TL-tråden - v2 !

Ska det moddas luftburk så finns en påbörjad till salu:tummenupp
Köpte den själv moddad men böt hoj innan jag fick på den:näsblod
...så nu ligger den och skäms ensam i garaget till ingen nytta...
 
Goddag Mullermaffian!

Ni som hängt i denna tråden länge känner kanske igen mig, var ett par år sen jag visade mig är, då jag varit Hojlös några år och TL-lös ännu längre.
Men nu är dax, då flera nya arbetskamrater kör hoj och vi börjat snacka om att åka på lite hojresor så är dax att skaffa båge igen, och då är det TL som gäller. Började köra hoj 99 med en TLS, så det är det ända som känns rätt att fortsätta i det spåret, fast nu blir det en TL1000R.
Tyvärr kom jag ju på det här förra veckan, och inte för 2 veckor sen, för just nu sitter jag och andas damm och bajspartiklar i Afghanistan, medan jag var hemma på leave för 2 veckor sen. Det ligger några fina ute på säljsidan, men jag är inte hemma igen förren i slutet på September:huvet Att årets säsong är slut då gör ingenting, bara hoppas det finns några bra exemplar att få tag i som jag kan putsa lite på i vinter.

Ha det gött, och är det nån som mot förmodan ska göra sig av med sin TLR till hösten så ha mig i åtanke.

/Pajje
 
En fråga. Ska inhandla mig en tl1000r 99a på måndag, var har ni era försäkrade å för vilken peng?

TRE-mod... Ska man satsa på att klippa den rosa kabeln eller inte? Skillnader/risker? Tacksam för hjälp!

Suzuki märkesförsäkring 26 år 2700:-

Köp en TRE-mod istället kostar inte mer än nån hundralapp.
 
Suzuki märkesförsäkring 26 år 2700:-

Köp en TRE-mod istället kostar inte mer än nån hundralapp.

Köpte min TL1000R -99a idag å körde dom 25 milen hem med han... Ja e frälst!

Tog Suzuki märkes, 2924/hel/år... Prima! Tackar för tipset! En latfråga.. Var hittar man bra billiga tremoddar då?

En fråga till.. Tänkte rensa upp röven på han, undrar om de e godkänt att flytta in blinkersen i dom små hålen på sidorna av bakänden? Nån som gjort å fått igenom de på bes?
 
Last edited:
Köpte min TL1000R -99a idag å körde dom 25 milen hem med han... Ja e frälst!

Tog Suzuki märkes, 2924/hel/år... Prima! Tackar för tipset! En latfråga.. Var hittar man bra billiga tremoddar då?

En fråga till.. Tänkte rensa upp röven på han, undrar om de e godkänt att flytta in blinkersen i dom små hålen på sidorna av bakänden? Nån som gjort å fått igenom de på bes?

TRE hittar du på Egay.

Följande regler gäller för blinkers:
Trafikverket skrev:
Blinkers:
Minsta avstånd 180mm mellan blinkers.
Minsta ljusstyrka 90cd. Om placerad 20-75mm från framlykta gäller 400cd. Skall vara orange.
Synfält:
15° över, resp 15° under vågplan i höjd med blinkers. Om blinkers är placerad högst 750mm över markplan gäller 10° under vågplan.
20° förbi fordonets centrumlinje.
80° ut från fordonets centrumlinje.

Det du kan falla på med den placeringen är att klara 20° förbi fordonets centrumlinje, vilket innebär att höger blinkers ska synas bakom och snett till vänster om hojen.
 
TRE hittar du på Egay.

Följande regler gäller för blinkers:


Det du kan falla på med den placeringen är att klara 20° förbi fordonets centrumlinje, vilket innebär att höger blinkers ska synas bakom och snett till vänster om hojen.

Tackar för hjälpen! Ja de skulle va de då som ställer till de, dom 20 graderna.. Men de blir att prova.. Ska inte in förrän 2013 så ja hinner nog fixa nått...

Ni som rensat bort jätteläppen där bak, hur löste ni baklampan? Eller e de inköp av undertail som krävs för att få de snyggt?
 
Tackar för hjälpen! Ja de skulle va de då som ställer till de, dom 20 graderna.. Men de blir att prova.. Ska inte in förrän 2013 så ja hinner nog fixa nått...

Ni som rensat bort jätteläppen där bak, hur löste ni baklampan? Eller e de inköp av undertail som krävs för att få de snyggt?

bikersneed.se har även TRE. Snabba på leverans också. E nog undertail som gäller för att få det riktigt snyggt. Men köp inte Powerbronze det gjorde jag och jag tycker personligen att den suger. Har inte hittat nån än som jag gillar heller så om nån har tips mottages det tacksamt. :)
 
Ok, hur får man snabbast tag på en Bitubo då? Kör upp på onsdag och vill ju ha skiten klart då :( Såg att motoaction har den men den är ju pissdyr där...

Tack för tipset om sänkningen. Ska kika lite på det.

Här är lite mer bilder på hojen samt på sprickan. Det som retar mig är att jag såg det i besiktningspapprena men hur i helvete kan de sätta det under bra att veta och inte under körförbud??

b56201164849P8019.jpg

0c6201164946Pe6f9.jpg
2f6201165839P33e9.jpg

b56201165348P5c0c.jpg

946201165418Pfae2.jpg

276201165442P2f67.jpg


kolla på ebay! i sverige kommer du inte under 6 loppor...
jag köpte från england i maj. gav ca 5 loppor med frakt och hela skiten!
lycka till!

//Robin
 
Läser lite på zonen och ser att man kan montera R1:ans bakdämpare på TLS:en om man skaffar det där conversion bracket. Är det någon här i Sverige som gjort detta?

Edit: Har beställt en R1-dämpare på ebay så nu ska moddas! Ngn som har koll på hur lång tid ett paket från Tyskland tar?
 
Last edited:
Läser lite på zonen och ser att man kan montera R1:ans bakdämpare på TLS:en om man skaffar det där conversion bracket. Är det någon här i Sverige som gjort detta?

Edit: Har beställt en R1-dämpare på ebay så nu ska moddas! Ngn som har koll på hur lång tid ett paket från Tyskland tar?
Inom EU tar det inte så lång tid eftersom tullen inte bryr sig lika hårt. Från att de väl skickat det bör det ta max en arbetsvecka.
 
Inom EU tar det inte så lång tid eftersom tullen inte bryr sig lika hårt. Från att de väl skickat det bör det ta max en arbetsvecka.

Fan så nice, uppkörning imorgon bitti, svets på söndag så då hinner jag köra med rotodämparen innan jag byter till R1 dämparen och får på så vis känna skillnaden!
 
haha Pajje va fan en blast from the past liksom var ju inte precis igår man hörde från dig :banana

Goddag Mullermaffian!

Ni som hängt i denna tråden länge känner kanske igen mig, var ett par år sen jag visade mig är, då jag varit Hojlös några år och TL-lös ännu längre.
Men nu är dax, då flera nya arbetskamrater kör hoj och vi börjat snacka om att åka på lite hojresor så är dax att skaffa båge igen, och då är det TL som gäller. Började köra hoj 99 med en TLS, så det är det ända som känns rätt att fortsätta i det spåret, fast nu blir det en TL1000R.
Tyvärr kom jag ju på det här förra veckan, och inte för 2 veckor sen, för just nu sitter jag och andas damm och bajspartiklar i Afghanistan, medan jag var hemma på leave för 2 veckor sen. Det ligger några fina ute på säljsidan, men jag är inte hemma igen förren i slutet på September:huvet Att årets säsong är slut då gör ingenting, bara hoppas det finns några bra exemplar att få tag i som jag kan putsa lite på i vinter.

Ha det gött, och är det nån som mot förmodan ska göra sig av med sin TLR till hösten så ha mig i åtanke.

/Pajje
 
Jahapp.. Drog en repa på 40 mil i helgen och vart stående på vägen hem.. Stannade och vattnade en buske sen vägrade hojen starta när jag skulle vidare. Fick "FI" i displayen. Det klickade i reläet, men soppapumpen vägrade snurra. Har haft detta problem i höstas med och hade mina aningar om att det va samma nu. Jorå mycket riktigt, felkod "c41" "fuelpump circuit malfunction". Rev ner packning och började ta loss kåporna över bakkutsen för att komma åt reläet. Byglade i kontakten för att kolla om pumpen gett upp men den surrade hur fint som helst och verkar inte belasta mer än normalt. Alltså;

Varför bränner den bränslepumpsreläet hela tiden?
Kan man använda ett vanligt extraljusrelä med fyra stift istället för original? Skiljer en del i pris och tänker inte bränna fler originalrelän.

Tips?
 
Har blivit ett par hundra mil med TLRen än så länge denna sommaren. Semestern blev de runt 200. Totalt på bägge hojarna runt 800 mil.

Kommer en bild på en skitig hoj :O

IMG_0359.jpg
 
Köpte Gel batteri på B-tema, Art nr 80818 ( Ska det vara enligt B-tema)
Men det är ju typ 20mm högre en org så locket över batteriet går ej att åtemontera då.
Hur har ni gjort ?

/ A.B
 
haha Pajje va fan en blast from the past liksom var ju inte precis igår man hörde från dig :banana

Kul att man är ihågkommen:banana

Och Fredde, shit va snygg de röda är, hade fan glömt det, ska kanske satsa på en sån istället...
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top