TL-tråden - v2 !

Asså den låter så jävla brutalt nu, mobilkameran gör självklart ingen rättvisa till ljudet men här är ett klipp iaf
[video]http://s933.photobucket.com/albums/ad176/f00bar1000/20120415_153401.mp4[/video]
 
Last edited:
Men vaf, har du inga lårmuskler som du kan anv ? :-), kanske dax att börja träna lite ;-) :D:tungan
 
Goddag tråden! Gick sig inte bättre än att jag fick min TL stulen i vintras ur ett garage. Dumt att inte ha den fastbultad i inredningen jag vet! Men nu undrar jag om någon här vågar sig på en spontanvärdering av den, vill veta om det ligger i linje med försäkringsbolagets bud. Kan ta det på interposten för enkelheten skull.

Svart -99a med 5200 mil på mätarn, svensksåld nytt bakdäck, drivpaket och framdäck uppskattningsvis 500mil.
powercommander, slipon även om detta säkerligen inte tas hänsyn till vid värdering
 
Halloj
Jag tänkte prova att sänka framänden lite för att se om det blir lite mer kvickstyrt. Har för mig att jag läst om det någonstans men hittar fan inte tillbaka, förmodligen pga att jag är gravt datorhandikappad. Kan någon TL-broder kasta åt mig en länk i ämnet som berör max mått, "att tänka på" och såna saker så skulle jag bli glad.
 
http://youtu.be/sBdXMgdqAHM

Jaa, va säger man, skönt att han inte tog med sig nån mer till döden, rikspucko!
Förarna i bilen e väl inte heller några stjärnskott kan man tycka.

Polisen själva har ju gjort en utredning som inte påvisade några fel från polisens sida,
och nu ska Lennart Ekdahl granska det hela i tv, imorron Onsdag på Tv4 tror jag att det va.
Ska bli väldigt intressant att höra de olika varianterna på vinklinkarna.

Kör med huvet, inte arslet
Pease TL lovers
 
Asså den låter så jävla brutalt nu, mobilkameran gör självklart ingen rättvisa till ljudet men här är ett klipp iaf
[video]http://s933.photobucket.com/albums/ad176/f00bar1000/20120415_153401.mp4[/video]

Gött mos.. Riktigt mycket muller.. det gillar vi!!!:rock:rock:rock:rock

Tänkte bara nämna att Thredzen är genomskinliga, så det går väl bra med både kolfiberskydd och thredz..

Monterade mina igår, använde båda paketen och då är det ingen risk att man tappar greppet varesig om man sitter på hojen eller burkar!
1.5 paket vore nog, men satte lite extra just in case.
 
God afton kära undersåtar!
Är det möjligen nån som ligger på eller vet nån som har en bakdämpare till en R1:a 04 el nyare?? (Liggande gasbehållare)
Fint som fan om kan hjälpa mig!

Over and out!!
 
Gött mos.. Riktigt mycket muller.. det gillar vi!!!:rock:rock:rock:rock

Tänkte bara nämna att Thredzen är genomskinliga, så det går väl bra med både kolfiberskydd och thredz..

Monterade mina igår, använde båda paketen och då är det ingen risk att man tappar greppet varesig om man sitter på hojen eller burkar!
1.5 paket vore nog, men satte lite extra just in case.

Hehe, tackar! :crash
Ska ta å greja såna thredz ja me
 
På min svart TLS var det blå flakes i i färgen, det kanske är samma på de svarta TLR:n. Borde vara samma runt om, så det verkar som något blivet omlackat med fel färg. Köpte svindyr gul färg till min från colorrite, och det matchade inte, förmodligen på att orginalfärgen mörknat över åren, så det blir helomlackning nån vinter när jag orkar. Håller på att lacka om polarens Hornet nu, mycket jobb är det, och den har ändån inga kåpor...

/Pajje

Jo jag skrev ju att jag också har blåa flakes på svarta tanken, dock är plastkåporna bara svarta. :)
Svart borde nog vara lite enklare att förbättra då skiftningar nog inte syns lika tydligt, ska försöka ta tag i det senare. :)

Nu måste det nog göras TPS-justering, avgasknallar sker ju varje minut typ. :död

Edit: vart hittar man en vettig TB sync-indikator? En sån som dom har i TL1000S-videon med stålkulor eller kvicksilver, vilket gäller? :)
 
Last edited:
Jo jag skrev ju att jag också har blåa flakes på svarta tanken, dock är plastkåporna bara svarta. :)
Svart borde nog vara lite enklare att förbättra då skiftningar nog inte syns lika tydligt, ska försöka ta tag i det senare. :)

Nu måste det nog göras TPS-justering, avgasknallar sker ju varje minut typ. :död

Edit: vart hittar man en vettig TB sync-indikator? En sån som dom har i TL1000S-videon med stålkulor eller kvicksilver, vilket gäller? :)

Byggde en egen, 4m akvarieslang, karamellfärg och en skruvtving modell liten.
Slang och skruvtving finns i djuraffären, karamellfärg på ica och vatten i kranen!

Montera på väggen och så var det klart!
 
Byggde en egen, 4m akvarieslang, karamellfärg och en skruvtving modell liten.
Slang och skruvtving finns i djuraffären, karamellfärg på ica och vatten i kranen!

Montera på väggen och så var det klart!

Låter som en hyffsad lösning, spelar slangdimensionen någon roll? Eller Akvarieslang bara en dimension?
Har man det i någon slags behållare?
 
Låter som en hyffsad lösning, spelar slangdimensionen någon roll? Eller Akvarieslang bara en dimension?
Har man det i någon slags behållare?

Ta en slangdimension som passar, tror det bara finns en till akvarium.

Film på en hemmagjord manometer på tuben: http://www.youtube.com/watch?v=0nKaGEMLZjs


Glöm inte en strypning.. stäng den när du startar hojen och öppna försiktigt så slipper du vatten i cylindrarna ifall justeringen är helt åt skogen..

Jag körde med ca 10-15cm vattenpelare.
 
God dag kära nördar!

Är det nån som ligger på en skrotad bakram till en TLS?? Har orginalbakramen liggandes men vill inte gärna kapa sönder den! behöver egentligen bara nedre fästena mot ramet s.a.s. Tänkte göra egna raisers.
 
View attachment 359447

Någon som har erfarenhet av dessa? Är det ett vettigt köp??

Jag har de där på min hoj, har inte kört med dem än så kan inte svara på hur de "känns".
Men intrycket är iaf att de är robosta och välgjorda, DÄREMOT så lämnar länkagen en del att önska. På växelsidan så är det väldigt mycket gäng på länkaget så jag har skruvat in det i botten och då klarar jag precis så att inte växelpeten tar i länkaget vid nerväxling. Skulle kanske bli bättre om man kapade av änden på länkaget så att man kan skruva in den längre, då hamnar peten högre upp och man får mer luft mellan s a s...
På bromssidan så följer det med en distans som man ska fästa bygeln till bromscylindern i men den distansen är helt felkonstruerad för våra hojar, den är för lång och passar inte alls. Jag löste det med en genomgående bult och några muttar/brickor att justera med istället.

Som sagt för priset verkar de helt okej om man är beredd på att få modda länkagen lite.
 
Är det nån som har koll på det här med xenonkonvertering på TL? Jag hajjar fan ingenting, kan nån skriva en how-to for xenon n00bs?Vad behöver jag, hur gör jag, vad ska jag tänka på, var ska jag handla osv...Ju mindre meck med detta desto bättre :gnissla
 
Jag har de där på min hoj, har inte kört med dem än så kan inte svara på hur de "känns".
Men intrycket är iaf att de är robosta och välgjorda, DÄREMOT så lämnar länkagen en del att önska. På växelsidan så är det väldigt mycket gäng på länkaget så jag har skruvat in det i botten och då klarar jag precis så att inte växelpeten tar i länkaget vid nerväxling. Skulle kanske bli bättre om man kapade av änden på länkaget så att man kan skruva in den längre, då hamnar peten högre upp och man får mer luft mellan s a s...
På bromssidan så följer det med en distans som man ska fästa bygeln till bromscylindern i men den distansen är helt felkonstruerad för våra hojar, den är för lång och passar inte alls. Jag löste det med en genomgående bult och några muttar/brickor att justera med istället.

Som sagt för priset verkar de helt okej om man är beredd på att få modda länkagen lite.

Man får vad man betalar för.. som vanligt...

Mitt problem är egentiligen att växelpedalen är slapp, fästhålet runt fotpinnen verkar vara för stort och gör att det känns orpecist när man växlar. Kan röra pedalen både i höjdled och sidled.
Så frågan är ifall man skall skaffa nya rearset eller om man skall modifiera befintliga...:va:va

Sen tycker jag du får ta ut hojen och åka en sväng söderut någon dag, så kör jag norrut.. skulle vara kul att se din maskin.. säkert massa grejer som jag "måste" fixa till på min för att kompensera att jag inte kan köra motorcykel!
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top