TL-tråden - v2 !

*ÅKE*

Medlem
Gick med
14 Mar 2009
Ort
Stockholm
Hoj
1999 TL1000R,Honda RC30,Honda CBX1000-79,Yamaha RD500,GSXR750,GSXR1100
Är jag den ende som inte har en TRE på min TL ? :fyllisar
Utan en bättre SVU som funkar skitbra för signalen :)
 
Last edited:

slowfinn11

Medlem
Gick med
8 Apr 2012
Ort
Nynäshamn
Hoj
1an,Tl 1000r-98, 2an TL1000R-98,3an TL1000R-98, KTM 530 exc -08,Husaberg 501fe-13
Jag både tittar o fingrar o mekar och kör me min i allafall! :hej
 

Gixxer1400

Medlem
Gick med
4 Sep 2013
Ort
Vallentuna
Hoj
GSXR1000 K9, TL1000R -98, GSX1400 -03, HVA FE 350 -17
En TL-träff !! Det har ju inte funkat få ihop en riktig sådan på över tio år :glömdet
många tittar bara på sina TL-maskiner i garaget, och kör inte. :)

4 är bättre än ingen :)
Får samtidigt erkänna att jag än så länge tillhör skaran garagekungar :( Ska bli ändring på det till våren! Köpte iofs hojen i början på nov så det känns som att jag har en giltig ursäkt.

Bromsade hojen idag hos Andersson Turbosystems i Väsby. Tack Peter :tummenupp
Blev ju inte mindre åksugen efter detta :D
 

slowfinn11

Medlem
Gick med
8 Apr 2012
Ort
Nynäshamn
Hoj
1an,Tl 1000r-98, 2an TL1000R-98,3an TL1000R-98, KTM 530 exc -08,Husaberg 501fe-13
Jag bromsade min förra helgen hos Matte Busa vi prova lite grejer!(trattar moddade ecu mm) det gav 122 till 127 på hjulet med i stortsett orginal prylar!(ej mappad vi grov justera med yoshibox) Plockar med en extra motor som blir lite mer fixad! Gixxer1400 va fick du för resultat???
 

Gixxer1400

Medlem
Gick med
4 Sep 2013
Ort
Vallentuna
Hoj
GSXR1000 K9, TL1000R -98, GSX1400 -03, HVA FE 350 -17
Jag bromsade min förra helgen hos Matte Busa vi prova lite grejer!(trattar moddade ecu mm) det gav 122 till 127 på hjulet med i stortsett orginal prylar!(ej mappad vi grov justera med yoshibox) Plockar med en extra motor som blir lite mer fixad! Gixxer1400 va fick du för resultat???

Grattis! Jag fick ut 116 på hjulet, Moddad luftburk, (flappers borttagna), K&N-filter, Powertech stubby slip-on, PCIIIUSB.
Jag är impad av Peter, han sa före körningen "Ja de här brukar ju ge runt 115 häst på hjulet"
Man skrämmer inga nutida raketer rakt fram men jag gillar när det svänger.. Och begränsningen sitter ändå i chauffören, i alla fall hos mig :)
 
Last edited:

slowfinn11

Medlem
Gick med
8 Apr 2012
Ort
Nynäshamn
Hoj
1an,Tl 1000r-98, 2an TL1000R-98,3an TL1000R-98, KTM 530 exc -08,Husaberg 501fe-13
Grattis! Jag fick ut 116 på hjulet, Moddad luftburk, (flappers borttagna), K&N-filter, Powertech stubby slip-on, PCIIIUSB.
Jag är impad av Peter, han sa före körningen "Ja de här brukar ju ge runt 115 häst på hjulet"
Man skrämmer inga nutida raketer rakt fram men jag gillar när det svänger.. Och begränsningen sitter ändå i chauffören, i alla fall hos mig :)
OK jag har 116 i mina gamla papper! Nu provade vi bara lite saker som Matte va intresserad av! det va siffror med öppen luftburk det verkar som luftburken e den svaga punkten!:)
 
Last edited:

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
En TL-träff !! Det har ju inte funkat få ihop en riktig sådan på över tio år :glömdet
många tittar bara på sina TL-maskiner i garaget, och kör inte. :)

Vissa vägrar skruva ihop sin TL och bara tittar på delarna som har legat i kartonger i över tio år :7peta:gnissla:tungan
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
OK jag har 116 i mina gamla papper! Nu provade vi bara lite saker som Matte va intresserad av! det va siffror med öppen luftburk det verkar som luftburken e den svaga punkten!:)

Intressant... man borde kanske göra mappen utan lock på burken men det låter jävlar redan nu och blir ännu mera utan locket på. har ju db killers i nu och locket på. nu är ändå ljudnivån acceptabel men med öppna rör och öppen burk så hamnar jag fan på 110dB.:brinnerup
 

sharpedge

Året runt
Gick med
4 Dec 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki TL1000R -98
Hej på er kamrater.

Jag ville bara kolla upp med er som bor i storstadsområdena och försäkring.
Länsförsäkringar började förra året med en kampanj för Suzukis som var över 10 år gamla och en fördelaktig försäkring.
För mig som var då 34 och bosatt i gbg så gick min hel/hel på ca 4600 /år.

Gissa min förvåning när jag öppnade årets försäkringsbrev. En höjning på nästan 120% till 10500:- för hel/hel per år.
Ringde och hörde med dem och första tjejen tyckte det lät helskumt och skulle återkomma (ej gjort ännu) och meddelade att dem aldrig höjer premien mer än 20% per år.
Ringde idag igen, och en annan person meddelade att såhär ska det vara. För jag tecknade min försäkring i mars 2013, dem hade höjt premien i april 2013 och TL1000/SV1000 hade "åkt ner" en försäkringsklass vilket gjort försäkringen dyrare.
Så nu har jag plötsligt ovan "erbjudande" att välja på, eller 7500 i trafik eller 9000 för halv att välja på med dessa nötter :huvet

Har ni annat bolag att rekommendera för våra gamla trotjänare?!
Vore bra om ni kunde ge mig ett svar snabbt då jag måste bestämma mig innan sista februari :3freak
 
Last edited:

Storfot

Torque of The Devil
Gick med
11 Oct 2009
Ort
Wall-Entuna
Hoj
TL1000R
Hej på er kamrater.

Jag ville bara kolla upp med er som bor i storstadsområdena och försäkring.
Länsförsäkringar började förra året med en kampanj för Suzukis som var över 10 år gamla och en fördelaktig försäkring.
För mig som var då 34 och bosatt i gbg så gick min hel/hel på ca 4600 /år.

Gissa min förvåning när jag öppnade årets försäkringsbrev. En höjning på nästan 120% till 10500:- för hel/hel per år.
Ringde och hörde med dem och första tjejen tyckte det lät helskumt och skulle återkomma (ej gjort ännu) och meddelade att dem aldrig höjer premien mer än 20% per år.
Ringde idag igen, och en annan person meddelade att såhär ska det vara. För jag tecknade min försäkring i mars 2013, dem hade höjt premien i april 2013 och TL1000/SV1000 hade "åkt ner" en försäkringsklass vilket gjort försäkringen dyrare.
Så nu har jag plötsligt ovan "erbjudande" att välja på, eller 7500 i trafik eller 9000 för halv att välja på med dessa nötter :huvet

Har ni annat bolag att rekommendera för våra gamla trotjänare?!
Vore bra om ni kunde ge mig ett svar snabbt då jag måste bestämma mig innan sista februari :3freak

Häh? Jag gick över från Suzukis märkesförsäkring till Folksam förra året när dom flippade ur totalt med premierna då jag skulle ha fått betala 13 000 hel/hel.

Om jag kollar på märkesförsäkringens kalkylator på nätet nu så får jag 4218 för hel/hel, och då är jag nyss fyllda 29 och bor i zon 2 i Stockholm (Nacka).

Jag överväger att slå till på halvförsäkringen på 2741 kr (om dom inte har ännu bättre premie om man ringer in). :)

(mitt tips är alltså i annat fall Folksam)
 
Last edited:

sharpedge

Året runt
Gick med
4 Dec 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki TL1000R -98
Häh? Jag gick över från Suzukis märkesförsäkring till Folksam förra året när dom flippade ur totalt med premierna då jag skulle ha fått betala 13 000 hel/hel.

Om jag kollar på märkesförsäkringens kalkylator på nätet nu så får jag 4218 för hel/hel, och då är jag nyss fyllda 29 och bor i zon 2 i Stockholm (Nacka).

Jag överväger att slå till på halvförsäkringen på 2741 kr (om dom inte har ännu bättre premie om man ringer in). :)

(mitt tips är alltså i annat fall Folksam)

Rätt intressant att du kan få fram ett pris på länsförsäkringars hemsida. Jag får bara
"Fordonet är av en modell som måste prisberäknas manuellt.
Vill du istället skicka in prisförfrågan så att vi kontaktar dig?"

Jag fick 8600 tror jag hel/hel från folksam, 706/månad istället för 1400/månad är ju bättre iaf...
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Som sagt, Folksam verkar ha fått nåt totalt bryt för jag har haft mina där i flera år och helt plötsligt dubblade de mina premier så jag letar också något annat....

Suzuki märkes borde rimligtvis va det bästa när jag har tre stycken gammelsuckor.
 

sharpedge

Året runt
Gick med
4 Dec 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki TL1000R -98
Dem höjde min försäkring med 130% iaf på Suzukis märkesförsäkring och allt dem gett som svar på det är att "din MC har hoppat ner en tabell" ... Skön höjning :crash
 

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta
IF hade jag min tls försäkrade hos, betalade strax över 6000 för en helförsäkring, då 20 år gammal :)
Kan ha varit länsförsäkringar också, jag minns fan inte...
Bör tillägas att jag förvisso bor utanför stan i en byhåla med 5-6 tusen invånare
 

JohnyRocket

Fet & Ful
Gick med
20 Nov 2003
Ort
Ysby
Hoj
Hayabusa -00
TryggHansa har jag fått lägst premier hos, fick också tokhöjning hos LF så det var bara att byta.
Bor iofs i en byhåla med 260 invånare... :D
 

Storfot

Torque of The Devil
Gick med
11 Oct 2009
Ort
Wall-Entuna
Hoj
TL1000R
Rätt intressant att du kan få fram ett pris på länsförsäkringars hemsida. Jag får bara
"Fordonet är av en modell som måste prisberäknas manuellt.
Vill du istället skicka in prisförfrågan så att vi kontaktar dig?"

Jag fick 8600 tror jag hel/hel från folksam, 706/månad istället för 1400/månad är ju bättre iaf...

Deras system verkar vara minst sagt bristfälligt... Bäst att jag tecknar halvförsäkringen på nätet direkt då den är så billig just nu... :näsblod
Jag har en TLR från 99. Det kan inte ha något att göra med registreringen före eller efter det att göra?

Ni kollar väl på http://suzukimcforsakring.se och inte på vanliga Länsförsäkringars sida?
 

sharpedge

Året runt
Gick med
4 Dec 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki TL1000R -98
Deras system verkar vara minst sagt bristfälligt... Bäst att jag tecknar halvförsäkringen på nätet direkt då den är så billig just nu... :näsblod
Jag har en TLR från 99. Det kan inte ha något att göra med registreringen före eller efter det att göra?

Ni kollar väl på http://suzukimcforsakring.se och inte på vanliga Länsförsäkringars sida?

Japps, kollar på den sidan.
Min är en -98 och billigaste jag får nu med hel/hel är 709kr/mån hos Folksam. Ganska ok ändå. Kanske kan få ner det mer om jag tecknar hemförsäkring med dem också.. 10% på priset.

Jag t o m kollade via Compriser och dem hittade ingen billgare än det heller.

Kan inte förstå varför en 15 år gammal sporthoj kan få sån tokhöjning. Måste vara lockpriser förra året.
 

sharpedge

Året runt
Gick med
4 Dec 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki TL1000R -98
Så ett långt finger åt länsförsäkringar som nu tappar mig både som hemförsäkringskund, men också som MC-kund. :smasha:dummer

Hej Folksam. :fakta
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top