TL-tråden - v2 !

Rickar

Lyft blicken :-)
Gick med
2 Sep 2006
Ort
I hus
Hoj
BMW F800R-11 och en klassiker GSXR 1100 - 87
Inte racigt...? Nu ska jag labba lite som jag sa, men det skall mycket till för att den inte skall bli vit. förmodligen med någon form av strajpning :tummenupp

Jag tycker det blev kanon-snyggt med vitt. :tummenupp

Strajpa inte den för mycket i blått sen bara... då kan den bli farligt lik Suzuki race-striping och då blir den inte lika unik.

Vitt = race

Blåvit = mera race :D
 

TLRR

Guest
Den coolaste färgen är väl ändå rosa med turkosa stripes.som det franska racingteamet i Endurance.:tummenupp
 

TLRR

Guest
Vadå,är det nåt konstigt med rosa ? det är ju en färg och inte en grundfärg som vitt.:)

Edit: rosa o helvita hojar är inte snuggt tycker jag.Däremot vita inslag kan vara snuggt om det inte är för stora fält.:)

Har TLS-tråden blivit feminim :näsblod
 
Last edited:

MR Z

Med TL´n är man herre över åskan!
Gick med
3 Sep 2004
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki TL1000R-99, Yamaha XT660R-08, Ducati 1198S-09, Yamaha XTX Sidewinder 141"LE
Hallå TL folk!

Jag funderar att till våren sälja min TLR. Jag undrar vad man kan tänkas få ut för denna trevliga twin? Fakta: Det är en -00 som är uttagen -01, svensksåld och jag har haft den sen ny. Blåvit och aldrig omkullagd. 3700 mil. Helt nya däck bak och fram. Pimpad som satan med bl a kolfiberdämpare, tailguard m elektriskt infällbar regskylt, Clear clutch cover, Wave-skivor fram och bak m stålspunna slangar. Hojen är i ett mycket gott skick och den går kanon. Den är bänkad till 126,7 hk på bakhjulet.
Så som sagt vad kan man tänkas få? Nån här tex som är intresserad?
Tack för svar Jonas.
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Ohhh, Grattis Lasse!!!! :)

Ja, jag menar det faktiskt. ;)
 

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Ja. Rosa är ju inte alls feminint. :hihi


Jääkligt snyggt med vitt Peter. Go for it!
Kanske med lite svartlackade ramdelar som sving, bakram etc?

Har väl inte riktigt ork att lacka hela ramen, men svingen skall av så varför inte. Ska låta min polare "lacka" svingen svart i datorn o se...
 

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Muppsala
Hoj
Röd TL1000S -97
Har väl inte riktigt ork att lacka hela ramen, men svingen skall av så varför inte. Ska låta min polare "lacka" svingen svart i datorn o se...
Jag tror att ett tips kan vara att göra det så seriöst som möjligt och lämna för blästring och sen pulverlacka. Det ger det bästa och starkaste resultatet.
Jag är rädd för att vanlig lack blir alldeles för spröd och kommer skadas av småsten och annat skit som sprutar kring svingen.

Blir intressant att se photchoppen!
 

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Jag tror att ett tips kan vara att göra det så seriöst som möjligt och lämna för blästring och sen pulverlacka. Det ger det bästa och starkaste resultatet.
Jag är rädd för att vanlig lack blir alldeles för spröd och kommer skadas av småsten och annat skit som sprutar kring svingen.

Blir intressant att se photchoppen!

Håller med, det gäller nog samma som för fälgarna, pulverlack. Jag ska flytta hojen i dagarna till ett annat garage, o så fort den kommer dit kan vi ta bilder o börja "shoppa". :tummenupp
 

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
BRO
Hoj
bygger på en TL1000s banhoj
Last edited:

thebeardninja

Kuro-Obi
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Boden
Hoj
2004 XT660R
Skulle snarare kalla det att vara trygg i sin manlighet... Man måste ju våga vara annorlunda! Vitt ÄR racing!!! Som någon skrev tidigare, matt kolfiber är racing... ska lacka min hoj vit och ha kvar mina matta och fula ljuddämpare;-)

VVS=Våga Vägra Standardischfärg:-D
 

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
BRO
Hoj
bygger på en TL1000s banhoj
vafan Ronny ska man bli väkt mitt i natten av ett SMS med a balle som spelar och sjunger :mad:


riktigt rolig faktiskt :tummenupp
 

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Varmkörning...

...har ni råkat ut för det här nån gång, eller fegkör ni.
 

Bifogat

  • TlsGuleböj.JPG
    TlsGuleböj.JPG
    89.8 KB · Visningar: 90

Thommy

Ny medlem
Gick med
13 Jun 2003
Ort
By
Hoj
Gixxer
Tjena!!

Nu är det dags för att byta driv paket o belägg fram o bak, tänkte höra lite med er vad ni tycker man ska köpa? Vilka grejer som är bäst till en rimlig peng?

Mvh Thommy
 
Last edited:

noob

Användare
Gick med
28 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
TL IOOO R - OO
Tjena!!

Nu är det dags för att byta driv paket o belägg fram o bak, tänkte höra lite med er vad ni tycker man ska köpa? Vilka som grejer som är bäst till en rimlig peng?

Mvh Thommy

Jag köpte mitt på www.addemoto.se verkar vara kunniga o har allt jag behövt till bra pris. Du behöver ett nitverktyg oxo men det har du kanske redan?

/N
 

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
:hihi


Hörru Peter...
Kan inte du berätta vad du kör för filter/verktyg på bilderna för att få till färgbytet sådär men behålla ljuset?

Tyvärr inte jag som ligger bakom. Det är kompisen jag nämnde tidigare som lattjar med bilderna när han e på humör. Tror det är photoshoppat, men jag kollar med honom o ser om han kan gästa tråden med lite tips...
 
Nyheter
Sherco 2025 – Första intrycket.

Fotograf: Dan Gustavsson (G...

Shercos nya enduroprogram för 2025!

Igår kväll presenterades Sh...

Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Top