TL-tråden - v2 !

Tror den kommer stå kvar på bänken faktiskt.

det var vad jag fick utan pc3
Jo, men pc3 i sig ger ingen effekt, utan det är justeringen som gör det. Den har du redan fått gjord med yoshibox om jag inte missminner mig.

Ja vill bara att ett ca vad ni andra har hittad. Så man vet om man ska ta fram repet efteråt

Beror så mkt på temperatur, luftfuktighet, lufttryck samt andra saker som konditionen på drivlina och däck. inte minst så skiljer sig olika bänkar ganska mkt... men normalt för dina moddar och en korrekt map så brukar det ligga mellan 118 och 123 typ (med helsystem kan du plussa på 3-5 kusar ungefär). under det så KAN det vara nåt som inte är tajt med motorn och över det så säger jag glädjebänk.

Nu kära Tl friends så ställer jag av min tiller. Körde sista turen med den nu på förmiddagen. Helt tl fri blir jag dock ej då jag fortfarande har nån månads gruskörande kvar med min tl-motor försedda Cagiva Navigator.

Har förövrigt i dagarna köpt mig en Suka suki K5a som det blir att smiska kurvor med nästa säsong. Men men jag säljer aldrig min goa Tl1000r. Den ska jag ha kvar och förhoppningsvis modda vidare på nu i vinter.

Okej. så det ända den gör är en jämnare kurva?

PC'n ska se till att ge motorn optimal soppa/luft blandning genom hela registret. Normalt så sköter ECU'n det själv men eftersom blandningen behöver justeras när man ändrar på mängden luft som tillförs (i.e. skruvar dit annat avgas och filter) så hänger man dit en PC som "hjälper till" att justera blandningen. eller som i ditt fall, man "programmerar om" ECU'n för att justera blandningen. PC'n är dock väldigt mycket precisare och går att finlira med hur mycket som helst.

Nu kära Tl friends så ställer jag av min tiller. Körde sista turen med den nu på förmiddagen. Helt tl fri blir jag dock ej då jag fortfarande har nån månads gruskörande kvar med min tl-motor försedda Cagiva Navigator.

Har förövrigt i dagarna köpt mig en Suka suki K5a som det blir att smiska kurvor med nästa säsong. Men men jag säljer aldrig min goa Tl1000r. Den ska jag ha kvar och förhoppningsvis modda vidare på nu i vinter.

Shit pommes.... blir ju lite sotis. :tummenupp

Måste flytta ut på vishan så kanske man har råd med fler järn... :huvet

Last edited:
Jag förväntar mig 139,75 bakhjulshästar minst på min,annars jevlar åker det dit en kompressor.
:yoparty

Jag förväntar mig 139,75 bakhjulshästar minst på min,annars jevlar åker det dit en kompressor.
:yoparty
När?
Den där börjar bli så gammal så det är väl romar hästar i den...

vem va det som köpte TLR'en på KVD?, 27500 + inropningsavgift 2k, bra pris :tummenupp

snegla på den själv men har ju redan en tls så ;)

Beror så mkt på temperatur, luftfuktighet, lufttryck samt andra saker som konditionen på drivlina och däck. inte minst så skiljer sig olika bänkar ganska mkt... men normalt för dina moddar och en korrekt map så brukar det ligga mellan 118 och 123 typ (med helsystem kan du plussa på 3-5 kusar ungefär). under det så KAN det vara nåt som inte är tajt med motorn och över det så säger jag glädjebänk.

Den är ju inte mappad i bänk innan så lär tappa lite häst pga det. Men ska bli spännande och se vart man hamnar.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman