TL-tråden - v2 !

Skippar pc3 nu. :gråta

Kom fram till att jag inte är gjord av pengar... Eller blev snarare påmind av en vänlig själ.

Får vara nöjd med Bitubo, bromsskivor, kopplingsfjädrar, vandriver "drevkåpa", vandriver bakbromsfjäder + att jag ska köpa ställ och hjälm till SJUKT lågt pris... :yoparty

Om det fortfarande pockar på i slutet av sommaren får släkten köpa lös en och skicka i ett vadderat kuvert.

Octo: Är M4 systemet "billigt" och vart får man tag på ett helsystem?
Frågade på EMP i Boden vad det skulle kosta med ett Akra helsystem och han gick direkt efter katalog. 20 papp. :näsblod

Stefan sade tack och gonatt, jag nöjer mig med mina beggade kolfiberburkar så länge...

Fråga: Visst var det någon som hade shimsat om framgaffeln? Hur stor skillnad blir det i jämförelse med Öhlinsfjädrar tex?

Stefan
 
Njae... Billigt vet jag inte... Riktpris $1200 i USA, men då tillkommer frakt, moms, tull... Inte en chans i h*vete att tullen missar ett sånt paket. :näsblod

Ska se hur jag kan lösa en sån sak. Intresserad om jag kan få till en deal? Vad har du för maxpris på en sån sak?
 
Tack tack Lasse.:)
 
Njae... Billigt vet jag inte... Riktpris $1200 i USA, men då tillkommer frakt, moms, tull... Inte en chans i h*vete att tullen missar ett sånt paket. :näsblod

Ska se hur jag kan lösa en sån sak. Intresserad om jag kan få till en deal? Vad har du för maxpris på en sån sak?

Nja, tror det får vara till 2009 års moddningar. Du vet, gaffel, pc3 och helsystem...

Men ett helsystem vore ruggigt sjusst.

Grattis Ricken:födelseda :hoppa :wiggle :cpparty
 
hehehe...

Kollade just på United Airlines hemsida. Man får ha med sig två väskor/person á 23kg styck över atlanten...

PRYYYYYYLAR!!!!:yoparty
 
Vilken tur att jag har köpt 2 väskor som du kan ta med hem då. :D
 
En till mod som blir i år...

Ska pröva Xenon konvertera halvljuset, fick bra pris av min bror på ett kit och vi får väl se om skiten skakar sönder eller om det blir:tummenupp
 
Bromsskivor till Busa mfl, som säljs lite överallt, är de bättre än orginal TLS eller ser de bara roligare ut. Lättare?

PP
 
WOOOOHOOOOO!!!!!!!!:yoparty :yoparty

+4 ute och regnet faller stadigt. Har aldrig varit så glad över regn, när jag kommer hem i April har ALL snö regnat bort:):tummenupp
 
Vi fick 2cm snö inatt.

Det tar fan aldrig slut.

Nu sitter jag på skolan o väntar på att autocad ska jobba klart med min fil. Det tar bara 20min, sen låser den sig. Jävla skitdatorer!!
 
Fråga: Visst var det någon som hade shimsat om framgaffeln? Hur stor skillnad blir det i jämförelse med Öhlinsfjädrar tex?

Stefan

:va
jag har nog inte hört att någon tagit sig besväret att skimsa om och inte byta till nya fjädrar.
Ett par nya Öhlins fjädrar går på ca 1000kr, inkl skatt och leverans hos din närmsta Yamaha dealer.
Jag skulle gissa att det kostar mer att skimsa om än vad fjädrarna kostar, så gör man det ena, så kan man lika gärna göra hela paketet. Eller skita i det helt och hållet. Imho.
FYI. TLR gafflarna var bland det bästa som släptes i slutet av 90talet. :fakta
Men alla tror ju att de är dåliga pga att det sitter en sketen blyklump där bak. Men byter man den, och ställer in sina orginal gafflar får man bra dämpning. Villa man lyxa till det så dundrar man i Öhlinare och skimsar om, och justerar in allt med hjälp. Annars är det bortkastade pengar. (imho)

:hej
 
:va
jag har nog inte hört att någon tagit sig besväret att skimsa om och inte byta till nya fjädrar.
Ett par nya Öhlins fjädrar går på ca 1000kr, inkl skatt och leverans hos din närmsta Yamaha dealer.
Jag skulle gissa att det kostar mer att skimsa om än vad fjädrarna kostar, så gör man det ena, så kan man lika gärna göra hela paketet. Eller skita i det helt och hållet. Imho.
FYI. TLR gafflarna var bland det bästa som släptes i slutet av 90talet. :fakta
Men alla tror ju att de är dåliga pga att det sitter en sketen blyklump där bak. Men byter man den, och ställer in sina orginal gafflar får man bra dämpning. Villa man lyxa till det så dundrar man i Öhlinare och skimsar om, och justerar in allt med hjälp. Annars är det bortkastade pengar. (imho)

:hej
Robban shimsade om o satte in Wilbers(?) fjädrar fram. Han var ju riktigt nöjd om jag inte minns fel.
 
Robban shimsade om o satte in Wilbers(?) fjädrar fram. Han var ju riktigt nöjd om jag inte minns fel.


Tja, Wilbers eller Öhlins är ju skitsamma då båda är latjolajbans bra. :)

Och, jo Robban är supanöjd med dem. :tummenupp
Men som sagt, han har gjort "lite" mer än att bara byta fjädrar och olja i de dämparna.
Han har byttat det mesta i dem och de är bättre än något som sitter orginalmonterat på någon (tja, normal hoj då, inte typ 1098R...) sporthoj i affären. Det enda som de nya hojarna är bättre på är att de väger mindre. Men, skruvar man sönder moderna och jämför med våra, så blir man fundersam...

Stämmer, sökte i original TL tråden och hittade igen det. Ingen mening med att bara byta fjädrar då? Fanns ju ett par på blocket för 600 pix.

err, hmm. Ta inte Robbans dämpare som mall då det inte finns mycket orginal kvar i dem.
 
Last edited:
Tja, Wilbers eller Öhlins är ju skitsamma då båda är latjolajbans bra. :)

Och, jo Robban är supanöjd med dem. :tummenupp
Men som sagt, han har gjort "lite" mer än att bara byta fjädrar och olja i de dämparna.
Han har byttat det mesta i dem och de är bättre än något som sitter orginalmonterat på någon (tja, normal hoj då, inte typ 1098R...) sporthoj i affären. Det enda som de nya hojarna är bättre på är att de väger mindre. Men, skruvar man sönder moderna och jämför med våra, så blir man fundersam...



err, hmm. Ta inte Robbans dämpare som mall då det inte finns mycket orginal kvar i dem.

Är rätt medveten om att dom är riktigt uppgraderade. Jag funderade mest på vad det kan ge att byta ut fjädrarna. Men som du sade är nog lika bra att byta allt på en gång...
 
Viktigaste aspekten med att byta fjädrar är inte om Öhlins eller nåt annat ska vara "bättre" än orginal, det viktiga är att byta till en fjäder som har en styrka som passar din körstil och vikt.
Många klagar på att fjädrarna är för mjuka, framförallt på TLS och man byter dem helt enkelt till ett par hårdare för att kunna justera sin gaffel korrekt.

Om den sen är Öhlins, Racetech eller nåt annat spelar mindre roll.

Har själv ett jobb framför mig med Racetech 0.90kg fjädrar och gold valves som ska in nån dag... Orginal är typ 0.74kg och jag fick aldrig min sag korrekt trots att jag har förspänningen på max.
 
Får inte jag va med längre :confused: ? Känner mig lite dissad...

E de inte någon som har ett bra tips om crashpuckar? Frågade förut men fick inget svar...

Sen det här med bromsskivor fram från Busa eller GSXR mm. De säljs ju på framför allt Ebay för hyfsade pengar, är de bättre eller lättare, bortsett från att de ser roligare ut :va ? Funderar på att byta om de är bättre eller lättare...

PP
 
Nyheter
BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Back
Top