Tl 1000r

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Hoj
Z1 Yoshimura ed
Tja !
har precis köpt en TL 1000R har nu upptäckt att "check oil"
blinkar när man ska starta hojen, oljenivån är normal så jag antar att det är givaren som är väck kopplade ur den och startade hojen, stängde av och startade igen då blinkade den inte. Är detta vanligt på TL att givaren pajar ? vad kostar en ny ?

kopplingsjäveln slirar vid fullt pådrag på 6:an oxå.

något mer jag bör kolla över på hojen ?

re

kopplingen brukar slira om den har trimmats på något sätt typ andra dämp+ powercommander.har satt i hayabusa fjädrar på min(slutslirat på kopplingen) väldigt enkelt.kostar runt 300.

oljetrycks givaren borde det vara som det e fel på. kan inte kosta för många kr har aldrig hört att nån har haft problem med det.

hmm jo har kommit underfund med att det är nog oljetrycksgivare :rodnar

Fick tips att jag skulle chimsa ut kopplingen, men har du bara bytt fjädrar eller har du chimsat oxå ?

Hmm hur pass hänger hojen med andra cyklar ? har hört en del klagar på att den är tung osv har polare som har R1, GSR 1000, ZX9R hur pass kommer jag att hänga på dom ?
jag vet att mycket hänger på föraren men om man jamför cyklarna ?

Last edited:
Du kommer att hänga med dem om du kör som du ska. Får du till fjädringen så du blir nöjd så kommer du ha skit kul. R1 kan vara en aning snabbare med tlr väcker mer uppmärksamhet, är ju ingen dussinhoj som många av de du nämnde :tummenupp

hmm jo har kommit underfund med att det är nog oljetrycksgivare

jag har bara bytt fjädrar det räcker behöver ej schimsa då. det är ju förstås billigare o bara schimsa men tror det är bättre o byta till andra fjädrar.

Jag köpte också hayabusafjädrar, men de var ju klenare än de som att i orginal, så jag har schimsat mina fjädrar.

Är Busa-fjädrarna klenare????

Hur chimsar ni dem och med vad?

(På raka hänger du inte med någon av tidigare nämnad hojar men när det svänger hänger det mer på dig!!! annars kan du ju alltid stajla med ljudet)

busa fjädrar

busa fjädrarna va iallafall hårdare än dom fjädrarna som satt i min TL-1000R 99:a det finns en färg på fjädrarna som talar om vilken hårdhet dom har. schimsa det gör man med x-mm tjocka brickor mellan skruv o fjäder så att du får ett större tryck på fjädern (kommer ej ihåg hur tjocka dom skulle vara, tror det var 2mm men ej helt säker).

Mina var blå, (busafjädrarna alltså) men en buse har 6 fjädrar, en tl har 5, kanske därför.
2 mm brickor blir finfint det!

hmm ja hände ju en ganska tråkig sak i helgen,
dessa ovanstående ZX-9R,R1,GIXXER 1000 och en kille på en VTR
var ute och åkte då killen med VTR:en åkte av och brakade in i en björk bröt armen på 2 ställen, knäckte skulderbladet, axeln, 3st revben som i sin tur punkterade en lunga. Han har ju tur som lever men säsongen blev kort, han körde upp i torsdags. =/

Mina var blå, (busafjädrarna alltså) men en buse har 6 fjädrar, en tl har 5, kanske d

dina va blå där e förklaringen dom jag köpte va rosa

Nyheter
Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

Back