tl 1000s problem

corsamannen

Medlem
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
buell xb12r 04-05
Har en tl 1000 s -97 med -99 motor, det sitter ett par micron dämpare oxså. Nu till mitt problem när jag köpte den så gick den ganska illa. den hade stått ett tag (förra ägare hade inte mc-körkort).
Den missade och hade sig vid 3000 -4000 varv. Jag hällde ett medel som rengör insprutet.
Den går bättre, men missar lite fortfarande.
Vill gärna lägga av när man kommer ner i varv men stannar mest när man står på tomgång, är inte svårt att starta sen.
Olika teorier som jag fått är att det kan vara överslag på tändkabeln, fel på insprutmunstycket till nån av cylindrarna.
Nån som varit med om samma sak? vääääldigt tacksam för svar jocke :confused: :confused: :confused: :confused: :confused: :confused:

Last edited:
Hej! Hade en 97:a förut & ett av problemen med dessa var att den inte har särskilt stora toleranser avs slipon, kolla om den går lika dåligt med orginal på! om inte lämna in den för om mappning.

Hej!
Har samma problem med min TL1000S. Den gick så här när jag köpte den och jag var helt säker på att det berode på vatten i tändsystemet, då cykeln var nytvättad men ej varmkörd. Det visade sig dock att så är inte fallet.
Har fixat lite idag, rengjort tändstiften, noterade att det ena var lite surt (bakre cylindern), samt att den gärna svartryker lite mer på högra avgasröret.
Jag har gjort rent tändkablarna. Kabeln till den bakre går väldigt nära ram, cylinder, samt annat otyg som kan orsaka överslag. Kan vara värt att se över.
Jag skall byta stiften för att vara på säkra sidan.
Har även noterat att det kommer när den blir varmare (när man har kört ett tag).
Skriv gärna om du gör framsteg!
Mvh Eric

corsamannen skrev:
Har en tl 1000 s -97 med -99 motor, det sitter ett par micron dämpare oxså. Nu till mitt problem när jag köpte den så gick den ganska illa. den hade stått ett tag (förra ägare hade inte mc-körkort).
Den missade och hade sig vid 3000 -4000 varv. Jag hällde ett medel som rengör insprutet.
Vill gärna lägga av när man kommer ner i varv men stannar mest när man står på tomgång, är inte svårt att starta sen.
Olika teorier som jag fått är att det kan vara överslag på tändkabeln, fel på insprutmunstycket till nån av cylindrarna.
Nån som varit med om samma sak? vääääldigt tacksam för svar jocke :confused: :confused: :confused: :confused: :confused: :confused:

corsamannen skrev:

www.tlplanet.com :fakta :nicka

Tittade lite till på min cykel. Jag har väldigt kalla stift ND 22 ERS eller något liknande heter de, värmetalet var dock 22. Jag skall ändå byta stift så det blir en annan variant. Skall lyssna med någon verkstadskille vad de rekomenderar för värmetal när man åker med Yoshimura system.

Mvh Eric

vi hittade felet igår. det var kontakterna till spridarna, antagligen hade dom satt dom fel, dom som bytte motorn.

Nyheter
KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...