filter som typ K&N och BMC efter att man rengjort dem.[/QUOTE]

de sitter ett k&n filter i de glömde jag säga, så de oljar jag in efter. då vet jag de tackar så mycket. nä bryr mig inte så mycke han är nog snäll han åxå:pannkyss. opps glömde nästan nu går de med vilken olja som helst eller
 
[



Bry dig inte om farfar. Han är bara avis på de som har en TL som går att köra. :7peta

Du ska INTE olja in orginalfiltret. Du byter det när det är skitigt bara. Man oljar in andra filter som typ K&N och BMC efter att man rengjort dem.

de sitter ett k&n filter i de glömde jag säga, så de oljar jag in efter. då vet jag de tackar så mycket. nä bryr mig inte så mycke han är nog snäll han åxå:pannkyss. opps glömde nästan nu går de med vilken olja som helst eller[/QUOTE]
Finns speciell luftfilter olja.
 
Tänkte höra med er grabbar som har koll på saker angående TRE's, vet någon var man kan få tag på kontakterna till GPS'en? Tänkte pilla ihop en egen SATRE, och så småningom en växellägesindikator som ett kul projekt.

Sökte i gamla TL-tråden och frågan har dykt upp förut: Kontakter?
 
Jag tror inte att det faktiskt var nån som hittade/försökte hitta kontakterna.

Men om du lyckas, säg till så sparar vi den infon. :tummenupp
 
Jag tror inte att det faktiskt var nån som hittade/försökte hitta kontakterna.

Men om du lyckas, säg till så sparar vi den infon. :tummenupp

Okej, jag ska leta vidare. Hittade denna sida i USA, men känns inte värt att pröjsa frakt för nåra fjuttiga kontakter :tungan

Finns det vetskap om någon som gjort egen ATRE-mod här på forumet?
 
Nån som känner till nåt...

om denna ?
http://www.blocket.se/vi/13379700.htm?ca=11_s

har av nån anledning snöat in stenhårt på en TL till våren trots att jag aldrig kört nån (endast HÖRT !!):tummenupp :tummenupp :tummenupp
denna har iaf en stor buckla i tanken och en så kallad show/kameljontlack men den ser fin ut i övrigt (har varit där å dreglat 4 ggr nu..)
bucklan stör mig inte så mycket då jag skulle vilja måla om den till sommarn -09 och därmed i så fall byta/laga tanken ,är mest orolig hur den har uppkommit....
om nån vet nåt så tas info tacksamt emot här eller via pm...?

man tackar allra ödmjukast på förhand
 
Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Back
Top