TL-tråden - v2 !

TL1000R sving säljes billigt. Tar plats i garaget. Fick den med min S men ja..

Och ni med Q8 olja, inge dilemma med slirande koppling?

Kör på Bliltema semisyntet, har i och försig svetsade kopplingscentrum på hojarna! Kör inte så långt på mopparna eftersom jag har 2 att alternera mellan , byter olja lite när det passar och om jag varit på banan!
http://www.banghead.info/tl1000resources/weldedcentre.html
http://www.brocksperformance.com/Ultra-Light-Billet-Clutch-Mod+I270461+C29.aspx


Händer det något i garagen ? Själv så försöker jag få ordning på en QS och ett nytt instrument typ analog varvräknare med dig.hastighetsmätare. Har även rensat under bakdelen mm.
Hoppas på en våtvikt under 200kg, utan att kapa i ramen. Bak ramen är kapad och fixad!
TL2an vägde ~201kg full tankad senast.

Har en hoj över, TLR-98 Sreet Fighter bygd av en på forumet, jag har fixat sista elen(95% eget elsystem+nyckel lös typ Motogadget M-Lock) och lite små saker,Den är till salu om någon är sugen
obes. men allt fungerar, har varit bes som street fighter.
Var meningen att jag skulle ha den som reservdels donator men var för fin för det.
:va Kan även bytas mot en SV650
 
Last edited:
Kör på Bliltema semisyntet, har i och försig svetsade kopplingscentrum på hojarna! Kör inte så långt på mopparna eftersom jag har 2 att alternera mellan , byter olja lite när det passar och om jag varit på banan!
http://www.banghead.info/tl1000resources/weldedcentre.html

Händer det något i garagen ? Själv så försöker jag få ordning på en QS och ett nytt instrument typ analog varvräknare med dig.hastighetsmätare. Har även rensat under bakdelen mm.
Hoppas på en våtvikt under 200kg, utan att kapa i ramen. Bak ramen är kapad och fixad!
TL2an vägde ~201kg full tankad senast.

Har en hoj över, TLR-98 Sreet Fighter bygd av en på forumet, jag har fixat sista elen(95% eget elsystem+nyckel lös typ Motogadget M-Lock) och lite små saker,Den är till salu om någon är sugen
obes. men allt fungerar, har varit bes som street fighter.
Var meningen att jag skulle ha den som reservdels donator men var för fin för det.
:va

Fråga från en okunnig , varför svetsar man kopplingscentrumet ?
/Håkan
 
På TL och tidiga Hayabusa så slets den så kallade "sliper clutchen" .
Så när man ligger och softar och sedan vrider på så slirar kopplingen och hugger i ett va det är!(Det kan vara svårt att göra snabba o riviga starter med en slitet centrum också vart även svår kört på bana när det inte driver som det ska)
Man svettsar centrumet och får en hederlig gammal hoj med motorbroms!:smasha:fyllisar

Kolla länken
 
Last edited:
Då fattar jag , för det ser ut som en enklare lösning av slirkoppling
 
Jag har en röd TLS som har lite matt lack. Är det nån som har fräschare plast ? En R-sving hade också vart mysigt.. // Tobbe
 
Någon som har 4-kolvs bromsok till TL1000s som är till salu ?
/Håkan
 
Bytte från Folkskam till Gjensidige nyss och gick från halvförsäkring till helförsäkring och betalar nu 1/3 av Folkskams halvförsäkring för det. :yoparty
 
skall bara byta klossarna bak, sedan kan våren komma :rock
 
Mm helt sjukt, Folksam var lite mer än det dubbla. Tror jag hamnade på en årspremie på 3500kr/hel. 28 år i "storstad".

Ingen som är sugen på ett par Yoshimurapinnar??? Kan slänga in en R-sving i paketet också som kan bli levererat om inte du bor i norrbotten.
 
2017 är race färgen ROSA :smasha Ännu värre än vit.
Den kränkta humanist sjukan har spridit sig till racingvärlden med. :zpy
 
Last edited:
Kraschkåpor TLR

Glad i hågen :) köpte jag kraschkåpor från sebimoto till min TLR
Av gamla erfarenheter av kraschkåpor som brukar passa sådär
så blev jag smått imponerad av framskärm och bakcutsen passade
klockrent , sen gav jag mej in på toppkåpan som inte passade sådär ens
Sopsämst på at Googla så lyckades jag komma fram till att kåporna
man körde SuperBike på den tiden hade en lite annan struktur än gatkåporna
Problemet är kåpglaset och kåpställning
Någon här som råkat ut för samma sak ?:va
Är det böja till ett eget kåpstag och köpa nån form av plexiglas och såga själv
som gäller ?

/Håkan
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top