TL-tråden - v2 !

Hur varma blir era TLR ?

Min ligger över 80 grader och har ingen aning om det är normalt eller inte

Mvh
cOj
Den ska ligga över 80°, annars ligger ECU'n och kör på kallmappning på insprutningen. Brytpunkten är 80° för varmkarta, så det är bara bra att den ligger konstant över.

Min TLS ligger mellan 84-87° normalt sett.

Den ska ligga över 80°, annars ligger ECU'n och kör på kallmappning på insprutningen. Brytpunkten är 80° för varmkarta, så det är bara bra att den ligger konstant över.

Min TLS ligger mellan 84-87° normalt sett.

Ganz richtich. Min låg på 84-86.

Off topic:
Var på tangentbordet finns tecknet för grader:va

99kW? Det borde ju vara ostrypt effekt. I mitt regbevis står det 72Kw...

Hos mig står det samma. Och det sa jag till försäkringsbolaget, men hjälpte inte. Vi tar betalt för max effekten!

Så nu har jag tagit saken i egna händer. Det blev skitbra. :yoparty
Jag svarvade\ gjorde en fixtur till trattarna och skruvade fast dem. Sedan var det bara att svarva ner lite i taget tills innertratten släppte.

Bilden till vänster är innan och den andra efter.

Bifogat

• DSC01096.JPG
    DSC01096.JPG
    174.2 KB · Visningar: 84
  • DSC01103.jpg
    DSC01103.jpg
    183.5 KB · Visningar: 72
Hos mig står det samma. Och det sa jag till försäkringsbolaget, men hjälpte inte. Vi tar betalt för max effekten!

Så nu har jag tagit saken i egna händer. Det blev skitbra. :yoparty
Jag svarvade\ gjorde en fixtur till trattarna och skruvade fast dem. Sedan var det bara att svarva ner lite i taget tills innertratten släppte.

Bilden till vänster är innan och den andra efter.

Det står att min oxå är strypt . . . .
Finns det något enkelt sätt att kolla om det är 100hk eller 135hk ? utan att skruva sönder alltså.

99kW? Det borde ju vara ostrypt effekt. I mitt regbevis står det 72Kw...

Givetvis står det 72Kw fel av mig,men det jag ville påvisa var att strypningen inte enbart är trattarna utan även oxå i insprutningen=kablarna. :)

Min är garanterat 135 hk i :D då även kablarna är borttagna. Ja ni läste rätt.

Last edited:
Givetvis står det 72Kw fel av mig,men det jag ville påvisa var att strypningen inte enbart är trattarna utan även oxå i insprutningen=kablarna. :)

Min är garanterat 135 hk i :D då även kablarna är borttagna. Ja ni läste rätt.

Jag pratade precis med en polare och han nämde att kolvarna kan smälta som den får för lite bränsle, har du mappat om ECUn efter trattborttagningen?

Vilka är kablarna?
Har ni PCIII eller motsvarande i era hojar?

Last edited:
Det jag kan tänka mig är att du har sabbat stiften.:huvet
TL-hojarna käkar stift till både frukost,lunch och middag om man misshandlar dom.Och med misshadlar menar jag att man startar hojen och stänger av innan den är uppe i temp något som inte funkar på dessa hojar.Har själv gjort samma misstag innan jag visste bättre :D
Själv kör jag med NGK Iridium IX stift, något dyrare men tydligen ett mer eller mindre sprängsäkert stift.:yoparty:Bugar

+1 på den. Innan jag böt till Bosch UR3cc så böt jag stift tre ggr på en vecka...

Jag pratade precis med en polare och han nämde att kolvarna kan smälta som den får för lite bränsle, har du mappat om ECUn efter trattborttagningen?

Vilka är kablarna?
Har ni PCIII eller motsvarande i era hojar?

Ja min var/är ommappad efter bortagning av strypning.Ja jag har PCII.
Kablarna är brun/svart och rosa :va. Men som tidigare sagts ska ni laborera med kablar så se till att ni vet vad NI GÖR.
Visst det är inte alls bra att knotan går för snålt,smälta kolvar låter lite för drastiskt men brända avgasventiler är inte alls så ovanligt.

Det står att min oxå är strypt . . . .
Finns det något enkelt sätt att kolla om det är 100hk eller 135hk ? utan att skruva sönder alltså.

Vik upp tanken och bort med luftburkslocket och filtret ser trattarna ut som inlägget ovan ditt så är den strypt. :yoparty

Last edited:
Ja min var/är ommappad efter bortagning av strypning.Ja jag har PCII.
Kablarna är brun/svart och rosa :va. Men som tidigare sagts ska ni laborera med kablar så se till att ni vet vad NI GÖR.
Visst det är inte alls bra att knotan går för snålt,smälta kolvar låter lite för drastiskt men brända avgasventiler är inte alls så ovanligt.

Vik upp tanken och bort med luftburkslocket och filtret ser trattarna ut som inlägget ovan ditt så är den strypt. :yoparty

läste att det skulle vara rosa här med, http://www.carlsalter.com/TL1000R_pin25.html

Men på min är det bara den svart/ bruna som jag kan se är tagen iallfall.

Håll ner 'Alt'-knappen och skriv 248 på numeriska tangentbordet. Släpp 'Alt' och gradtecknet dyker upp. :)

Men vad i helvete!!!! :hördu

Jag trodde förståss att du drev med killen/oss, men trots det var jag ju bara tvungen att prova för att vara helt säker....... Jag lovar, jag såg nog ut som en fågelholk när " ° " dök upp!!!! Hahahaha tur att man provar ibland fast man "vet" att det är en lurtutning..... :Bugar

Det jag kan tänka mig är att du har sabbat stiften.:huvet
TL-hojarna käkar stift till både frukost,lunch och middag om man misshandlar dom.Och med misshadlar menar jag att man startar hojen och stänger av innan den är uppe i temp något som inte funkar på dessa hojar.Har själv gjort samma misstag innan jag visste bättre :D
Själv kör jag med NGK Iridium IX stift, något dyrare men tydligen ett mer eller mindre sprängsäkert stift.:yoparty:Bugar

Låter som ett väldigt troligt senario. Har varit ute och startat den för många gånger utan att åkt något längre senaste tiden. ;) Tack så mycket för tipsen. Alla ni som kan är en tillgång! Hatten av! :Bugar

Men vad i helvete!!!! :hördu

Jag trodde förståss att du drev med killen/oss, men trots det var jag ju bara tvungen att prova för att vara helt säker....... Jag lovar, jag såg nog ut som en fågelholk när " ° " dök upp!!!! Hahahaha tur att man provar ibland fast man "vet" att det är en lurtutning..... :Bugar
:D

Skulle jag? Någonsin? :hihi

http://www.asciitable.com/
Håll ner 'Alt' och skriv ASCII-koden på numeriska tangentbordet och du får det motsvarande tecknet i de här tabellerna. Vissa undantag finns... Men tex 253 som ger ² är bra. :)

Funkar dock bara i Windows. Debian/KDE är betydligt smidigare.

Last edited:
Hmm, är det CR8 till TLS och CR9 till TLR eller var det tvärt om? :va

Jag fick iaf 9:or när jag köpte på AVA, det sitter 9:or i nu. Men om det är "rätt" det vet jag inte. Men enligt NGK´s tabell så skall det vara 9:or i Tillern.

Svårt att hitta Iridium stift. Iallafall på nätet. Hittade på blocket för 140:- st och han bjuder på frakten. Vet inte om det är ett bra pris.
http://www.blocket.se/skaraborg/Tandstift_Iridium_19445909.htm?ca=14&w=3&last=1

Bara att beställa!!

På AVA tar dom 215 kr för de stiften, och då har dom inte dessa på hyllan utan man får beställa, betala, vänta, hämta.........

Last edited:
Jag fick iaf 9:or när jag köpte på AVA, det sitter 9:or i nu. Men om det är "rätt" det vet jag inte. Men enligt NGK´s tabell så skall det vara 9:or i Tillern.

Bara att beställa!!

På AVA tar dom 215 kr för de stiften, och då har dom inte dessa på hyllan utan man får beställa, betala, vänta, hämta.........

Jösses! Vad dyrt det är överallt. Har hittat två bra kontakter som den ena lovar att det blir under 150:- och på blocket för 140:-. Tycker det är lite sjukt att det kostar 256:- på mekonomen.... Hundra spänn mer.... Jisses... ;)
Ska hämta CR9EK så jag har över midsommar ifall lusten faller på. Och beställa CR9EIX till den dagen dom jag hämtar idag pajjar...

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman