TL-tråden - v2 !

Ahh det var ju lite jobbigt :(

Jag fick för mig att detta var något en hemma pulare kunde fixa själv. . .
då får jag lämna in den då.

Någon som vet var kan man köpa ett sådant special verktyg och vad kostar det föresten ?

[YOUTUBE-ID]62YyCsF267I[/YOUTUBE-ID]


Klart man gör det själv hemma. Vem lämnar in grejerna? (o så fick jag lägga upp filmen för 5:e gånge oxå) :hihi
 
En TRE med en turbodekal på.Det är ingenting annat än så.

en TRE bygger du själv för 5 kr. :D
Njae. Snarare ett motstånd som sitter på IAT'n. Det lurar hojen att inluften är kallare än den verkligen är så att den sprutar in mer bränsle.

Fortfarande totalt meningslöst. Köp en PCII och ställ in insprutningen rätt på en bänk istället.
 
Njae. Snarare ett motstånd som sitter på IAT'n. Det lurar hojen att inluften är kallare än den verkligen är så att den sprutar in mer bränsle.

Fortfarande totalt meningslöst. Köp en PCII och ställ in insprutningen rätt på en bänk istället.

Jo men visst är det så,läste oxå texten på deras sida nu.

Men medge att TREEEEEEEEEEEEEEE låter häftigare och ger ju en jäkla extra kraft i motorn. :)
 
jo men visst är det så,läste oxå texten på deras sida nu.

Men medge att treeeeeeeeeeeeeee låter häftigare och ger ju en jäkla extra kraft i motorn. :)

tjööööp treeeeee !!!



(jag har en switchable liggande om nån är ute efter en, det blir typ som turrrrrboooo)
 
[YOUTUBE-ID]62YyCsF267I[/YOUTUBE-ID]


Klart man gör det själv hemma. Vem lämnar in grejerna? (o så fick jag lägga upp filmen för 5:e gånge oxå) :hihi

Tusen tack :)

Hur svetsar man till ett sådant verktyg då ?

Sorry för alla frågorna men är rätt kass på detta :S
 
ja det låter ju som rena rappakaljan, men fråga måste man ju, har inte haft insprutnings hoj förut.

Såg flera linande grejer på ebay för ca 40 dollar, de lät liksom lite väl bra för o vara sant, tom jag kände mig skeptisk :D

Tolf
 
Tusen tack :)

Hur svetsar man till ett sådant verktyg då ?

Sorry för alla frågorna men är rätt kass på detta :S
Man får ligga i äången o halvsova en torsdagkväll o så bara kommer lösningen till dig.
 
Kan kolla på mina bilder, så kan du få fråga mera om du inte förstår

Bilder på Luftburks Modd

Okej tack. så det man skall göra är att ta bort vacumklockorna och täta dom hålen. och ta bort dom bitarna du har tagit av med. där som blir trycksat?

men varför låter man inte bara klockorna sitta kvar istället för att plugga?

Tack j-bone för länken.
Tror jag förstår mig på det nu. men när man har fixat burken, behöver man ändra i powercommandern? såg någonstans att man skulle ändra +5 +10 +5
 
Last edited:
Okej tack. så det man skall göra är att ta bort vacumklockorna och täta dom hålen. och ta bort dom bitarna du har tagit av med. där som blir trycksat?

men varför låter man inte bara klockorna sitta kvar istället för att plugga?

Tack j-bone för länken.
Tror jag förstår mig på det nu. men när man har fixat burken, behöver man ändra i powercommandern? såg någonstans att man skulle ändra +5 +10 +5


Jag vet inte om du vet att översättningsverktyg finns på: http://www.google.se/language_tools?hl=sv
Där kan du översätta från ett språk till ett annat. Det fungerar inte skitbra i alla lägen, men kan vara ett hyggligt komplement ibland.
Tänkte bara på det iom att du säger att din engelska suger.
Hoppas du får lite hjälp av verktyget:krama
 
Hallo. Bytte för någon dag sedan olja på min Cagiva navigator som har en tl1000 motor. Den började således att slira på lamellerna. Det är en halvsyntet olja som jag har använt. Någon som har varit med om liknande grejer!! Någon tips på en olja som funkar på Tl1000. Någon som har fått slirande lameller och som bytt till annan olja så att den har funkat igen!!?? Ska byta på min Tl1000r men avvaktar tills att jag fått tips från er.

Förövrigt så har jag ett par slipon liggandes av märket Rondo. Har suttit på en R men passar väl även en S. Jag kan sälja dom för 2000:-
 
Hallo. Bytte för någon dag sedan olja på min Cagiva navigator som har en tl1000 motor. Den började således att slira på lamellerna. Det är en halvsyntet olja som jag har använt. Någon som har varit med om liknande grejer!! Någon tips på en olja som funkar på Tl1000. Någon som har fått slirande lameller och som bytt till annan olja så att den har funkat igen!!?? Ska byta på min Tl1000r men avvaktar tills att jag fått tips från er.

Förövrigt så har jag ett par slipon liggandes av märket Rondo. Har suttit på en R men passar väl även en S. Jag kan sälja dom för 2000:-
Kopplingsslir kan uppträda om man byter oljemärke. Lite olika egenskaper mellan nya och gamla oljan kan göra att man får låg friktion mellan den gamla oljan som lamellerna är indränkta med, och den nya oljan som ligger mellan dem. Det kommer nog gå till sig efter ett tag.

Annars vill jag bara rekommendera att du fixar hårdare kopplingsfjädrar, typ Barnetts. Då blir kopplingen mindre känslig.
 
Jag vet inte om du vet att översättningsverktyg finns på: http://www.google.se/language_tools?hl=sv
Där kan du översätta från ett språk till ett annat. Det fungerar inte skitbra i alla lägen, men kan vara ett hyggligt komplement ibland.
Tänkte bara på det iom att du säger att din engelska suger.
Hoppas du får lite hjälp av verktyget:krama

Tack, men jag vet om den ;) men blir väldigt konstigt ibland. :/
 
Körde en tur på 55 mil igår och fick tendens på slir redan från början när jag drog på på högsta växeln. Oljan har nu gått 55 mil och inte blivit bättre. Ge mig lite tips på oljor som ni har testat och som funkar. Fanns inga tendenser på slir innan oljebytet. Shell vsx var det nån som tipsade om. Det jag hällde i var nån tysk delsyntet.
 
Jag har bara kört dyroljor förut, helsynteter som Mobil1 o liknande... Sen har jag läst spaltmil om oljor i alla trådar som finns här på SH och har tänkt om... Så nu är det Biltemas racing olja i och den funkar hur bra som helst, kan byta dubbelt så ofta istället om jag vill och ändå spara pengar.
 
Jag kör också på Biltemas racingolja.:D
Detta hällde jag i efter att så många andra tipsat om billigt och hur bra som helst.:tummenupp
Och det funkar även att jag från början var väldigt skeptiskt till att använda Biltema saker:arsele
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top