TL-tråden - v2 !

Får väll bidra med mina moddar: PC III,Ducati Öhlins R/T gaffel med Brembo ok o sjysta klossar,Beringer skivor,stålomspuna slangar,Nissin radialpump,luftburk,K&N,svetsad slipper,moddad Yoshimura S helsystem främre o mellan rör eget,Akra burkar,dubbel bubbel,LSL clipon och egna justerbara kronor mm. Vägde den idag på pallvågen med full tank o orginal verktyg 211kg :tungan kolla här om ni orkar http://mattebusa.se/forum/viewtopic.php?f=31&t=512 o så glömde jag att det sitter GSX-06 fälgar med egen tilverkad hubb bak,TRE o Bitubodämpare,egen alu gasrulle ca1/6, mm.
 
Last edited:
Najs. Beringer är en personlig favorit! Har sådant på min XR, men Brembo funkar bra, så får sitta kvar på tillern. :)
Enda dåliga med Beringer skivorna är att bara man tänker duggregn så bildas det rostfläckar... :hihi
 
Vad sitter det för slipon på den? Den ser ut att ha lite mer svart i färgerna, är det org.?

Det är ett Akra helsystem fast jag har andra dämpare på som jag måttbeställde från DanMoto.
Har lackat om bakram och nån kåpdel och en del svarta prylar på. Nästa steg blir väl att riva ner hela och pulverlacka ram och sving mm

:fyllisar
 
Ok, här kommer vad som är gjort och på gång under vintern, helt utan inbördes ordning:

PCIII:a, justerad med hjälp av nästa punkt...
Bredbandslambda till varje cylinder och Innovative DL32loggningsburk
Luftboxen moddad samt K/N-filter
Laddningsmodden som finns på TLplanet
Bytt lyktan till amerikansk typ med 2 H4 lampor, och sen satte i Xenonlampor
Miniblinkers fram och bak
Ska byta backspeglar om jag hittar några snygga till vettigt pris
Pulverlackad ram (svart)

Bytt övre klämman till Vanzukis blåa
polerat alla länkaget till dämpningen, styrena, broms och växelpedal samt en del skruvar och muttrar
Satt dit blå muttrar från Vanzuki till Svingen
Vanzukis transparenta kopplingskåpa är under tillverkning
Vanzukis "framdrevsskydd är under tillverkning
Vanzukis tanklock är under tillverkning
Vanzukis tryckplatta på väg från Holland, fick tag på en begagnad då han inte hinner göra några sådana i vinter.
Vågskivor fram och bak
Stålomspunna bromsslangar
Kopplings och bromsgrepp utbytt

Hyperpro fjädrar fram och bak
Sänkt 5 mm i styrkronan, höjt 4 mm vid fjädern
Bytt fotpinnar, alla 4:a
Håller på att lacka om hela hojen, blir vit bas med motivlack samt lite rött på väl valda platser
42 taggars Bakdrev ifrån Vortex
Speedohealer
Switch för dealermode
Switch för att manuellt slå på fläktarna
Switch för att manuelt välja om den vänstra lyset ska vara halv eller hel i helljusläget.
Switch för att ändra tutan till att aktivera inspelning till DL-32:an

Undertail
Hugger, om jag hinner ska jag bygga en ny i vinter.
moddad underkåpa för att kyla lambdasonderna bättre
Slip-ons
Mörktonat visir, blir nog lackat i vinter det med
Displayer vid instrumentpanelen som visar aktuellt lambdavärde för respektive cylinder
Blå bakgrundsbelysning på mätarna
Ska fixa blå lysdioder som lyser upp hålen i kåporna, insidan på skärmar osv, ska även fixa belysning till den transparenta kopplingskåpan
Lite snyggare behållare för bromsvätska fram och bak, försöker hitta någon snygg till kopplingen, Vanzuki tillverkar ju inte dom längre

Det var det mesta tror jag!
 
Innan den blev ombyggd till fighter så hade jag dessa moddar:
M4 helsystem, Bitubo dämpare bak, Mörktonat Double boubble, Växelindikator med TRE, Vajer manövrerad koppling, Pazzo broms o kopplings grepp, stålomspunna bromsslangar fram och bak, Progrip GP handtag, Riflemans 1/5 gasinsats, Vans CCC, Vans sprocket cover, Powercommander och mappad, Airbox modden, Gap mod, Peuegot sidoblinkers bak och rensad bak med tailguard och hugger av kolfiber, sänkt 8mm fram.
 
Leverans idag...
Lite skillnad mot orginal kan man säga.. ?

Väntar med spänning hur det ser ut ihop med rs 125 baken!!
 

Bifogat

  • uploadfromtaptalk1389119730984.jpg
    uploadfromtaptalk1389119730984.jpg
    122.1 KB · Visningar: 214
  • uploadfromtaptalk1389119825057.jpg
    uploadfromtaptalk1389119825057.jpg
    135.7 KB · Visningar: 126
Tror det blir kanonsnyggt men de låter satan högt! Jag fick 108dB på bp med mina. Nu sitter dB killers i men de dämpar inte mycket... Gör mig inget på gata men du som ska ha din på bana, hur tänkte du få ner volymen?
 

Ajemen.. rakt kapat av dig..:yoparty:yoparty

Dock med annan diameter på inloppet... stod i valet och kvalet hur stort jag skulle beställa.. blev 57mm innerdia till slut.. det blev iaf tätt i skarven kan jag säga...presspassning!

Tror det blir kanonsnyggt men de låter satan högt! Jag fick 108dB på bp med mina. Nu sitter dB killers i men de dämpar inte mycket... Gör mig inget på gata men du som ska ha din på bana, hur tänkte du få ner volymen?

Jag har både orginalburkarna, Yoshburkarna samt dessa att växla med.
Bygger fästen att kunna använda alla tre uppsättningarna beroende på vilka krav som ställs..

Men Danmotoburkarna är endast tänkt att köras på gata med.. kunde liksom inte låta bli med tanke på hur smäckra de ser ut!:fyllisar
 
Last edited:
Ajemen.. rakt kapat av dig..:yoparty:yoparty



Jag har både orginalburkarna, Yoshburkarna samt dessa att växla med.
Bygger fästen att kunna använda alla tre uppsättningarna beroende på vilka krav som ställs..

Men Danmotoburkarna är endast tänkt att köras på gata med.. kunde liksom inte låta bli med tanke på hur smäckra de ser ut!:fyllisar

Gött, jag kanske kapar din bakdels-modd sen ;) :tummenupp
 
Tänkte tipsa om att jag har en hög med tlr delar liggandes som blev över efter byggnationen... fälgar fram och bak med däck skivor drev osv.. fram och bakbroms komplett. Hydraulisk koppling komplett. Framdämpare med gold-valve kitt. Clip on. Samt diverse andra orginaldelar. .. Skicka pm.. paketpriser och raketpriser..
 
Skulle du kunna måtta upp bitarna på bakramen? Vore sjyssta bananer :banana

:Bugar

Klart jag kan.:tummenupp

Ordnar det så fort den hittat hem igen, är hos en kollega just nu för slutjustering/svetsning.

Kan kolla datorn hemma om jag inte kan hitta ritningen... Blev lite småjusteringar jag fick göra jämfört med Puppets ramar på TLPlanet då jag drog rören till undre fästpunkten annorlunda för att få mer frigång runt dämparen samt man annars hade fått kapa ganska friskt i undre delen av tailen. Tyckte det blev snyggare att behålla så mycket som möjligt av RS125 formgivningen..:hej
 
Sjysst :tummenupp
Vet inte än vilken bakdel det blir för mig... ska ju bli café stuk har jag tänkt mig :crash
 
Funderar på en Norton röv faktiskt ;]
Det har ingen gjort förr vad jag vet.

Why not? Den är ju ganska slank.. dock ganska lång oxå vad jag kommer ihåg..
Du borde köra på en brun skinnsadel typ bobber med kromad fjädring samt svart tank och stort lyse fram. Sen bort med instrumentet och dit med en cyckeldator. Kanske någon schysst magkåpa oxå... ramen kan du foliera svart och guldiga framgafflar... !!
 
Why not? Den är ju ganska slank.. dock ganska lång oxå vad jag kommer ihåg..
Du borde köra på en brun skinnsadel typ bobber med kromad fjädring samt svart tank och stort lyse fram. Sen bort med instrumentet och dit med en cyckeldator. Kanske någon schysst magkåpa oxå... ramen kan du foliera svart och guldiga framgafflar... !!

Tror inte den blir så jefligt lång faktiskt, tror att TL-tanken är kortare så baken kommer längre fram än vad den sitter på 961'an.
norton_commando_961.jpg


Stort lyse är givet men blir inget brunt och krom.

Vill gärna ha kvar originalmätarna, runda analoga mätartavlor är klart sexigare än displayer. Får kolla hur man kan montera dem.
 
Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Back
Top