TL-tråden - v2 !

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
BRO
Hoj
bygger på en TL1000s banhoj
haha chiefen welcome back biatch :yoparty

Förvånad över att ingen av gamarna här hoppat på att i alla fall köpa ett M4:a till ruggigt prutbart kompispris tillsammans med en morot som gått ca 1700mil! :va

Känns som att det hade gått lättare förr.....

det var det nog innan det skaffades barn här och var finns nog inte lika mycket pengar över längre:gnissla
 
Last edited:

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Muppsala
Hoj
Röd TL1000S -97
Chiefen! :krama

Välkommen tillbaks. HD och hotell i Thailand, tja... Man vet ju inte förrän man provat, eller hur? TLZone är fortfarande the shite för att få tag på prylar, står just nu i valet och kvalet om jag har råd med en uppsättning Galfer waves med custom-nitar... Dolaren är ju rätt billig nu, så det är väl nu man ska passa på antar jag. :va

Förvånad över att ingen av gamarna här hoppat på att i alla fall köpa ett M4:a till ruggigt prutbart kompispris tillsammans med en morot som gått ca 1700mil! :va

Känns som att det hade gått lättare förr.....

Gött att höra ifrån dig!

Oj vad ursäkter jag har för det här. :hihi
Har precis köpt ett M4 och monterat. :Bugar
Har också köpt en motor, dock i behov av genomgång. :va
Har fru, knodd och bulle i ugnen så marginalerna för TL-bling har kraftigt reducerats...:gnissla

Men å andra sidan poppar det in gröngölingar nästan hela tiden, så nog bör du få sålt det där? M4 är ett grymt system.
 
Last edited:

thebeardninja

Kuro-Obi
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Boden
Hoj
2004 XT660R
Chiefen! :krama

Välkommen tillbaks. HD och hotell i Thailand, tja... Man vet ju inte förrän man provat, eller hur? TLZone är fortfarande the shite för att få tag på prylar, står just nu i valet och kvalet om jag har råd med en uppsättning Galfer waves med custom-nitar... Dolaren är ju rätt billig nu, så det är väl nu man ska passa på antar jag. :va



Oj vad ursäkter jag har för det här. :hihi
Har precis köpt ett M4 och monterat. :Bugar
Har också köpt en motor, dock i behov av genomgång. :va
Har fru, knodd och bulle i ugnen så marginalerna för TL-bling har kraftigt reducerats...:gnissla

Men å andra sidan poppar det in gröngölingar nästan hela tiden, så nog bör du få sålt det där? M4 är ett grymt system.


Vafan grattis Octo! Vi har ca en vecka kvar till beräknad födelse på nummer två!

Chiefen, jag har en 97 TLs till rätt peng, inte våldsamt moddad men lagom:)

Tyvärr blir det en sommar utan MC. Men efter renovering av kök, vardagsrum och sovrum blir det uppvärdering av huset och ny hoj nästa sommar:)

Annons finns här och på Blocket ;-)
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Vafan grattis Octo! Vi har ca en vecka kvar till beräknad födelse på nummer två!

Chiefen, jag har en 97 TLs till rätt peng, inte våldsamt moddad men lagom:)

Tyvärr blir det en sommar utan MC. Men efter renovering av kök, vardagsrum och sovrum blir det uppvärdering av huset och ny hoj nästa sommar:)

Annons finns här och på Blocket ;-)
Men han är ju göteborgare, dom åker ju inte längre än 4km för att köpa något.
Om det inte är spettekaka då förstås...
 

thebeardninja

Kuro-Obi
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Boden
Hoj
2004 XT660R
Tackar!

Spännande! Code orange då med beredskap att när som helst dra till BB? Har Boden BB eller är det Sunderbyn?

Sunderbyn, för ganska många år sedan tyckte politikerna att det var bättre att bygga nytt dyrt sjukhus på sankmark än att renovera Bodens sjukhus. Men det tar bara 15-20 minuter att köra dit:)

Jo det är när som helst nu, Frun skriver sista provet i skolan i dag så när som helst efter i dag:)

Ricken och Chiefen - Jag kan leverera hojjen till Götet:)
 

*ÅKE*

Medlem
Gick med
14 Mar 2009
Ort
Stockholm
Hoj
1999 TL1000R,Honda RC30,Honda CBX1000-79,Yamaha RD500,GSXR750,GSXR1100
Jaha pöjkar. Jag vet inte om det är nån här som kommer ihåg mig längre. Jag ser att Putte och Octo är aktiva fortfarande :)
Bor i Thailand nu men kommer förhoppningsvis hem till Sverige igen i Juni.
Sålde min fina TLS till nån snubbe som inte hade A-kort och lät min underbara övermoddade hoj stå i ett garage helt ensam.
Efter det så köpte jag en harley för att frugan inte gillade plastraketer. Sålde den och köpte ett hotell i Thailand men har tröttnat på de unkna vägarna här nere så nu säljer jag hotellet och flyttar hem och då blir det en TLS igen!!
Problemet är ju bara allt det fina blinget jag blev av med i samband med försäljningen av min fina tls så nu jäklans ska det köpas nytt igen hehehe

Ahh Stålmannen,kul o höra från dig. Som tidigare talare redan sagt, man måste prova inte ångra.
// Forna gemytliga TLRR nu Kaxiga ÅKE :D
 

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Ort
Jönköping
Hoj
TLS -97
Men han är ju göteborgare, dom åker ju inte längre än 4km för att köpa något.
Om det inte är spettekaka då förstås...
Spettekaka funkar inte men muta mig med torkat renkött bara ;) Är nog ingen riktig göteborgare fast jag gillar kräftor (iiiiiinnnnsjööööökräftor) nu får jag väl stryk snart haha:tungan

Vafan grattis Octo! Vi har ca en vecka kvar till beräknad födelse på nummer två!

Chiefen, jag har en 97 TLs till rätt peng, inte våldsamt moddad men lagom:)

Tyvärr blir det en sommar utan MC. Men efter renovering av kök, vardagsrum och sovrum blir det uppvärdering av huset och ny hoj nästa sommar:)

Annons finns här och på Blocket ;-)

Ska kolla in den :)
Sålde min fina svarta. Visst så föredrar jag ju den svarta men mitt största problem är att jag vill ha highpipes som jag hade förut.
Yoshi tillverkar dom inte längre misstänker jag :(

Ricken har du gått o sålt din hyper pimpade fina tls? sicken blås ;)
Fan jag körde harley ett tag efter jag sålde min fina raket.
Visst den var väl trevlig men kul, nää inte ett dugg.
Nä nu blir det fasen en tls igen pronto!!
Synd bara att jag gav 23 tusen för min 97a år 2004. Det går väl inte matcha idag :(
Den var vält och lite skrapad men rak i ram och originalsystemet är så fult ändå.
 
Last edited:

Biifer

gemigettvettigtjobb.nu
Gick med
14 Jun 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki TL1000R
Då tar jag en paus från tillern ett tag. Dammade av rätt rejält på bulten tidigare idag och spenderar nu den närmsta tiden på sjukan. :/

Kör försiktigt där ute, det tog i själen att se en så trasig tiller som min...
 

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Muppsala
Hoj
Röd TL1000S -97
Då tar jag en paus från tillern ett tag. Dammade av rätt rejält på bulten tidigare idag och spenderar nu den närmsta tiden på sjukan. :/

Kör försiktigt där ute, det tog i själen att se en så trasig tiller som min...
Aj som f*n!

Skönt att du klarade dig bra nog att själv skriva och berätta om det.
 

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Muppsala
Hoj
Röd TL1000S -97
:Bugar marcuscarlsson :Bugar
Tack för en grym deal på helt otroligt fräscha TLS-kåpor. Är nästan lite löjligt att de var fräschare än mina egna nylackerade...

Tackar och :Bugar

Sjysst att få se en Husqvarna TLS :va live. :tummenupp
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Då tar jag en paus från tillern ett tag. Dammade av rätt rejält på bulten tidigare idag och spenderar nu den närmsta tiden på sjukan. :/

Kör försiktigt där ute, det tog i själen att se en så trasig tiller som min...
Aj! Se till o läk kroppen. Hojen går alltid att ersätta...
 

Fredde83

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2003
Ort
Lund
Hoj
Vitpil
Ev. operation i morgon. Hoppas snart vara uppe på benen igen.

Lite bilder på "vraket": http://www.alpe.se/2011-05-22 suzukimaj2011/index.html
(obs: starka bilder för en tiller-ägare)

Usch! Hoppas du blir 100 igen! Så du kan komma igång o köra snart igen.


Var det någon här så var på Akka-frakt, Malmö i lördes?
Vart en blå-vit tlr som parkerade brevid min.


Efter bytt en läckande gaffel och 60-70 mils körning utan tvätt var de dags att tvätta.

Vågar inte visa förebild (skulle skada ryktet) Men en efterbild ska ni få :)

TLR.jpg
 

marcuscarlsson

bygger nytt.
Gick med
24 Nov 2006
Ort
Nacka, Stockholm
Hoj
TL1000s bygge = Husqvarna V1000 Gran Turismo, Ducati 996 bygge = F1 Tracker, CRF450 -06 bygge = CRF Tracker , FC250 -16, KTM 250 tvåtakt -11, Husaberg FE450 -09
:Bugar marcuscarlsson :Bugar
Tack för en grym deal på helt otroligt fräscha TLS-kåpor. Är nästan lite löjligt att de var fräschare än mina egna nylackerade...

Tackar och :Bugar

Sjysst att få se en Husqvarna TLS :va live. :tummenupp


Tack själv! Roligt att de kommer till användning hos en riktig TLS guru :tummenupp och att jag fick in lite stålar! :)

Ja, de var i löjligt bra skick... FÖR billigt!! :huvet Men vad gör man inte för en TL guru... :rolleyes:

Jag har en aprilia RSV1000r -04a på blocket nu, sök aprilia lågmil om nu nån skulle vilja hoppa av TL-sekten menar jag! :D
 

twinpower

Loud pipes save lives!!
Gick med
2 Jan 2008
Ort
GVD
Hoj
*Såld*
Då tar jag en paus från tillern ett tag. Dammade av rätt rejält på bulten tidigare idag och spenderar nu den närmsta tiden på sjukan. :/

Kör försiktigt där ute, det tog i själen att se en så trasig tiller som min...

Fy faen!! Krya på dig!!

Fasen!! Är det någon här som har en komplett "kopplinghusskruv grejen" som trycker in kopplings tryckstången till en TLS liggandes? Har tyckt att min kännts konstig så jag hade isär den idag och märkte att det ligger lager kulor i den men saknades mer än hälften i min.
 
Last edited:

thebeardninja

Kuro-Obi
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Boden
Hoj
2004 XT660R
Fy faen!! Krya på dig!!

Fasen!! Är det någon här som har en komplett "kopplinghusskruv grejen" som trycker in kopplings tryckstången till en TLS liggandes? Har tyckt att min kännts konstig så jag hade isär den idag och märkte att det ligger lager kulor i den men saknades mer än hälften i min.

Det går att köpa lösa kulor på t.ex. Momentum, jag saknade hälften också men tog med mig en till butiken och dom hade på lager:)
 

negascout

Blåbär
Gick med
22 Jun 2009
Ort
Gagnef
Hoj
cbr 1000rr -04
Tips till tempmodden!

Hej!

Passar på att säga hej i tråden! Jag böt till mig en tl1000s -97:a och kan konstatera att det är en grymt rolig och lite krävande hoj!

Eftersom jag hade lite bekymmer att hitta en lämplig-t-koppling för temp-modden så lägger jag upp lite bilder här. Det kanske kan hjälpa nån? Det bästa är att alla grejjer finns på biltema förrutom temostathuset som jag fick köpa orginal.

Det blev lite pimpigt också! :)
 

Bifogat

  • 2011-05-21_13-00-51_822_liten.jpg
    2011-05-21_13-00-51_822_liten.jpg
    218.9 KB · Visningar: 82
  • 2011-05-19_18-46-02_953_liten.jpg
    2011-05-19_18-46-02_953_liten.jpg
    95.3 KB · Visningar: 81
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top