TL-tråden - v2 !

Dags att börja vintermeka med min TL.
Är det någon som haft problem med trög koppling?
Kopplingshandtaget är fruktansvärt tungt. Räcker det att smörja vajern eller behöver jag byta något?
 
Den ska vara trög, men om man är tjej o inte vill ha den så så kan man knyta fast en påse upptill på den lösa vajern o låta olja rinna igenom en natt eller så. Då blir den lite mer hanterlig för damer. :P
 
då testar vi dam-modellen :tummenupp

eller tjacka en
CN-57008_Powergrip_199.JPG
 
Sommarbilder ifrån Värmland.
 

Bifogat

  • Bilde 199.jpg
    Bilde 199.jpg
    100.6 KB · Visningar: 85
  • Bilde 202.jpg
    Bilde 202.jpg
    96.5 KB · Visningar: 90
  • Bilde 205.jpg
    Bilde 205.jpg
    102.8 KB · Visningar: 89
Last edited:
Tja.Följer med stort intresse diskussionerna på denna tråd.Läskiga förslag,törs man hänga kvar??Satte in köpesannons härom dan!!Kolla in den....har du nåt intressant så pm:a eller ring!!!!Åker och jobbar uppåt årjäng imorgon så tänkte kolla in en vtr på samsmotor i karlstad på uppvägen.Nån som vet nåt om den eller fler objekt på uppvägen.:yoparty
Tomas
 
Last edited:
Hallå grabbar, eller vad man nu ska kalla er. Blev lite orolig efter att ha läst eran lilla dikt. :tungan

Det är så att jag länge varit sugen på en TL1000 men det har dykt upp en massa andra småhojjar istället. Nu funderar jag äntligen på att bli med i 1000cc klubben och då kommer det givetvis en massa frågor om hur livet på andra sidan är.

Finns det någon som har en bra sammanfattning på hojjarna. Ex.
Skillnad mellan årsmodeller, TLR/TLS.
Vad ska man titta noga på när man köper?
Hur ligger dem till i försäkring, var försäkra dem?
Serviceintervall?
Hur är dem att ta ut på långkörning, ex en europa semester, om man tänker på komfort, vibrationer, förbrukning, passagerare?

Jag har skummat igenom tråden men har inte orkat lusläsa alla sidor, hoppas någon orkar svara.:gnissla
 
Hallå grabbar, eller vad man nu ska kalla er. Blev lite orolig efter att ha läst eran lilla dikt. :tungan

Det är så att jag länge varit sugen på en TL1000 men det har dykt upp en massa andra småhojjar istället. Nu funderar jag äntligen på att bli med i 1000cc klubben och då kommer det givetvis en massa frågor om hur livet på andra sidan är.

Finns det någon som har en bra sammanfattning på hojjarna. Ex.
Skillnad mellan årsmodeller, TLR/TLS.
Vad ska man titta noga på när man köper?
Hur ligger dem till i försäkring, var försäkra dem?
Serviceintervall?
Hur är dem att ta ut på långkörning, ex en europa semester, om man tänker på komfort, vibrationer, förbrukning, passagerare?

Jag har skummat igenom tråden men har inte orkat lusläsa alla sidor, hoppas någon orkar svara.:gnissla

Alla svaren finns att finna i tråden. Börja i första inlägget och följ länkarna där. När du "pluggat" på lite så tror jag inte du har så många frågor kvar. Den här tråden är sin a dikter till trots en av de mer informativa i forumet.
 
Tja.Följer med stort intresse diskussionerna på denna tråd.Läskiga förslag,törs man hänga kvar??Satte in köpesannons härom dan!!Kolla in den....har du nåt intressant så pm:a eller ring!!!!Åker och jobbar uppåt årjäng imorgon så tänkte kolla in en vtr på samsmotor i karlstad på uppvägen.Nån som vet nåt om den eller fler objekt på uppvägen.:yoparty
Tomas


Vaddå VTR ta och skärp till dig va!!:mad:
Ska du vara med här så är det bäst du skaffar en riktig hoj :D
 

Bifogat

  • Tlsr 2.jpg
    Tlsr 2.jpg
    191.3 KB · Visningar: 87
Har ni funderat färdigt? KÖP!!!

Hade en VTR tidigare. I jämförelse med min TLS så kändes den som en.... Trött gammal kronjawa...
 
Vaddå VTR ta och skärp till dig va!!:mad:
Ska du vara med här så är det bäst du skaffar en riktig hoj :D

SLYCKE
Det är ju inte långt från mig.Hej,luftar du aldrig hojen åt nykil till!!!:yoparty .Förstavalet är en Tl men vilken racertwin som helst av dom går bra.Hit med förslag!!!
M V H Tomas
 
SLYCKE
Det är ju inte långt från mig.Hej,luftar du aldrig hojen åt nykil till!!!:yoparty .Förstavalet är en Tl men vilken racertwin som helst av dom går bra.Hit med förslag!!!
M V H Tomas

Nej det är ju bara hålan V-stad emellan.:rofl :hihi
Är ju inte dom vägarna jag brukar glida på direkt :gnissla

Och håller med Kohai , racertwin är inte någon VTR.
Så se till att jaga tag på en riktigt seriös TL istället annars lär du bli besviken:huvet bli retad :7peta idiotförklarad :dummer
 
Någon som vet om man kan få en TRE-mod anpassad för TLS-97 att fungera med en -98a?

Den TRE-mod jag har har följande kablar: en svart/brun, en röd och två gröna.

Tacksam för hjälp!
 
Någon som vet om man kan få en TRE-mod anpassad för TLS-97 att fungera med en -98a?

Den TRE-mod jag har har följande kablar: en svart/brun, en röd och två gröna.

Tacksam för hjälp!
Jag skulle tro att du ska koppla följande:
svart/brun - mot jord, antingen ram eller den svarta kabeln från GPS'en. Låt även denna fortsätta vara kopplad mot den svarta som går vidare till ECU'n.
röd - koppla mot den rosa som går upp mot ECU.
grön - koppla en mot den blå till GPS och en mot den blå mot ECU.

Posta ett kort på den...
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top