TL-tråden - v2 !

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Den där Laverdan har jag tafsat på IRL :hihi

Lite lång väg att hämta bara. :)

Håll käften Lasse. :D

Äh, jag var ju på väg till Frankfurt am Main (minst 10h enkel resa...)för att hämta en ram, men va fan, så sålde han den bara så där... :gnissla

Tyckte säljaren var lite strulig, så det var lixom inte snack om att skicka pengar och "hoppas på det bästa". Frank (från TLZ) har även snackat med honom (för min räkning) och i tisdags skickade han mail om att ramen inte var såld och att jag kunde köpa den, och sedan när frank ringde på kvällen var den såld... :gnissla
 
Last edited:

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
BRO
Hoj
bygger på en TL1000s banhoj
Den där Laverdan har jag tafsat på IRL :hihi



Äh, jag var ju på väg till Frankfurt am Main (minst 10h enkel resa...)för att hämta en ram, men va fan, så sålde han den bara så där... :gnissla

Tyckte säljaren var lite strulig, så det var lixom inte snack om att skicka pengar och "hoppas på det bästa". Frank (från TLZ) har även snackat med honom (för min räkning) och i tisdags skickade han mail om att ramen inte var såld och att jag kunde köpa den, och sedan när frank ringde på kvällen var den såld... :gnissla

ahha det var det som du har ollat runt efter en ny ram vilken typ mer info tack även om det nu inte blev något köp :) så nu har du ju vipspengar att handla för :D

Meh

I bland hatar jag SH... :huvet

Här gick jag i tron att det inte fanns så mycket godis att köpa till XR'n. Alltså, bling saker som var värt att skaffa då alltså.

Och så får man tippset om detta...

http://www.xrsonly.com/content/inde...category_id=6&option=com_virtuemart&Itemid=77

Här finns ju alla de saker som jag letat efter jätte länge. Och som jag verkligen behöver :mattias (JO det gör jag visst :mad: )
:huvet


efter en snabb titt så kom jag fram till att du kan bränna $2500 på motordelar i ett nafs med HRC powerup kit som start:D sen fanns det ju en del till undrar om det finns liknande för DRZ400 :va
 
Last edited:

Anderkron

Ny medlem
Gick med
31 Oct 2006
Ort
Uppsala
Hoj
Snart..
Har en TLS på gång, som jag har chansen att få omlackerad.
I dagsläget är hojen orange, vilket passar jäkligt bra.
Men jag kan inte släppa tanken på att den nog vore galet snygg vit, vad tror ni är det idiotiskt?
 

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Har en TLS på gång, som jag har chansen att få omlackerad.
I dagsläget är hojen orange, vilket passar jäkligt bra.
Men jag kan inte släppa tanken på att den nog vore galet snygg vit, vad tror ni är det idiotiskt?

Skulle inte jag göra om jag va du. Skitfult. Dessutom skulle jag få ändra mina planer på vit lack då...:rolleyes: :tungan

Nytt ämne;
-jag vill väldigt gärna byta bort min stora svarta luftburk till nåt smidigare. Vad e bäst? Nån som har bild på "racefilter" som nämndes på tråden nån gång tidigare. Nåt å tänka på med alla dessa orginal vakumslangar som sitter överallt ?:va
 
Last edited:

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
BRO
Hoj
bygger på en TL1000s banhoj
Skulle inte jag göra om jag va du. Skitfult. Dessutom skulle jag få ändra mina planer på vit lack då...:rolleyes: :tungan

Nytt ämne;
-jag vill väldigt gärna byta bort min stora svarta luftburk till nåt smidigare. Vad e bäst? Nån som har bild på "racefilter" som nämndes på tråden nån gång tidigare. Nåt å tänka på med alla dessa orginal vakumslangar som sitter överallt ?:va

finns inget "aftermarket" burk till S:n förutom den tyska som använder tankens undersida som lock och rymer typ 1 kubik :D

det bästa är nog att bygga en själv i glasfiber och epoxi/polyester lite bökigt speciellt som platsen inte är lika optimal som på R:n att bygga på pga stag och skit samt tornet i botten :huvet att göra en platt burk och använda undersidan på tanken som mall till locket e ju lätt men sen skall tornet dit eftersom det inte finns några andra alternativ att dra in lufttuberna än under ramen där dom går nu (inte som jag vet) jämfört med R:n där dom går igenom ramen.
Skall titta lite närmare på detta i vinter när jag har tid planen är klar i huvudet men sem skall det ju fungera i verkligheten också :D

Återkommer när jag är igång :tummenupp
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Har en TLS på gång, som jag har chansen att få omlackerad.
I dagsläget är hojen orange, vilket passar jäkligt bra.
Men jag kan inte släppa tanken på att den nog vore galet snygg vit, vad tror ni är det idiotiskt?

Vita TLR är skitsnygga! Jag har bara sett en Vit/blå TLS, och den var snygg. Så det är ingen tokig idea alls!
Fundera på om du vill ha lite glitter i färgen också, eller om det ska vara "platt" vit.

Jag funderade själv på att lackara om allt vitt. Pearl White :yumyum:
Men, jag ska lägga pengarna på annat. Svart duger fint åt mig ett år till :hihi

ahha det var det som du har ollat runt efter en ny ram vilken typ mer info tack även om det nu inte blev något köp :) så nu har du ju vipspengar att handla för :D

Detta är Frank's ram. Men du fattar nog :hihi

Frank_08.jpg



Hade hela kittet på G. Ram, sving, gaflar, tripplar, distanser, bakram mm. Lite surt att han strula så mkt. :(


PS - Lasse. Är du sugen? Vi kan ju göra ett "gruppköp"... :hihi
Det är en del att tänka på, men skicka ett PM om du är intresserad.


efter en snabb titt så kom jag fram till att du kan bränna $2500 på motordelar i ett nafs med HRC powerup kit som start:D sen fanns det ju en del till undrar om det finns liknande för DRZ400 :va

Haha, ja LÄTT. Och det var bara på motor sidan, hittade ju "lite" till att byta ut lite här och var... :näsblod
Hmm, kanske skulle skita ia tt bygga en ny hoj och hotta till XR'n.
Med Bennys (Boost3) hjälp så skulle jag nog kunna fixa en 70 hk / 70 Nm på bakhjulet på XR'n.

Stackars stackars körkort... :hihi :rock :D
 
Last edited:

Anderkron

Ny medlem
Gick med
31 Oct 2006
Ort
Uppsala
Hoj
Snart..
Vita TLR är skitsnygga! Jag har bara sett en Vit/blå TLS, och den var snygg. Så det är ingen tokig idea alls!
Fundera på om du vill ha lite glitter i färgen också, eller om det ska vara "platt" vit.

"Platt" vitt var tanken som slog mig.
Ju mer jag tänker på det detstå sugnare blir jag, tror det kan bli skitsnyggt...:yoparty
 

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
"Platt" vitt var tanken som slog mig.
Ju mer jag tänker på det detstå sugnare blir jag, tror det kan bli skitsnyggt...:yoparty

Har en kompis som jobbar mycket med fotoredigering, riktigt duktig. Vi ska ta bilder efter helgerna och prova olika färgkombinationer på min TLS, bland annat vit.
Om du inte har bråttom kan du få kika innan du börjar kladda...
 

thebeardninja

Kuro-Obi
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Boden
Hoj
2004 XT660R
Varför vitt?!?!

Jag vill ju ha vitt, jag ville vara först med vitt...

Men allvarligt, vitt är sjukt mycke racing...

sjukt snyggt, sjukt avis:gnissla
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Jag tvättade inte hojen en enda gång i år, vitt skulle vara sjukt snyggt...
 

TLRR

Guest
En helvit hoj,näää det är inte snyggt,möjligen att brudar som har hoj vill ha vitt.
Jag har en helvit bil och det är inte snyggt,man får defenetivt inga racingvibbar på den.
 

thebeardninja

Kuro-Obi
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Boden
Hoj
2004 XT660R
Alla japanska R-bilar är väl vita?!? Men en pearlvit TL med svart ram vill jag ha... Visst man får tvätta lite mer men vafan... JAG tycker iaf att det är schnyggt!!!
 

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Inte racigt...? Nu ska jag labba lite som jag sa, men det skall mycket till för att den inte skall bli vit. förmodligen med någon form av strajpning :tummenupp
 

Bifogat

  • tl1000[1].jpg
    tl1000[1].jpg
    100.7 KB · Visningar: 125

thebeardninja

Kuro-Obi
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Boden
Hoj
2004 XT660R
Fan vad porrigt... Måste nog göra samma sak...

Moste ha, vit hojj.. Moste... Moste...

Tur man bor så långt norrut så att man slipper se 14 andra vita TL... Har inte ens sett nån i närområdet... (Typ 15 mil):)
 
Nyheter
Sherco 2025 – Första intrycket.

Fotograf: Dan Gustavsson (G...

Shercos nya enduroprogram för 2025!

Igår kväll presenterades Sh...

Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Top