TL-tråden - v2 !

Ok, grabbar och tjejer? Nu är det dags för brainstorming!
Tänkte se över min motor i vinter, eftersom att den har nästan 12k mil på mätaren. Vad bör man byta? Inga fel eller missljud än, utan det är förebyggande nu :tungan

1.Kamkedja, släpor mm.
2.kolvringar, kanske kolvar??
3.Är det dags för alla lager i motorn?

Tänkte renovera den så att den kan ses som tillförlitlig, att man ska kunna våga ta den på norge trippar mm.

Att det bästa är att byta allt i motorn vet jag, likaså att det är billigare att hitta en motor på skroten.

WHAT!!?? Vad säger du Micke,Har din gått 12k som i 12 tusen mil??Och den rullar??:eek: Du som kör som en #¤%&#!!
 
Här kommer en bild med pil :yoparty

Perfekt :tummenupp Nu kunde t o m jag hitta kablarna.
Det löper en blå en röd och en brun (tror den är brun).
På S-racings bild på G-pack för Suzuki ser det ut som att det är två kablar som ska anslutas. Det finns en grön och en röd på G-packen.
Hoppas att det följer med passande kabelskor till kablarna på hojen så att man kan ansluta som plug and play sedan.
Förmodar att man ska låta den bruna vara och möta röd med röd och blå med grön. Ja ja, det ger sig väl när G-packen kommer, det bör väl följa med någon form instruktion.
 
Perfekt :tummenupp Nu kunde t o m jag hitta kablarna.
Det löper en blå en röd och en brun (tror den är brun).
På S-racings bild på G-pack för Suzuki ser det ut som att det är två kablar som ska anslutas. Det finns en grön och en röd på G-packen.
Hoppas att det följer med passande kabelskor till kablarna på hojen så att man kan ansluta som plug and play sedan.
Förmodar att man ska låta den bruna vara och möta röd med röd och blå med grön. Ja ja, det ger sig väl när G-packen kommer, det bör väl följa med någon form instruktion.

den skall vara plugg and play finns bara ett sätt att sätta ihop den annars så kan du skicka tillbaks den :D
 
Hej,

Letar efter detta till en 1997 TLS:

En TRE (med kontakter) eller G-pack. Vil slippa löda dit ett motstånd även fast det förmodligen bara tar 10 minuter. Alternativt om någon har kontakterna som behövs så kablar jag o stoppar dit en switchbar TRE.

Ovala slip-on:s Jag har idag några runda viper men vill uppgradera till ovala. Har redan ett par repiga ovala orginal som jag använder på bana men vill ha några att fin-åka med som har det 'rätta ljudet'.

Power commander III

styrändar.

PM:a mig om du vill bli av med nått ovan.

/N
 
Trodde du skulle köpa golfklubbor...:D

Hej,

Letar efter detta till en 1997 TLS:

En TRE (med kontakter) eller G-pack. Vil slippa löda dit ett motstånd även fast det förmodligen bara tar 10 minuter. Alternativt om någon har kontakterna som behövs så kablar jag o stoppar dit en switchbar TRE.

Ovala slip-on:s Jag har idag några runda viper men vill uppgradera till ovala. Har redan ett par repiga ovala orginal som jag använder på bana men vill ha några att fin-åka med som har det 'rätta ljudet'.

Power commander III

styrändar.

PM:a mig om du vill bli av med nått ovan.

/N
 
Helibars

Om det är någon som har funderat på att skaffa Helibars så finns det ett par till salu under Köp&Sälj.
 
HJÄLP!
mitt frammlyse dog det finns ström och jord i alla kablar och lamporna är hela men strömmen försvinner när man sätter i lampkontakten tjuvar man ström från parklyset funkar det.. finns det något relä eller fungerar omkopplaren som ett sånt? samma sak med helljuset...
 
Kolla stiften i jontakten, det har hänt för mig att nåt har glidit ur sitt läge o brytit strömmmen.
 
mäter jag i kontakten finns ström sätter jag lampan finns ingen ström mäter jag i hålen där lampan sitter finns ström när lampan är ur tagen sätter jag lampan på direktström vid batteriet som är nytt lyser den...
 
mäter jag i kontakten finns ström sätter jag lampan finns ingen ström mäter jag i hålen där lampan sitter finns ström när lampan är ur tagen sätter jag lampan på direktström vid batteriet som är nytt lyser den...
Så när sätter tryck på nått av blecken i lktan så tappar du kontakten. Då skulle jag kolla anslutningarna där framme.
 
mäter jag i kontakten finns ström sätter jag lampan finns ingen ström mäter jag i hålen där lampan sitter finns ström när lampan är ur tagen sätter jag lampan på direktström vid batteriet som är nytt lyser den...


Tja....

Kollar lite i kretsschemat just nu..

*Hur vet du att du har ström fram till alla kablar, vad mäter du med
*Har du kollat säkringarna? Nr 2 tror ja de e...

*kolla kontaktstycke som går från vä sida va styret, vet ej vart den sitter... kanske har hänt något där.

Kabeln för halvljuset är svart/grön o i kontaktstycket blir den Vit
Kabeln för helljuset är svart/gul o kontaktstycket blir den Gul

Kanske hjälper dej lite...

Dempen
 
mäter med en multimeter för mig låter det som ett relä fel eftersom strömen försvinner vid belastning och det är både halv och helljus sladden men vet inte om det sitter nått relä eller och knapparna fungerar som det
 
mäter med en multimeter för mig låter det som ett relä fel eftersom strömen försvinner vid belastning och det är både halv och helljus sladden men vet inte om det sitter nått relä eller och knapparna fungerar som det
Det kan också vara så enkelt att Ricken har rätt.

När du mäter med en multimeter så mäter du spänning, och det kan du få även om kontakten är dålig, dvs resistansen i någon kontakt är hög. När du sen belastar med lampan så är kontakten för dålig för att tillräcklig ström ska kunna gå igenom.
Mät med multimeter baklänges i kablaget och mät motstånd. Först från lampkontakten till nästa kontakt, vet ej om det är i hel/halv-reglaget eller vad det är. Är resistansen låg, bara någon enstaka ohm, montera tillbaks och mät sen från lampkontakten till nästa kontaktpunkt längre in i kablaget.
Mest sannolikt kommer du inte hitta nåt fel, men bara att du tar loss och sätter ihop en kontakt så kan du få bättre kontakt igen och så funkar det. :)

Eftersom du har fel på både hel och halv så tror jag att ditt fel sitter i jordningen och inte i matningen. Jorden är gemensam för hel- och halvljus.
 
Last edited:
Kom ett paket med posten idag:D
1570,- inkl frakt av SlowDog här på forumet.
Längtar redan till kommande våren.....
 

Bifogat

  • Skoj för hoj.jpg
    Skoj för hoj.jpg
    44.1 KB · Visningar: 71

Jepp, riktigt trevligt:tuttar

Är det någon av TLR förarna som vet var originalclip-on:en har för diameter?
Kallar man der för clip-on när det gäller originalgrejerna? Eller kallas bara eftermontage clip-on?
Sökte igenom handboken, som man kan tanka från första sidan, men hittade inget och hojen står i norrtjöööping under vinter så jag har inte möjlighet att mäta själv på ettag:gnissla

Snälla... någon liten.... Evigt tacksam.....
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top