TL-tråden - v2 !

Mutterknack
Mutterknack
Mutterknack
Mutterknack
Mutterknack....

Det kommer stå en liten blond kille i mitt garage imorrn o ska riva o kika på ventilerna.

Får se om jag hinner dit o borra lite på eftermiddagen :hihi
 
ån som vet vad för olja man ska stoppa i original styrdämparen?

Kan man köra med gaffel olja bara?
 
:censored



tror det var Åke som gayade ner tråden så den sprack :D

A punch in you´r face :näsblod when you meet #ÅKE

Vaere med åke nu då? Mens igen?

Mens,finns det flickor i den här tråden oxå,då ska ni ta kontakt med den vackraste,bästaste o sexigaste och den som har den ballaste o snabbaste TL:en här nämligen jag #ÅKE . Försökte lägga in ett inlägg med lite humor men kom på att det ska ju vara seriöst här.Så jag tog bort det.:2cool

Finns det inte nån underskön liten flicka/kvinna med nån TL i det här Landet ? vore roligt med lite kvinnlig fägring i denna tråd och inte bara smygfikusar som håller på med pussar och sånt.
Nu ska jag gå och vattna/rensa mina blommor.
 
Last edited:
ån som vet vad för olja man ska stoppa i original styrdämparen?

Kan man köra med gaffel olja bara?

2,5 w gaffelolja och inte 5 w . Då får du bort den där tröghetskännslan/klumpigheten i hojen som alla klagar på.
 
Öh, Ronny... Du låter som om du fyllt olja i en orginaldämpare nån gång. Hur gör man det enklast? Jag tror jag har luft i min nämligen och just nu "råkar" det vara ett bra tillfälle att fixa sånt på hojen...
Ska man sänka ner den i olja och försöka pumpa in det i den eller nåt?
 
Har inte besökt gamla tråden spec frekvent sen jag sålde mina mullermaskiner.
Vad hände med J-bone´s maskin ?
Han som köpte och trimmat järnet i helvettet allt vad det gick lättast som fan :D (minns inte hans namn) Har han bromsat sin ? Man är ju lite nyfiken på vad som hände ?

Och vem fan var det som åkte och köpte den där TLS:en med skuren motor i sandviken PÅ MIDSOMMARAFTON :huvet
 
Öh, Ronny... Du låter som om du fyllt olja i en orginaldämpare nån gång. Hur gör man det enklast? Jag tror jag har luft i min nämligen och just nu "råkar" det vara ett bra tillfälle att fixa sånt på hojen...
Ska man sänka ner den i olja och försöka pumpa in det i den eller nåt?

Låter som ett smetigt sätt att göra det på,Jag använde en transparent slang och vulktejp för att få på slangen på nippeln (konisk utfromat helvete) där skruven sitter som skall avlägsnas.
Efter att du pumpat ur den gamla oljan så fyller du på med ny i slangen innan du börjar suga in genom att dra sakta i kolven från ändläget. Ha styrdämparen lägre än behållaren med olja och ha påfyllningshålet rakt upp.

OBS dra sakta i kolven och när styrdämparen är full med olja så vänta ett tag och tryck ut lite olja och kontrollera om du ser några bubblor,om det finns bubblor vänta längre och fyll sedan upp med olja igen.Upprepa processen.
KLART.
 
Har kollat och brutit i kåpor och sitsar men det var inte uppenbart för mig, iof så har jag jobbat 12 timmars natt så det kanske har satt sina spår :). ska kolla, tack.
 
Har inte besökt gamla tråden spec frekvent sen jag sålde mina mullermaskiner.
Vad hände med J-bone´s maskin ?
Han som köpte och trimmat järnet i helvettet allt vad det gick lättast som fan :D (minns inte hans namn) Har han bromsat sin ? Man är ju lite nyfiken på vad som hände ?

Och vem fan var det som åkte och köpte den där TLS:en med skuren motor i sandviken PÅ MIDSOMMARAFTON :huvet

J-bone har kvar sin maskin. Han som trimmat allt i helvetet och lättat sin maskin vetefan vad som hände med,Försökte ta upp den dikusionen när jag var ny här men åkte på pisk så det vissla om det med "arga" (vältaligt artigt tillrättavisande från TL-maffian via PM ) :D
 
Har kollat och brutit i kåpor och sitsar men det var inte uppenbart för mig, iof så har jag jobbat 12 timmars natt så det kanske har satt sina spår :). ska kolla, tack.

Bara en tanke men, om du vrider nyckeln åt motsatt håll från det som du lossar bakdynan så ska du se att det händer nåt...

Sen tar du bort fästena för styrdämparen så lossnar tanken oxå.
 
Snyggt som fan att du kunde ändra den... synd bara att denna tråden
stängs av Swedie efter 1000 inlägg! Om han bara kunde ge upp och ge oss
en egen avdelning så hade allt varit lugnt.... :va

Har velat göra så här under ett längre tag då 1/3 av frågorna handlade om TRE, TPS eller något annat som vi redan skrivigt 1000 svar på... heh


Nåja.... här kommer dagens bild... " lugna en viss kille bild "



Fan... den klär mycket bättre på den platsen än det röda Honda skrotet
som brukar stå där... MYCKET bättre.... :D

R

:bow
Ja satan, du fick tag i en Svart!!
Nu är jag ju nästan lite avundsjuk! Jag trodde du hade en gul!

Den snyggaste "orginal" TLR målningen är ju den SDTLR fixa till på sin. En sorts kombination av den Gula och den Svarta.

yellowtl3.jpg


yellowtl1.jpg


Får jag bara tummen loss och spacklar ihop mina orginalkåpor kanske jag målar min sådär. :)

Men, man ska akta sig för flicks med röda hojar vid vägkanten... :hihi

:hej
 
--------------

En liten Tech fråga.

Felkod:
c 13 - Intake air preasure sensor mailfunctioning / Intake air preasure sensor circuit low (or high) input.

Har någon fått detta felmedelande tidigare?
Var sitter intake air preasure sensorn?

Jag fick felmdelandet efter ett tankstop. Stannade, kollade att det fanns olja (samma j***a diod som lyser ju..) och startade igen och då vart medelandet borta. :va
Gick fint att köra även när det blinkade FI. Men, är ju bäst att stanna för jag har då inte memorerat vad de betyder... heh

-------------

Tycker mitt Pilot Road 2 CT funkade riktigt bra. Jag blev dock förvånad över hur långt upp på kanten jag faktiskt kommigt av att bara cruisa omkring. bara ca 1 cm kycklingstreck. Trodde inte att jag la ner hojen så mycket. :)
De sista försvinner nog på första TT't... :hihi

:hej
 
Last edited:
:bow
Ja satan, du fick tag i en Svart!!
Nu är jag ju nästan lite avundsjuk! Jag trodde du hade en gul!

Jepp svart är den som natten men jag tycker den lacken du har hittat är snäppet vassare. Jag har en hel del polering att göra för att få den lite i det skicket jag vill
Får jag bara tummen loss och spacklar ihop mina orginalkåpor kanske jag målar min sådär. :)

gör det gör det gör det:tummenupp
 
Mutterknack
Mutterknack
Mutterknack
Mutterknack
Mutterknack....

Det kommer stå en liten blond kille i mitt garage imorrn o ska riva o kika på ventilerna.

Får se om jag hinner dit o borra lite på eftermiddagen :hihi

e pojkvännen på besök:trixie


Han som köpte och trimmat järnet i helvettet allt vad det gick lättast som fan :D (minns inte hans namn) Har han bromsat sin ? Man är ju lite nyfiken på vad som hände ?


har för mig han kom på att han inte kunde mecka överhuvudtagaget & sålde skräpet på e-bay & köpte en slö gammal yammaha mycket snack & liten verkstad på den killen :rolleyes:
 
Last edited:
--------------

Bla bla bla bla

Felkod:
c 13 - Intake air preasure sensor mailfunctioning / Intake air preasure sensor circuit low (or high) input.

Har någon fått detta felmedelande tidigare?
Var sitter intake air preasure sensorn?
bla bla bla:hej

Tjena!

Det är den som sitter i luftburkens högra nederkant, den som ha grön
kontakt som du satte fast med buntband medans vi synkade!

Kolla så den inte har lossnat... du spände väl den sist? :rolleyes:

Kan också bara vara en glitch i systemet... det händer!

Kontrollera det, kommer det inte tillbaka så... skit i det! :tummenupp

Jag provade mina Qualifier RR idag.... MmmmmmmMUMS!!!
Fy fanken vilken skillnad!!!
Jag trodde fan inte det skulle vara en sådans skillnad....
Mer nerlägg, mer lättsvängd, byter kurs som en dröm även
under kraftiga nerlägg..... jag tror jag är kär!! :tuttar

Nu skall vi bara se hur länge dom lever, dom blev småruggade i kanterna
bara av denna inkörningsrundan på 10 mil idag..... :yoparty

Mmmmhhuuuaaghahahahahaha.......

R
 
Last edited:
Jag provade mina Qualifier RR idag.... MmmmmmmMUMS!!!
Fy fanken vilken skillnad!!!
Jag trodde fan inte det skulle vara en sådans skillnad....
Mer nerlägg, mer lättsvängd, byter kurs som en dröm även
under kraftiga nerlägg..... jag tror jag är kär!! :tuttar

Nu skall vi bara se hur länge som lever, dom blev småruggade i kanterna
bara av denna inkörningsrundan på 10 mil idag..... :yoparty

Mmmmhhuuuaaghahahahahaha.......

R

Ska bli riktigt intressant och se hur länge dom håller! :tummenupp
Är för övrigt riktigt nöjd med PP 2CT.
 
Rickars köpguide :yoparty Weeehooow!!! JAG var meksnille i 24 timmar...

Först lyckas jag gipsa upp en vägg hemma och nu blev man mek-orakel :D

... Tur att det är ändrat... jag är och förblir en mek-idiot.

(Men jag lyckades faktiskt skruva upp fem gips-skivor :) )

Rickar
 
Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back
Top