TL-tråden - v2 !

3219055 Min S är dyyyr att försäkra isf. TH var billigast och där kostar den ca. 5k halv/hel. Dyrast var nog folksam som skulle ha 13-14k nånstans.

Tror det var bilsport & mc som vägrade försäkra den... Jag bor ju för fan i Boden, är 30 år och har haft hojkort sen 2001... Varför är era S så billiga att försäkra?:mad:

Fast nu när jag fyllt 30 (September) ska jag kolla vad en 30+ försäkring går på!

//Stefan:yoparty
Jag är 33 och min S -97 kostar ca 5400:-/helår helförsäkrad i Uppsala. Fast jag är inte helt hundra på om det var före eller efter vår blåregering plötsligt tyckte att man skulle införa skatt på frihet. :rolleyes:
 
Jag betalar för min S-97: a 550 kr månaden/ halvförsäkring hos IF när den är påställd, men 37 kronor månaden för garageförsäkring när den är avställd. Jag är 32 år, haft mc-kort sedan 2000 o bor i östersund.

Detta var överlägset billigast. Egentligen inte så sugen på IF då de var jäkligt jobbiga att ha att göra med när jag hade haft bilinbrott men skillnaden var så stor att det får vara värt lite extra strul om något händer :gnissla
 
Kolla min på dig då, enklast, XXX 666, alias STYGG :hihi

Tackar.

Tyvärr så att efter ha snackat med SFRO mannen så (i princip) kvittar det om jag slänger in en TLR eller TLS motor då jag inte på något sätt kommer att kunna härleda bygget till en TL.
Jag vet inte om de kommer mäta hur mkt kräm det är i motorn eller om de går på ursprungs Kw. Vilket hade suttit fint att slänga in en TLR motor från 98-99 då de är reggade som 72 Kw... :hihi



För övrigt någon som vet:
Passar bromsskivor från en gixxer 750 från 94 på TL fälgen?


:hej
 
Godagens. Någon här som har koll på om dessa bromsok passar på en TLS? Jag misstänker att så är fallet, men skulle vilja ha det bekräftat...

http://www.sporthoj.com/annonser/?id=9876

Ha de gött:yoparty

Slänger med lite bilder på min TLS efter en sässong i min ägo...
 

Bifogat

  • 601030c (Medium).jpg
    601030c (Medium).jpg
    104.1 KB · Visningar: 94
  • MC (Medium).jpg
    MC (Medium).jpg
    72.8 KB · Visningar: 102
Det äkkelsnöar hos mig nu. :blä
 
Last edited:
Husqvarna v1000

Köpte just senaste Performance bikes där reportaget är med, den hojen är verkligen läcker! :tummenupp
 
Köpte just senaste Performance bikes där reportaget är med, den hojen är verkligen läcker! :tummenupp

Tack så mycket! :banana 16 okt så finns den i MC nytt och i Bike också. Bomber kommer ha med den också några dagar senare med extra försköning.

Vi får ses och köra lite i vår!
 
Snyyyygg!!! Får vi se en sådan i BOTT nästa år?

2.jpg
 
Rotade i gamla tidningar från tiden då det begav sig...

varsågoda.
 

Bifogat

  • suzuki TL1000R SUPERBIKE copy.jpg
    suzuki TL1000R SUPERBIKE copy.jpg
    130.6 KB · Visningar: 142
har vart dött länge nu men NU är jag på gång igen.
Köpte en TL1000R motor, ska in så fort den dimper ner i brevlådan, är det nått jag bör tänka på? nån som har koll på elschemat, antar att nånting måste göras om för att matcha kringutrustningen?
Kablar till tanken? kylaren ect?
Den andra motorn åker ner i förvaringsbox å kommer fram när pengarna räcker till ett liiitet 4hjuligt projekt ;=

FÖ, så känns inte min TL sådär jättekul efter ha sett bilden ovan :(
 
har vart dött länge nu men NU är jag på gång igen.
Köpte en TL1000R motor, ska in så fort den dimper ner i brevlådan, är det nått jag bör tänka på? nån som har koll på elschemat, antar att nånting måste göras om för att matcha kringutrustningen?
Kablar till tanken? kylaren ect?
Den andra motorn åker ner i förvaringsbox å kommer fram när pengarna räcker till ett liiitet 4hjuligt projekt ;=

FÖ, så känns inte min TL sådär jättekul efter ha sett bilden ovan :(

Det finns ju en del här som bytt, men i väntan på att de vaknar ur idét...

Du återanvänder TLS junket. Dvs. Du måste använda TLS insprutet och därmed TLS elektroniken (det mesta av den i alla fall).
Anledningen till att du inte kan använda TLR bryggan är att den inte passar in på din TLS luftburk.
Klart, du kan ju alltid bygga en ny luftburk till TLR brygggan :hihi

Sedan så klarar du dig med TLS kylaren, om du modifierar oljekylningen lite. Har inga bilder just nu, men jag är rätt säker på att de andra har bilder på hur det ska se ut (Robban och Ricken har väll gjort detta??)


Köpte du den där motorn som Lasse tipsade om? ca 5000 pix?


:hej
 
Tacka för svar!
Okej, på så vis.. det borde väl gå modifiera S burken att passa R sprutet?
Det var ju tråkigt, kanske blir fram med glasfibret under vinter då ;)
Okej, vore jäkligt bussigt om man fick lite bilder å tips av ricken och CO! :yoparty

Jo exakt, den rovan är de..
:)
Tänkte ev porta topparna från gammla motorn OM dom passar dierkt över? 97as S toppar..


Det finns ju en del här som bytt, men i väntan på att de vaknar ur idét...

Du återanvänder TLS junket. Dvs. Du måste använda TLS insprutet och därmed TLS elektroniken (det mesta av den i alla fall).
Anledningen till att du inte kan använda TLR bryggan är att den inte passar in på din TLS luftburk.
Klart, du kan ju alltid bygga en ny luftburk till TLR brygggan :hihi

Sedan så klarar du dig med TLS kylaren, om du modifierar oljekylningen lite. Har inga bilder just nu, men jag är rätt säker på att de andra har bilder på hur det ska se ut (Robban och Ricken har väll gjort detta??)


Köpte du den där motorn som Lasse tipsade om? ca 5000 pix?


:hej
 
Det här det som du måste lösa med vatten kopplingen, kolla i framkant på bilden.


Sen ska du inte försöka passa in R sprutet. Vinkeln på trottlarna är helt fel, så glöm det. O sen är det dubbla sprutare på R, så din kabelstam passar skitdåligt.

Ta insugsgummina ifrån S motorn.

Robban kommer nog på nåt mer som jag har glömt.
Hojta till om du undrar över nåt. Men det där gör du på 3-4h, sen är det bara o köra. :)

och ja, topparna passar rakt av.
 
Du är ju fan underbar ricken:yoparty
Jag fick ju ingen säsong denna sommarn, så jag har tänkt prova en fuling, har beställt skruvdubb, så i vinter ska isracingbanan få smaka TL fighter för säkerligen första gången :D:D


Det här det som du måste lösa med vatten kopplingen, kolla i framkant på bilden.


Sen ska du inte försöka passa in R sprutet. Vinkeln på trottlarna är helt fel, så glöm det. O sen är det dubbla sprutare på R, så din kabelstam passar skitdåligt.

Ta insugsgummina ifrån S motorn.

Robban kommer nog på nåt mer som jag har glömt.
Hojta till om du undrar över nåt. Men det där gör du på 3-4h, sen är det bara o köra. :)

och ja, topparna passar rakt av.
 
Jag är ganska söt oxå :D
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top