TL-tråden - v2 !

Som jag sa "I FINT SKICK" tror jag nog man kan göra ett rejält klipp!

Sen tror jag att tempmodden är ett måste kan inte vara bra att köra omkring med en cykel som aldrig kommer upp i arbetstemp...
SOM JAG SA, vi kommer aldrig rekomendera någon o köpa en 97:a...
 
kall motor

SOM JAG SA, vi kommer aldrig rekomendera någon o köpa en 97:a...

Ni som är ägare av dessa twinnar.
Går det inte bara att byta termostat så att motorn går var ordentligt varm på 97 or:na eller finns de nå mer som gör att dom inte går ordentligt varm ?
:confused: barrkis
 
Ni som är ägare av dessa twinnar.
Går det inte bara att byta termostat så att motorn går var ordentligt varm på 97 or:na eller finns de nå mer som gör att dom inte går ordentligt varm ?
:confused: barrkis
Kylsystemet är uppbyggt annorlunda på senare hojar. Octo har gjort ett bra inlägg om det hela, läs det.

Men sen är oljekanalerna trängre på 97 orna, så det är inte bara värmen som är problemet.
 
Micke240sx Har du fixat dina läckande gaffelben?

tjena trikarn. Jopp jag bytte p-boxarna i veckan, så nu e det torrt om både stövlar o bromsok :)
Såg dig fisa förbi lilla horhuset i dalen idag åxå, men du kom ju inte in o fika med oss andra tuffingar.

Btw, Det ryktades om att tanten vid "bed ´n Breakfast" utefter bulten har varit ute o sandat vägen, antar att det var risk för minusgrader inatt :confused: :confused:

Däckstryck är bra att kolla ibland åxå, hade varmt 2,2 i bak o 1,4 i fram :( fan va duktig man e på att sköta sina egna grejer.. :huvet
 
Fick mina kolfiber skärm fram o hugger bak ,vart riktigt bra.:tummenupp

Köpte de från England för 253.99£ med frakt:yoparty

Här e en del BILDER från ida när ja skruvade på de...
Ingen som kan ge förslag på va man kan ha för skruvar istället för de som ja har satt dit där nu..... alla förslag e bra...:confused:

Skruvade ner bakstötdämparens länkage o smörjde upp de, se om de slutar gnecka om de... de va lite pyssel, men de aldrig fel med lite tid med Tillen...
 
probolt/tastynuts har ju fina bultar.
 
SOM JAG SA, vi kommer aldrig rekomendera någon o köpa en 97:a...
Rätt. Ärligt talat rätt.

97'an har en lite speciell karaktär som bara bör tilltala den som vill inleda sin TL-karriär med att bygga om allt som de "inte tänkte på" när Zuki byggde sin första TL.

Köp en 99 eller senare. Då har du nyare sexfjädrade kopplingen och alla uppdateringar som gjorts på modellen. Finns ingen som helst anledning att köpa sig en äldre TL om man inte verkligen VILL ha lite extra mek att göra.

Men VILL du ha det så, köp en 97'a, spara några tusingar och få den RIKTIGA TL'en (förutsatt att den är röd också :rolleyes:) med själ!

tjena trikarn. Jopp jag bytte p-boxarna i veckan, så nu e det torrt om både stövlar o bromsok :)
Såg dig fisa förbi lilla horhuset i dalen idag åxå, men du kom ju inte in o fika med oss andra tuffingar.

Btw, Det ryktades om att tanten vid "bed ´n Breakfast" utefter bulten har varit ute o sandat vägen, antar att det var risk för minusgrader inatt :confused: :confused:

Däckstryck är bra att kolla ibland åxå, hade varmt 2,2 i bak o 1,4 i fram :( fan va duktig man e på att sköta sina egna grejer.. :huvet
Tja micke!

Överlever du utan varvräknade eller vill du ha tillbaks din Schweizerost? Hör jag inget börjar jag såga och så säger vi att vi är kvitt. :)
 
Last edited:
Rätt. Ärligt talat rätt.

97'an har en lite speciell karaktär som bara bör tilltala den som vill inleda sin TL-karriär med att bygga om allt som de "inte tänkte på" när Zuki byggde sin första TL.

Köp en 99 eller senare. Då har du nyare sexfjädrade kopplingen och alla uppdateringar som gjorts på modellen. Finns ingen som helst anledning att köpa sig en äldre TL om man inte verkligen VILL ha lite extra mek att göra.

Men VILL du ha det så, köp en 97'a, spara några tusingar och få den RIKTIGA TL'en (förutsatt att den är röd också :rolleyes:) med själ!


Tja micke!

Överlever du utan varvräknade eller vill du ha tillbaks din Schweizerost? Hör jag inget börjar jag såga och så säger vi att vi är kvitt. :)


Eller lär känna hojen genom att ändå börjar mecka som alla ändå i slutändan gör på nya hojar också :tungan
 
Tja micke!

Överlever du utan varvräknade eller vill du ha tillbaks din Schweizerost? Hör jag inget börjar jag såga och så säger vi att vi är kvitt. :)

Tjenixen, sorry att jag inte hört av mig. Men såga på du, hellre utan varvräknare än med sönderspikad maskin. Den går ju så mycket finare, nästan så man glömt alla pungsmällar man fick när den dog iväg från rödljusen.

Jag pmár svar angående kopplingspryttlarna :)
 
Dempen!!!

Gick det bra att beställa direkt från Pyramid Plastics eller fick du gå genom nån webshop?!? Såg ju najjst ut med kåålfajjber:D

Vi har aldrig rekomenderat någon här o köpa en 97:a, och det kommer vi fortsätta med.

Satsa på en nyare så är det en stabilare motor.

Finns ingen anledning o snåla på en billigare 97:a o sen åka på ett ras.

Jag har inte rekommenderat nån att köpa en -97:a... Jag har rekommenderat nån att läsa din köpguide, själv skulle jag nog ha köpt den svarta -00:a som finns på Mc-Bolaget i Stockholm:D
http://www.blocket.se/vi/16981700.htm?ca=1_3_s

Sen erbjöd jag bara oskyldigt ett byte, min är ju fakktiskt trimmad av McXpress serrö!

Edit:Får man ändra sig?
http://www.blocket.se/vi/16544899.htm?ca=1_3_s&last=1
KÖÖÖÖP
 
Last edited:
Jag har inte rekommenderat nån att köpa en -97:a... Jag har rekommenderat nån att läsa din köpguide, själv skulle jag nog ha köpt den svarta -00:a som finns på Mc-Bolaget i Stockholm


Ingen fara junior, det var inte du som vidhöll att man kunde göra ett klipp på en 97:a, köpa billigt är att köp dyrt. :tummenupp
 

Deppa inte :pannkyss -de enda de här killarna gillar att diskutera e alla fel de hittar! De har inget annat att göra ute på landet :D

Pratade häromdagen med en butik som har sålt Suzuki i massor av år, och förutom rotationsdämparen så upplevde han inte TL som någon problemhoj. De hade bytt in flera stycken sista året, och sålt dem direkt ! :tummenupp
ÄVEN 97:OR.
 
Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top